K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-03-2008, 00:55   #1
jbsm4
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Lokation: Århus
Indlæg: 46
Styrke: 17
jbsm4 er ny på vejen
Efter en lang kamp med sygdom,og kommunen,har jeg d.26/feb.2008 fået min ressouserprofil og en indstillingsskema fra sagsbehandler,jeg skulle underskrive og retunere til hende inden8 dage..
-d.4/marts får jeg et brev hvor der står:
"Ydelsecentret har den 3marts vurderet at betingelserne i pensionslovens§18 er opfyldte og har derfor truffet beslutning om,at din sag overgår tilbehandling efter reglerne om førtidspension.
Afgørelsen er truffet efter reglerne i §17 stk 1 pkt,1 og §18 .
på grundlag af samme dokumention er vurderet,at betingelserne for tilkendelse af førtidspension jf.lov om socialpension §16 og §20.1 er opfyldte.Det er derfor indstillet til at du tilkendes førtidspension."

så står der ogsa..
"at inden denne beslutning træffes har jeg mulighed for at sende yderligere kommentarer eller deltage i et møde mht. udtale mig til de personer som skal træffe afgørelsen..inden 8 dage fra modtagelse af brevet ellers vil afgørelsen blive truffet på de foreliggende oplysninger.."

Så hvor lang tid går der inden jeg har den endlige brev?
på forhånd mange tak for jeres hjælp ..
jbsm4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 01:07   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hej jbsm4 og velkommen til.

Fra den dag, kommunen beslutter, at din sag overgår til sagsbehandling om førtidspension, går der højst 3 måneder.

Men inden mødet, hvor den endelige afgørelse foretages, modtager du en invitation til at kommentere din sag for mødedeltagerne. Du må dog ikke deltage i den del af mødet, hvor afgørelsen træffes.

Efter min regnestok, skulle du, HVIS du tilkendes førtidspension, kunne være førtidspension SENEST pr. 1. juli 2008, med første pensionsudbetaling den 31. juli 2008.

Men... det er jo ikke sikkert endnu.

Men held og lykke... håber du vender tilbage med nyt - eller evt. flere spørgsmål.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 01:16   #3
jbsm4
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Lokation: Århus
Indlæg: 46
Styrke: 17
jbsm4 er ny på vejen
Hej ZuZa,og tak for din velkomst og svar..så jeg må vente de næste 3mdr. eller kan mand nu være heldig,som jeg nu tvivler på at jeg er,at der kan ske noget før?
jbsm4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 01:22   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Nogle kommuner er meget hurtige. Så det er ikke umuligt.

Nogle kommuner har et månedligt møde - andre måske flere.

Du får nok din ressourceprofil i opdateret stand, som skal underskrives og godkendes af dig (hvis du ikke allerede har gjort det).

Og så modtager du mødeindkaldelsen, så får du jo en dato for mødet. Og der træffes afgørelsen samme dag... altså på samme møde, som du inviteres med til.

Mange sagsbehandlere er søde at ringe samme dag eller dagen efter, hvis man tilkendes pension.

Men det er ikke sikkert, at du tilkendes pension. Sagsbehandleren kan kun indstille til, at sagen påbegyndes (ofte i samråd med andre), men kan ikke tilkende pensionen. Intet er desværre sikkert, før du har det endelige svar.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 17-03-2008 kl. 01:24.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 01:32   #5
jbsm4
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Lokation: Århus
Indlæg: 46
Styrke: 17
jbsm4 er ny på vejen
både ressourceprofil og indstillingsskema er opdateret,og underskrevet af sagsbehandle og afd.lederen..og ja du har ret,,der er ikke noget der er sikkert,og derfor har jeg det meget svært med at vente! tiden går bare langsomt!!!
jbsm4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 07:08   #6
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Velkommen til k10!

Håber du hurtigt får en afklaring
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2008, 09:20   #7
jbsm4
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Lokation: Århus
Indlæg: 46
Styrke: 17
jbsm4 er ny på vejen
gh72 mange tak..
jbsm4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 09:39   #8
jbsm4
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Lokation: Århus
Indlæg: 46
Styrke: 17
jbsm4 er ny på vejen
Good morgen alle...
så kom den..
jeg er bleven pensonist...det er det bedste brev jeg har fået i 3år..en enormt lettelse,
håber alle herinde kan snart få deres sager og ønsker opfyldte,
Stort Kram til alle
Jbsm.
jbsm4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 09:45   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Tillykke.... Dejligt at det gik så smertefrit for dig.

Og tak fordi du meldte tilbage.

Deltog du i mødet før afgørelsen?

Hvis du gjorde, hvad foregik der så på mødet?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-06-2008, 10:02   #10
jbsm4
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2008
Lokation: Århus
Indlæg: 46
Styrke: 17
jbsm4 er ny på vejen
Hej Zuza..
jeg deltog ikke i mødet..da min sagsbehandler sagede at det var meget begrænset hvad mand måtte sige til sådan møde! så jeg kunne ikke se formålet med at deltage...
mvh.
Jbsm
jbsm4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny herinde flikflak Din historie 4 07-02-2013 19:51
Ny herinde og ? Sabina Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 16-06-2011 12:17
Ny herinde Bamsen Alt det andet 19 27-10-2010 20:54
Ny herinde... ollismuddi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 26-12-2007 21:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension