K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2007, 16:29   #1
annemette jensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
annemette jensen er ny på vejen
rettigheder og pligter

her er et lidt specielt problem :| det kan syntes som lille, men kan være af princip stor betydning for en del flexjobbere.B)

Vi har her i firmaet hvor jeg arbejder som flexjobber noget der hedder overskudsdeling OD og der er jo ganske godt. Man kan få 50 eller 100% OD alt efter om man er fuldtids eller deltids og det er her vi flexere kommer ind.

Vi er i firmaet to, en på 1/2 og en på 2/3 tilskud, og vi har begge fået OD som deltidsansatte altså 50% og det mener jeg er en fejl ?????

Jeg mener at hele grundlaget for flexjobordningen er at den ansatte er i en fuldtidsstilling, og arbejdsgiveren derefter modtager tilskud til den tid eller ydelse om der skal kompenseres for

altså vi er fuldtids- ansatte mener jeg, og skal have OD derefter.

Ja man kan jo godt sige at vi er der deltids men da flexjob udformningen kan være meget forskellig ,kan man ikke bare sige sådan ...... hvad nu hvis jeg var på arbejdspladsen fuldtid, men med nedsat ydeevne er jeg så deltids eller fuldtids.:|

Det kan måske godt virke som et luxus problem, men er ikke ment sådan men mere at der som flexjobber hører rettigheder og forpligtigelser med som en fuldtidsansat, og der som første linie i min kontrakt står ....der tilbydes et fuldtidsjob