K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2010, 21:08   #1
lilleper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: københavn
Alder: 49
Indlæg: 56
Styrke: 15
lilleper er ny på vejen
sygedagpenge stop

hej
var idag til opfølgningssamtale hos jobcenter efter at have fået forlængelse med henblik på revalidering viste det sig

jeg trodede jeg var forlænget pga afklaring og siger at jeg ikke kan klare de minimum 25 timer som anden aktør vil have jeg er på kursus og det at de har sendt mig i jobklub nok ikke lige er henvendt til mig da de andre på holdet er klar til fuldtids job og jeg ikke kan være der særlig længe af gangen

med det samme siger hun at så stopper dine sygedagpenge jo da du ikke kan gennemføre minimum 25 timer

fik lidt af et chok da det ikke lige var det jeg havde regnet med da jeg mødte til møde og hun sagde at der ikke var flere forlængelsesmuligheder da jeg ikke kunne klare en revalidering

men hun synes så også det var underligt at jeg havde fået forlænget på baggrund af revalidering når der står i lægekonsulentens udtagelse at jeg har betydelige varige skånebehov for alt skulder ryg og nakkebelastene arbejde

men at da jeg ikke er afklaret på smerteklinik var der ikke mere de kunne gøre og jeg måtte køre vidre på kontant hjælp

jeg er forlænget 1 gang udover 52 uger og fik så sidste måned forlænget med op til et år vilket så viser sig at være til revalidering/afklaring men da jeg jo ikke kan holde til de 25 timer lukker de nu kassen
jeg sagde så at jeg så ville søge en §17 og så se hvad der sker

jeg er ikke på noget tidspunkt i 1.5 år blevet tilbudt arbejdsprøvning selv om jeg har bedt om det men hver gang fået at vide at det kunne jeg ikke når jeg ikke var færdigbehandlet

så hvad gør en klog

hvis det hedder kontanthjælp er jeg nød til at lade mig seperere fra min hustru ellers kan det ikke løbe rundt eller også melde mig rask med skånehensyn og få dagpenge

§17 blir jo helt sikkert et afslag når jeg ikke er arbejdsprøvet
men gir da 1-2 måneder mere at tænke i
og hvad sker der når afslaget på §17 kommer skal de så ikke skrive i deres afgørelse hvordan de mener at jeg skal komme vidre ???
hvad gør jeg ?????????

Sidst redigeret af lilleper; 17-05-2010 kl. 21:19.
lilleper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 21:55   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære lilleper

Har der slet ikke på noget tidspunkt været talt om fleksjob ?

Det lyder som om de er gode til at true folk i din kommune.

Der kommer nok et par af de hardcore på senere med gode råd til dig.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 21:58   #3
lilleper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: københavn
Alder: 49
Indlæg: 56
Styrke: 15
lilleper er ny på vejen
nej der har ikke været noget som helst på tale da jeg ikke har kunnet afklares fordi jeg ikke er færdig behandlet grundet lange ventetider så nu det altså ud
lilleper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 22:07   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej, du skal sørge for at få afslaget på forlængelse af sygedagpenge på SKRIFT ! Det har du ret til ! Du kan klage over afgørelsen, det har man 4 uger til at gøre.

Du siger, du ikke har været i arbejdsprøvning, hvordan har man fundet ud af, at du kun kan klare 25 timer ?

Hvis du var i revalidering, skulle du egentlig ikke have sygedagpenge, men revalideringsydelse... Det er lidt svært at finde rundt i, hvad du har fået. Hvis det er dem, som ved en fejl har givet dig sygedagpenge istedet for revalideringsydelse, så har det jo været jobcentrets fejl.

Alle muligheder skal afprøves før f.eks. et fleksjob kan komme på tale, og netop en revalideringsmulighed er vejen dertil. Selv var jeg i revalidering og kom senere i fleksjob.

Jeg synes også, at hvis du har været i revalidering, så har de jo erkendt, at du har en nedsat arbejdsevne (det står i loven). Derfor bør du IKKE sættes på kontanthjælp. - efter min mening.

Men sørg for at få afslaget på skrift.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 22:27   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
lilleper jeg er lidt forvirret over det her , for det lyder mere som om det er en forrevalidering de vil have dig i og der er målet ganske rigtigt at få dig op i tid, men man kan ikke pille hår af en skaldet ...

Har du nægtet at tage den revalidering ?

Har du dine papir på skrift (aktindsigt) sådan at du kan se om de har ført ind at du har bedt om en arbejdsprøvning ...

Hvis jeg var dig så ville jeg handle meget hurtigt nu og det vil sige at jeg den dag i morgen ville få et brev afsted til sagsbehandler hvor du skriver din opfattelse af samtalen ...

Og du skal skrive meget klart ...

hvor længe du har været sygemeldt
hvordan du er opfulgt
at du ikke er arbejdsprøvet trods anmodning herom
at lægekonsulenten skriver om skånehensyn
og så skal du slutte af med at skrive om at det undre dig såre at du kommer til et møde og får at vide at du nu skal i revalidering/afklaring og at du skal starte ud med 25 timer og hvis du ikke kan dette så vil de lukke for dine sygedagpenge ...

Bed om denne udtaelse på skrift, bed om lovgrundlag til denne afgørelse og bed om en forstålig forklaring på det hele da du var i chok under samtalen ...

det ville jeg gøre inden jeg søgte en § 17 for selv om din sagsbehandler siger det så er det ikke altid sådan det forholder sig når borgeren gerne vil have det på skrift , desuden skal dine sygedagpengestop varsles efter § 7a og så kan du til den tid søge om pension hvis det er det du vil ... men indtil da syntes jeg du skal få klaring på det her ...

Min veninde var også i revalidering/afklaring og kom aldrig op på de 25 timer og endte med ledighedsydeles ...

så giv ikke op endnu, forlang svar fra den sagsbehandler og forklaringer men nægt ikke at deltage , skriv at du gerne vil deltage og gøre dit bedste for du kan jo i realiteten ikke vide om du kan de 25 timer (i kommunens øjne) før du har prøvet det ....
  Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 23:07   #6
lilleper
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: københavn
Alder: 49
Indlæg: 56
Styrke: 15
lilleper er ny på vejen
tror det er en god ide at få fagforeningens sagsbehandler ind over i en fart jeg venter lige på at få mine akter tilsendt og min resourseprofil som jeg ikke har set siden 2007 da den blev lavet hos contra
men hun sagde at på revalidering skulle man kunne klare 25 timer ellers kunne man jo ikke få noget ud af et sådan forløb og så sagde jeg at jeg ville prøve men ville gå hjem når det blev for meget men det kunne der ikke blive tale om nu havde jeg jo givet udtryk for at jeg ikke var helt sikker på om jeg kunne klare det så der ville blive lukket for kassen det endte med at jeg sagde at jeg ville søge en §17

og hun mente ikke det ville give mig meget tid da der faldt afgørelse hurtigt i de sager og det jo var dem der skulle lave forarbejdet og indstilling og der næsten aldrig bliv givet på §17

men skal de ikke som jeg skrev tidligre redegøre for hvad der kan bringe mig vidre ved et afslag på §17

Sidst redigeret af lilleper; 17-05-2010 kl. 23:10.
lilleper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2010, 23:23   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hvis man søger §17 på det foreliggende, og hvis man ikke har været så længe i systemet, så er kravet om at lægge en plan i forbindelse med et afslag der ikke.

Men har man været i årevis i systemet, så burde der jo være en plan af en slags - ellers er det smøl, ikke?

Men hvis eks. sygedagpenge eller andet standses - hvis der træffes en afgørelse - så skal der være en plan for, hvad der så skal ske/hvad man så skal leve af.


Ved afslag på §18 så SKAL der være en nøje beskrivelse af jobfunktioner, der kan betyde selvforsørgelse, evt. i fleksjob.

Hvorfor der er denne forskel, ved jeg ikke, men måske fordi §17 på det foreliggende skal besluttes på 3 måneder, mens §18 kan tage flere år.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 01:11   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Zuza.

Der skal gives begrundelser, og henvisninger til beskæftigelse ved ansøgning af en §17.

Faktisk er der nok ingen der får afslag på Pension efter §18, men derimod indstilling til Pension efter §18, hvorfor der ikke er krav om begrundelse eller henvisning til beskæftigelse.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 01:34   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Popiae...

Det er altså forkert.

Citat:
Ankestyrelsen tilføjede, at kravet til beskrivelse
af konkrete jobfunktioner i lovens § 20, stk. 2
om afslag på pension afsvækkes, når sagen behandles
efter § 17, stk. 1, 2. og 3. punktum
.
http://www.ast.dk/Page_Pic/pdf/Nyt_f...2006_11_19.pdf

En kommune SKAL bruge bekendtgørelse om arbejdsevne og i ressourceprofilen SKAL ved afslag på fleks og pension §18 ALTID beskrive KONKRETE JOBFUNKTIONER, som borgeren kan blive selvforsørgende ved, eller hvilke ressourcer der skal forbedres og hvordan, så man kommer nærmere arbejdsmarkedet.

Ved pensionstilkendelse er det naturligvis overflødigt.



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 18-05-2010 kl. 01:38.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 06:14   #10
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
du har rte til sygedagpenge så længe du venter på behandling, så du skal skynde dig , at anke din sag.
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop CharlotteV Din historie 10 01-08-2010 21:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension