K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2007, 16:29   #1
annemette jensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
annemette jensen er ny på vejen
rettigheder og pligter

her er et lidt specielt problem :| det kan syntes som lille, men kan være af princip stor betydning for en del flexjobbere.B)

Vi har her i firmaet hvor jeg arbejder som flexjobber noget der hedder overskudsdeling OD og der er jo ganske godt. Man kan få 50 eller 100% OD alt efter om man er fuldtids eller deltids og det er her vi flexere kommer ind.

Vi er i firmaet to, en på 1/2 og en på 2/3 tilskud, og vi har begge fået OD som deltidsansatte altså 50% og det mener jeg er en fejl ?????

Jeg mener at hele grundlaget for flexjobordningen er at den ansatte er i en fuldtidsstilling, og arbejdsgiveren derefter modtager tilskud til den tid eller ydelse om der skal kompenseres for

altså vi er fuldtids- ansatte mener jeg, og skal have OD derefter.

Ja man kan jo godt sige at vi er der deltids men da flexjob udformningen kan være meget forskellig ,kan man ikke bare sige sådan ...... hvad nu hvis jeg var på arbejdspladsen fuldtid, men med nedsat ydeevne er jeg så deltids eller fuldtids.:|

Det kan måske godt virke som et luxus problem, men er ikke ment sådan men mere at der som flexjobber hører rettigheder og forpligtigelser med som en fuldtidsansat, og der som første linie i min kontrakt står ....der tilbydes et fuldtidsjob

Så det er for mig et princip spørgsmål, som måske også kan betyde noget i andre sammenhængen, er vi fuldtids eller deltids uanset den enkeltes arbejdsydelse

Jeg hører meget gerne jeres mening om ovenstående og evt gode argumenter jeg kan bruge til at tage sagen op til debat i firmaet :|

rigtig god søndag
annemette jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2007, 18:35   #2
OdinTor24
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2006
Indlæg: 54
Styrke: 0
OdinTor24 er ny på vejen
RE: rettigheder og pligter

Interessant problem

I følge loven så er i fuldtidsansatte. Du betaler vel også fuld pris i din fagforening.

Hvis OD er en del af en overenskomst med en fagforening, så skal i også have fuld OD. Hvis det ikke er en overenskomst med en fagforening, så kan man sige at i fleksjobbere ikke har meget at have det i. Arbejdsgiveren kan jo gøre som han vil. Det er vel kun en fagforening, der kan holde ham på plads. Undersøg det med den fagforening der er repræsenteret på din arbejdsplads.

OdinTor
OdinTor24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2007, 18:45   #3
annemette jensen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
annemette jensen er ny på vejen
RE: rettigheder og pligter

hej odin
jeg er ikke tilmeldt fagforening,men det er en del af en firma overenskomst at vi får OD.
det er første gang det bliver udbetalt og derfor også en precedens for de efterfølgende udbetalinger så ....B)
som du selv skriver vi er fuldtids ansatte og jeg kan godt tage sagen op uden fagforening det er jeg ikke nervøs for,B) men jeg vil gerne have mine facts / påstande korekte inden jeg gør det så derfor er det rart at høre andres mening så tak for dit svar
er der andre ting du kan kommepå jeg kan bruge som evt. argumenter

anne mette
annemette jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2007, 20:44   #4
OdinTor24
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2006
Indlæg: 54
Styrke: 0
OdinTor24 er ny på vejen
RE: rettigheder og pligter

Jeg kom lige i tanke om at en feriedag for dig tæller jo en hel dag, selv om du eventuelt kun er der 4 timer om dagen....altså nøjagtigt som hvis du var ansat uden fleksjob...jeg mener helt klart i skal have OD på samme vikår som de andre. Andet ville være forkert også moralskt...så klø på annemette. Det ville jo være fint om i kunne alliere jer med de andre ansatte.

I fleksjob loven står:

Kommunen skal give tilbud om fleksjob på fuld tid, medmindre personen foretrækker deltidsansættelse eller er omfattet af følgende undtagelse.

Det bliver lidt spændende, hvad du/i får ud af det.

Held og Lykke
OdinTor
OdinTor24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rettigheder? Bailey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 06-11-2012 21:52
Kommunens pligter ved reva-sager. mukke Alt det andet 7 03-06-2012 18:37
pligter når man flytter til udlandet Shanmoo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 13-03-2012 18:03
Pligter som flexjobber på lavt timetal? odense Spørgsmål ang fleksjob 6 25-01-2012 07:28
dine rettigheder og pligter buster Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 4 12-07-2008 13:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension