K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2010, 16:42   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Aalborg vil lokke flere førtidspensionister i job

"Førtidspensionister under 50 år får et 'klippekort' med fem samtaler med en jobkonsulent, hvor fokus er på afklaring af jobønsker, arbejdsevne og hjælp til jobsøgning.

Det er vigtigt at understrege, at det er helt frivilligt, om man vil arbejde, når man er førtidspensionist."

http://www.dknyt.dk/sider/artikel.php?id=50372&kat=10

Øhh...tak, kan jeg kun sige

(hvis det var et spørgsmål om vilje tror jeg da nok at jeg for lang tid siden var tudset tilbage til mit job og fået min overenskomstmæssige løn.
Suk, altså måden tingene siges på!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 16:53   #2
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Jeg fik sådan et brev i... maj måned, tror jeg at det var.

Jeg skal nok selv sige til, når jeg er klar til det.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2010, 19:47   #3
Mila
Hvor skulle jeg ellers være
 
Milas avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 105
Styrke: 15
Mila er ny på vejen
Der er mange, der kan have glæde af at blive afklaret med, om de har kræfter til at bestride et job, siger Mette Busch Hjarlvig, projektets koordinator i Aalborg Kommune.

Tænk jeg troede at man var fuldt afklaret fra kommunens side inden man fik førtidspension Flabet er det ...
__________________
-----------------------------------
Venlig hilsen

Mila..
Mila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 09:29   #4
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Kan kun være

enig - deres klapjagt på de "snydende og fuldt arbejdsdygtige fp"
tager skisme overhånd!

I 80'erne satte de jeg ved ikke hvor mange på fp - fordi der var aaalt for mange arbejdsløse - det er ikke godt i en økonomi, derfor blev kommunerne dengang bedt om at få så mange på fp som muligt.
Kunne godt forestille mig, at det er dem - de "jagter" - problemet er bare at de lige nu - med al deres propaganda - vender hele Danmarks befolkning mod fp'erne - det bliver skisme sur over!

Især at de kan vende og dreje befolkningens mening som finder for bedst!

FP af idag - har simpelthen været det sværeste igennem - i rigtig mange år - for det meste, så at de nu skal jages...(det er jo frivilligt - om fp - vil arbejde)! GU ER DET EJ - hvis de kunne (ihvertfald 85% af dem) - så gjorde de det sq!

Jeg ville hellere end gerne bytte et virksomt arbejdsliv og en go' løn for et liv udenfor arbejdsmarkedet og på sultecirkulære - for så animere de jo folk til at arbejde ikk?

Jeg får ledighedsydelse...(flex - heldigvis) - men er man på ledighedsydelse kan man max være der i 52 uger ikke? (er det ikk det nye) - fodi folk så virkelig søger arbejde....hmmmm - er der mon noget at få??
NEEEEJ!

Virkeligheden længe leve - Christiansborg er blevet vores eget lille Christiania - uden for virkeligheden!
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 16:23   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det er vigtigt at understrege, at det er helt frivilligt, om man vil arbejde, når man er førtidspensionist."

lyder meget fint med alle deres tiltag
igen vil jeg lige advare
der er ingen garanti for en kommune efter 5 besøg siger din erhvervsevne er til flex
skulle ikke nyde noget, når der ingen garanti for ens pension ryger i svinget, pågrund af et tiltag tilbage på arbejdsmarkedet.

hvis de kunne lave denne garanti, Ja så tror jeg da mange vil måske prøve og have bare et skånejob. husk de fleste har kæmpet i 4-10 år for en pension.

samt man får jo tildelt en pension fordi ens erhvervsevne er nedsat til det ubetydelige, hele grunden til det tager 4-10 år og få en pension.
hvis man så pludelig kan arbejde, så skulle man vil faktisk aldrig have haft en pension.
så har kommunen vel lavet en kæmpe fejl?

det er en klapjagt på folk, som arbejdsmarkedet faktisk slet ikke vil have.

utroligt

Sidst redigeret af MTVRV1; 20-08-2010 kl. 16:27.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flere søger om handicapbil - og flere får afslag beha Din historie 0 04-07-2011 10:51
Flere søger om handicapbil, men samtidig får flere afslag Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 01-07-2011 12:00
Hvorfor får vi flere førtidspensionister? buster Politik og Samfund 10 02-01-2011 00:26
Flere førtidspensionister: Ny aktiveringslov buster Politik og Samfund 3 11-12-2010 14:57
Flere førtidspensionister er psykisk syge Webmaster K10 Nyheder 0 23-03-2009 08:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension