K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-12-2012, 13:55   #1
elevatorfører
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
elevatorfører er ny på vejen
Kontanthjælp og SU.

Hej!

Jeg blev smidt ud af min skole i slutningen af november og søgte derfor kontanthjælp. I miden af december gik der kontanthjælp ind på 4500 kr (jeg er under 25). Der kom så et brev fra kommunen om at de 4500 kr var for november måned og at jeg ville få 6000 kr i slutningen af december (de skulle så være for december måned). Kommunen har vidst i noget tid at jeg startede i skole igen i januar, så jeg regnede med at få både SU og kontanthjælp her d. 28. Jeg ringede sågar og spurgte dem, om de var sikre på at jeg fik de 6000 kr, og ja, det var helt sikkert. Her i dag tjekker jeg så min netbank og der er IKKE gået kontanthjælp ind. Jeg ringer straks for at høre, hvad der sker, og ifølge dem er jeg ikke berettiget til kontanthjælpen i december måned, da jeg jo får SU her i dag, men kontanthjælpen er jo for december, mens SU'en er for januar?
Idet jeg regnede med at få de ekstra penge og jeg ikke kunne leve for de 4500 kr (jeg har mange regninger), har jeg overtrukket mit dankort, så nu har jeg ikke særlig mange penge i januar.

Hvad skal man gøre i sådan en her sag?
elevatorfører er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 16:39   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja det er surt med misforståelser.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 16:43   #3
elevatorfører
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
elevatorfører er ny på vejen
Er der juridisk belæg for at hive de penge ind? Kontanthjælpen der bliver tilbageholdt betyder at jeg har været uden indtægt for december, hvor jeg ellers har overholdt alle regler for at være berettiget til det. Jeg står og kan ikke betale mine regninger!

Sidst redigeret af elevatorfører; 28-12-2012 kl. 16:50.
elevatorfører er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 17:57   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Først og fremmest, så går kontanthjælpen IKKE ind i dag! Det er kun pensioner mm der bliver bogført i dag.

Kontanthjælpen vil først tikke ind efter nytår.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 19:19   #5
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Først og fremmest, så går kontanthjælpen IKKE ind i dag! Det er kun pensioner mm der bliver bogført i dag.

Kontanthjælpen vil først tikke ind efter nytår.
Det passer så ikke ... kontanthjælpen er også gået i banken i dag

elevartorfører.... hvis du røg ud af din uddannelse i SLUTNINGEN af november så får du IKKE 4500 for november, det må være en skrive fejl, kontanthjælp er forudbetalt, så det har nok været for dec. og en fejl at du har fået oplyst du ville få 6000 for dec, det er nok ment til januar.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010

Sidst redigeret af Helle Smith; 28-12-2012 kl. 19:23.
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 19:23   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Først og fremmest, så går kontanthjælpen IKKE ind i dag! Det er kun pensioner mm der bliver bogført i dag.

Kontanthjælpen vil først tikke ind efter nytår.
Sikke noget vrøvl kontanthjælpen går ind samme dag som pension... Min er gået ind, og den går altid ind den sidste hverdag i mdr...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Helle Smith Se meddelelser
Det passer så ikke ... kontanthjælpen er også gået i banken i dag

elevartorfører.... hvis du røg ud af din uddannelse i SLUTNINGEN af november så får du IKKE 4500 for november, det må være en skrive fejl, kontanthjælp er forudbetalt, så det har nok været for dec. og en fejl at du har fået oplyst du ville få 6000 for dec, det er nok ment til januar.
Kontanthjælp er bagudbetalt.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-12-2012, 19:25   #7
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Nogle kontanthjælps modtager får først d 1 i måneden, det fik jeg, men efter som d 1 er en helligdag så går den ind i dag.

Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Kontanthjælp er bagudbetalt.
Min var forudbetalt da jeg fik det i 2010
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 00:26   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Her går den først ind efter nytår, så måske er det forskelligt - min overbo får først efter nytår, hvorfor jeg har måtte låne hende 500 kr til at købe ind for i morgen, så nope.....jeg vrøvler desværre ikke
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 07:19   #9
martinja41
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2012
Indlæg: 34
Styrke: 13
martinja41 er ny på vejen
Helle Smith

du mener kontanthjælpen er forudbetalt det ville jeg grene lige se på nu ved jeg lige om det her og jeg må rette dig du tager fejl offelige ydelser er bag udbetalt og det har det altid været jeg har været på kontant hjælp siden 2009 og har mange familie medlemmer og de har førtidspension og har fået det rigtig mange år...


og vil lige sige det er ulovligt at de nægter og udbetale din kontanthjælp be om det på skrift og så klager du til kommunen og siger du vil klage højere oppe og de vil tane i ban for når de skal skive det plejer det og se helt anderles ud
martinja41 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2012, 08:04   #10
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af martinja41 Se meddelelser
du mener kontanthjælpen er forudbetalt det ville jeg grene lige se på nu ved jeg lige om det her og jeg må rette dig du tager fejl offelige ydelser er bag udbetalt og det har det altid været jeg har været på kontant hjælp siden 2009 og har mange familie medlemmer og de har førtidspension og har fået det rigtig mange år...


og vil lige sige det er ulovligt at de nægter og udbetale din kontanthjælp be om det på skrift og så klager du til kommunen og siger du vil klage højere oppe og de vil tane i ban for når de skal skive det plejer det og se helt anderles ud
Jeg tror det var i 2003 kontanthjælpen blev ændret fra forudbetalt til bagudbetalt, dem på kontanthjælp fra FØR 2003 får stadig deres kontanthælp d 1 hver md

Nå det var så 1 juli 2005 det blev ændret
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010

Sidst redigeret af Helle Smith; 29-12-2012 kl. 08:12. Årsag: årstal
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension