K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-09-2016, 17:52   #1
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Flere ressourceforløb, når over 40

Jeg er 50 år og allerede i et 1,5 årigt ressourceforløb som slutter om lidt. Jeg forventede, at dette forløb blev forlænget / erstattet af et nyt. Nu læser jeg ved at google på nettet, at folk over 40 kun får bevilliget ÉT ressourceforløb, så nu er jeg ved at sk... grønne grise.

Hvis man ikke har nået alle indsatserne i det eksisterende forløb, er det så mulighed for forlængelse ?

Vi er slet ikke nået til indsatsen 'praktik', da det har været brandslukning af andre problemer først. Så evt. fleksjob er ikke nært forestående.
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2016, 18:22   #2
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
det lyder helt vildt - står der det? kun ét ressourceforløb, det kan vist ikke passe, alene af den grund at mange over 40 beklager sig over at de igen og igen bliver kastet ud i resourceforløb efter resourceforløb, istedet for at få flexjob eller pension.
Det er forøvrigt en gåde hvorfor kommunerne er så vilde med de resourcerforløb - jeg har det fra sagsbehandler at de kan være endda meget meget dyre - sådan noget som praktik hos ekstern udbyder, koster kassen, -

men tilbage til dit indlæg. Jeg mener det er forkert det du har læst - der står så mange mærkelige ting på google. - kan du sende linket?
Jeg tror du kan være ganske rolig mht mulighederne for at få nyt resourceforløb, hvis det altså er det som du ønsker.

Sidst redigeret af Thisted_1970; 16-09-2016 kl. 18:24.
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2016, 19:34   #3
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Det er fra en fakta-boks på www.sundhed.dk som er opdateret 16.8.16.

Jeg citerer:
Ressourceforløb er først og fremmest beregnet til borgere under 40 år. Borgere over 40 år kan normalt få tilbudt et Ressourceforløb

Og lidt længere nede i teksten bliver det præciseret

Jeg citerer:
Et Ressourceforløb varer fra 1 til 5 år. Hvis du er under 40 år, kan kommunen bevilge flere Ressourceforløb, hvis du har behov for det. Hvis du er over 40 år, kan du normalt få bevilget et Ressourceforøb.
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2016, 20:20   #4
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...essourceforlob

Citat:
Varighed og indhold

Et ressourceforløb varer mindst 1 år og højest 5 år.
Hvis du er under 40 år kan kommunen tilbyde dig flere på hinanden følgende ressourceforløb.
Hvis du er over 40 år, kan du også blive tilbudt flere ressourceforløb, hvis du ønsker det og kommunen er enig.
Indholdet i et ressourceforløb kan bl.a. være virksomhedspraktik, kurser, brobygning til uddannelse, mentorstøtte, motion, misbrugs- og psykologbehandling, hjælp til boligproblemer og socialpædagogisk bistand, udredning mm.
Bare rolig, du kan sagtens få bevilget flere ressourceforløb selv om du er over 40 år, hvis ellers kommunen er enig med dig om at det er nødvendigt.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2016, 10:13   #5
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Subo66: det er fordi du misforstår formuleringen sprogligt,
der står "kan du normalt få bevilget et ressourceforøb."
Du læser ordet "et" som et talord(= "1", men du skal læse det som et ubestemt kendeord. :-)
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2016, 11:58   #6
Subo66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2016
Indlæg: 105
Styrke: 8
Subo66 er ny på vejen
Tak for beroligende svar. Jeg slår koldt vand i blodet, men jeg bliver vanvittig af denne ventetid.
Subo66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2016, 14:24   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ressourceforløb til borgere på over 40 år..

Citat:
Paragraf 68 a

Stk. 9. For personer over 40 år gælder stk. 1-7 tilsvarende. Hvis personen ønsker det, kan kommunen tilbyde mere end ét ressourceforløb.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...f-15bcce289379

Så hvis en borger selv ønsker at få mere end et ressourceforløb...så kan kommunen sagtens tildele dette..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2016, 15:06   #8
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
ok, det er så noget nyt for mig, - vil det sige, at hvis man ikke ønsker flere, så skal kommunen på det foreliggende grundlag tage stilling til flexjob og eller pension?????!!!
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2016, 17:46   #9
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Ja, det er jo så spørgsmålet, hvad der sker hvis man siger nej.

Jeg synes bestemt at huske, at jeg her på siden har læst om en person som havde sagt nej til et ressourceforløb og endte på kontanthjælp.

Edit: Men hvis man ved at sagen er vel dokumenteret kan man jo selv vælge at søge pension via paragraf 17.2 på foreliggende grundlag.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2016, 18:32   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Vi har også hørt om borgere som har sagt nej til flere ressourceforløb og som har fået en pension..

Man kan ikke sige hvad der vil ske...det er meget forskelligt fra sag til sag og fra kommune til kommune..

Siger man nej til endnu et ressourceforløb og man er over 40 år...ja så er meningen at de skal tage stilling til hvad der så skal ske...og det gør de så ud fra det der ligger i sagen og i forhold til ens arbejdsevne...

Så alt efter hvad der ligger af dokumentation i ens sag...ja så kan man risikere at ende på kontanthjælp, fleksjob eller pension..

Som @Nørd skriver....hvis man mener at der ligger nok dokumentation...ja så kan man selv søge en pension...eller søge fleksjob...

Man skal dog vide at man ikke kan forlange at kommunen udelukkende tager stilling til fleksjob...men ud fra alle de sociale kapitler....man kan dog klage hvis man modtager et afslag på at starte en fleksjobs sag op..

Så det er altså umuligt at sige hvad der evt sker hvis man siger nej til ressourceforløb nr 2 hvis man er over 40 år..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension