K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2008, 15:31   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvor seriøst bliver Reva/Incita mf taget?

Jeg har jo startet mit hjemmeopsøgende tilbud - hvor (Det gamle Reva) nu Incita kommer her og har en masse samtaler med mig.
Hvad der kommer ud af disse samtaler, bliver videregivet til min sagsbehandler.
Men hvor seriøst tager kommunen disse oplysninger??
Jeg prøver jo at komme udenom arbejdsprøvningen, og har i den forbindelse givet Incita kopier af min læges statusprofil, samt speciallægeerklæringen, og har fortalt dem at en arbejdsprøvning er umulig i mit tilfælde - og jeg tror de er ret enige.
Men kan Incita vise sig at få den afgørende finger med i 'spillet', så min sagsbehandler ENDELIG indser at arbejdsprøvning er og bliver umulig i mit tilfælde??

(Både min læge og psykiater har skrevet til hende at jeg ikke kan arbejdsprøves!).

...og en lille nisseting må jeg også lige få integreret
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 22:52   #2
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Under min kontakt til reva, blev deres udmeldelser taget meget konkret.
Men et sådant "hjemmeforløb" kender jeg intet til??
Vil du uddybe det, eller har andre kendskab til det og kan svare bedre end jeg?

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 23:45   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hej Majs

Et hjemmeopsøgende tilbud er for folk der er for syge til at møde op i en arbejdsprøvning.

Målet med tilbudet er, at få mig ud i en arbejdsprøvning. Der kommer en psykolog der tager sig af det lægefaglige (og kommer med gode råd) og en sagsbehandler der tager sig af det lovmæssige. Det foregår så bare her hjemme istedet over på Reva-centret.

Grunden til det er iværksat, er fordi jeg har søgt om førtidspension. Kommunen siger der SKAL ligge en nyopdateret arbejdsprøvning i sagen (max 6 mdr gammel), men jeg kan jo ikke opfylde ønsket da jeg ikke KAN arbejdsprøves!! Iøvrigt har jeg 34 arbejdsprøvninger bag mig, som tydeligt viser at det ikke nytter noget. Sidste gang udviklede jeg en psykose og var nær blevet slået ihjel i trafikken, og blev kørt afsted i en ambulance da folk troede jeg havde fået insulinchok. Dén tur tager jeg ikke igen. Og min psykiater har skrevet at en arbejdsprøvning vil forværre min tilstand med betydenlig risiko for opblomstring af psykotiske symptomer, og min læge har skrevet at jeg simpelthen ikke KAN arbejdsprøves.
Men sagsbehandleren er ligeglad, hvorfor hun nu har inddragt dem fra Reva/Incita.
De har foreslået at komme og hente mig ud til arbejdsprøvningen, og følge mig hjem igen, ligesom jeg er blevet tilbudt rengøringshjælp, hjælp til madlavning, hjælp til at aflevere/hente børn osv. Alt sammen uden nogen somhelst relation til mine psykiatriske diagnoser, hvorfor jeg pænt har takket nej til det hele og henvist til mine lægers kompetencer og faglige vurderinger. Det er jo ikke dér skoen trykker. Alt det der kan jeg udmærket selv klare.

Så nu vil de fra Reva/Incitas side skrive til sagsbehandleren at de ikke kan gøre noget for at få mig i arbejdsprøvning. Og de kan iøvrigt godt selv se, at det min sagsbehandler beder om er ganske umuligt - nu hvor de har læst alle mine papir fra lægerne, og hørt sagen fra MIN side.
Sagsbehandleren havde nemlig SLET IKKE skrevet noget om hvad jeg fejler til Reva, KUN at jeg led af angst, så de blev jo NOOOGET overrasket da de fandt ud af sandheden!!

Endvidere var de meget forbavset over at min sagsbehandler har nægtet at lave en resspurceprofil, og at jeg slet ikke har nogen. Ligesom de også synes det var forkasteligt at jeg nu har været psykisk syg på kontanthjælp i snart 21 år. Og ALDRIG i mit liv har haft et arbejde.

Derfor håber jeg at disse personer kan være med til at påpege overfor min sagsbehandler, at arbejdsprøvning er og bliver umuligt, så vi kan komme videre i teksten!

Sagsbehandleren har sagt til dem fra Reva at hun mener jeg er for syg til at få lavet en ressourceprofil (at den kommer til at blive for negativ!)?
Men samtidig synes hun at jeg er rask nok til arbejdsprøvning....hmmmmm????
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 00:29   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jaaa...
de har mange gode undskyldninger de kære sagsbehandlere.

En ressourceprofil der bliver for negativ? UHM...
Selvfølgelig skal der laves en ressourceprofil, når/hvis du skal indstilles til pension.
Forestiller de sig måske, at du skal være på kontanthjælp resten af livet?

held og lykke med det videre forløb.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 00:41   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja Pia, det var der jo engang en sagsbehandler der sagde rent ud, at det kunne blive enden med det hele, at jeg fortsætter på kontanthjælp resten af livet. Det var ligesom lettere for alle parter...

Og det er jo som sådan også på den måde jeg har levet i de 21 år. Og de seneste mange år har de bare matchet mig i en kategori 5, og sådan ville det have fortsat, indtil jeg selv råbte STOP og fik ansøgt om førtidspensionen.....

Uhyggelig tanke!!

MEN hvordan modtog kommunen og jeres sagsbehandlere vurderingerne i fik fra Reva-forløbet???

Blev de overhørt? Efterlevet???....eller??

Sidst redigeret af Ninja; 25-11-2008 kl. 01:06. Årsag: Tilføjelse.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 09:23   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Sagsbehandleren har hver gang godkendt forløbet(3 gange) og indstillet til pension, nu for 3 gang efter sidste arbejdsprøvning. Har fået afslag de 2 foregående gange, af pensionssamrådet.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 09:57   #7
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Helene, må jeg bruge dit indlæg 22.45 på mitansvar.dk??
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 09:59   #8
oldgart
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Indlæg: 31
Styrke: 17
oldgart er ny på vejen
Det eneste positive møde jeg har haft med systemet var REVA
Deres vurdering var : der er ingen resterhvervsevne, ej heller under flex ordningen

Sagsbehandleren skriver bagefter : skal bare ud i ordinær beskæftigelse 37 timer uge.

Alt i alt kommer det udelukkende an på sagsbehandler og sammes chef, det er de 2 der bestemmer
oldgart er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 10:25   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Helene, må jeg bruge dit indlæg 22.45 på mitansvar.dk??
Ja, det må du gerne! Men hvad er indlæg 22.45?
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 10:34   #10
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Det indlæg du skrev kl. 22.45 :-)

http://www.mitansvar.dk/debat/240

Sidst redigeret af Maj-Britt; 25-11-2008 kl. 10:56. Årsag: Tilføjelse.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor bliver indlæggene af mukke Alt det andet 3 22-06-2009 08:37
Incita = reva mugge Et godt link! 12 06-03-2009 17:41
Jeg er blevet taget seriøst i dag Thelma Dit og Dat 21 09-01-2009 20:23
S 5903 - Om hvor mange danske soldater der har taget deres eget liv efter at de kom h Webmaster Politik og Samfund 0 19-09-2007 00:51
hvor bliver de af ?? annette Dit og Dat 8 31-01-2007 20:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension