K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-12-2011, 11:45   #1
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Hvordan får i skrevet i Jeres ansøgninger at i er fleksjobbere??

Hvordan skriver i det som værende positivt og at de netop skal tage jer til jobbet??

Hvad skriver i kan være fordelen ved at ansætte en fleksjobber???
Hvad må man skrive kan være en fordel? At de får refunderet løn også fra en influenza sygedag?

Jeg har sendt mange ansøgninger afsted, men denne her skal være perfekt, det er mit drømmejob og med de perfekte timer og arbejdstid:-)

På forhånd tak for hjælpen
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 15:03   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hvis det er en fleksjobber de søger, så kender det nok de grundlæggende regler. Så start med at slå på alle dine super-kompetencer i forhold til jobbet, og så kan du afslutte med de "fordele" der nu engang er ved at have en fleksjobber ansat. f.eks. det med refusion og lign.

Men den helt store fordel er jo netop den entusiasme og glæde jeg sporer i dit indlæg :-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 15:40   #3
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Det er ikke en fleksjobber de direkte søger. Så derfor vil jeg gerne fortælle dem "alle" de fordele de får ved at ansætte mig:-) Jeg har skrevet ansøgningen, fortalt dem at jeg er som skabt til jobbet og at de ikke kan undvære mig;-) Dog skrevet anderledes end listet op her.

Jeg har skrevet at de får sygedagpange refusion fra første sygedag. Men at jeg heldigvis sjældent er syg.

Jeg har skrevet at jeg vil give dem en ulønnet praktik hvor vi kan se hinanden an.

Er der mere???

ÅH jeg vil,vil,vil så gerne have det job
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 15:44   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Spunken Se meddelelser
Det er ikke en fleksjobber de direkte søger. Så derfor vil jeg gerne fortælle dem "alle" de fordele de får ved at ansætte mig:-) Jeg har skrevet ansøgningen, fortalt dem at jeg er som skabt til jobbet og at de ikke kan undvære mig;-) Dog skrevet anderledes end listet op her.

Jeg har skrevet at de får sygedagpange refusion fra første sygedag. Men at jeg heldigvis sjældent er syg.

Jeg har skrevet at jeg vil give dem en ulønnet praktik hvor vi kan se hinanden an.

Er der mere???

ÅH jeg vil,vil,vil så gerne have det job
Hvis du vil, vil jeg da gerne kigge din ansøgning igennem, har stor erfaring i det, og underviser i sådan noget halløj i ny og næ...

Hvis ja, så send den til [email protected]
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 15:52   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ja hvis du arbejder mere end de 12 timer får de nogle tid gratis, husk at sige der ikke er ret meget papir arbejde ved, at ansætte dig.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2011, 17:39   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Mine tips:

Sælg dig selv i ansøgningen. Skriv hvorfor, virksomheden kan bruge dig, og hvad de kan forvente af dig og i de kompetencer, du kan. F.eks. hvis de søger en, der kan en bestemt program, kan man skrive at "at jeg har stor erfaring i at benytte programmering i HTML, og I kan derfor forvente, at jeg vil kunne hjælpe jer med at dele min viden på det område" - (eller sådan noget)
Simpelthen skrive, hvad du kan og er god til - i de ting, de kan bruge dig til på virksomhedens arbejdsplads.
Også nævne dine personlige egenskaber såsom "jeg er god til at lytte...."

Og sidst i ansøgningen, et tip: Skrive at der er mulighed for 2/3 i refusion/tilskud til mindstelønnen på fagets område. Skrive tlf.nr. til jobkonsulenten, så de kan ringe for at høre mere om fleksjob-ordningen - om hvordan den fungerer.

Hvis du har mulighed for at troppe op på den arbejdsplads og aflevere ansøgningen, kan det måske give et positivt indtryk på dem.

Held og lykke!
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 17:32   #7
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Tak for hjælpen;-)

Tak for tilbuddet Ricky, men jeg stolede på mig selv og afleverede ansøgningen i dag. En rigtig venlig mand tog i mod mig,(chefen) viste mig rundt og vi small talkede rigtig fint. Fik ham forklaret mund til mund hvilke fordele han har ved at ansætte mig en fleksjobber:-)

Åh det er bare et drømmejob, og med de perfekte 15 timer fordelt på 3-4 formiddage.

Nu kan jeg kun krydse fingre indtil midt i næste uge hvor sidste ansøgningsfrist er
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2011, 17:36   #8
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg hjælper med at Krydse alt hvad jeg kan...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvordan/hvornår fik I jeres afgørelse? pjeus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 11-08-2009 12:24
(smerte)"dagbog" - hvordan bruger I den i jeres sag? Kvinde30 Spørgsmål ang fleksjob 5 09-07-2009 00:18
Hvordan er Jeres skånehensyn defineret? (stress/depression/angst) fighteren Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 5 28-01-2009 11:14
Så er brevet skrevet. Kan det bruges? mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 8 30-10-2008 21:22
Socialudvalget - skrevet til; lena Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 14-09-2007 13:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension