K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-05-2009, 20:22   #1
Bigmum
Føler sig hjemme på K10
 
Bigmums avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2009
Lokation: sydsjælland
Indlæg: 36
Styrke: 16
Bigmum er ny på vejen
Smile "Kort" om mig :)

Hej Alle
Ja, nu er det vel på sin plads at jeg fortæller min historie. Så sæt dig godt til rette for den er ikke kort.

Jeg er en kvinde der har 34 år på bagen (+ lidt ekstra kilo), er gift, har 2 drenge fra '03 og '07. Bor på Sjælland. Er uddannet pædagog '98. Arbejdede i en aldersintergreret instition med børn 0-6, frem til min barsel med min yngste.

Efter fødsel af den ældste fortalte min fys sådan lidt henslængt at jeg da var hypermobil, da jeg var til genoptræning efter bækkenløsning.. HMMM ok!! (derfor kan jeg slår mine ben i knude når jeg sover, har gjort sådan siden jeg var lille!!)
Underligt nok så var jeg begyndt at få ondt i mine led, udover mine knæ som jeg siden mine teenager år har haft rigtigt mange problemer. Jeg faldt så over hjemmesiden for personer med HMS, her kunne jeg nikkegenkende til mange af tingene. Jeg prøvede så at få div. reumatologer til at anderkende eller bare give mig en forklaring på mine stadig stigende smerter.
Ind i mellem alt dette, blev jeg gravid, blev deltidssygemeldt i uge 15 med bækkensmerter. Men mistede desværre barnet. Blev så hurtigt gravid med min yngste, og blev sygemeldt i uge 15, med en meget kraftig bækkenløsning, kunne kun komme rundt i kørestol til slut, ellers bundet til min gode stol.
Bækkenet syntes ikke rigtigt at komme sig og jeg blev umådeligt meget hurtigt træt af ingen ting, og jeg sygemeldte mig efter endt barsel.
Blev henvist af min læge til reumatolog på køgesygehus. Han tilkendegav at jeg havde en form for kroniske smerter, men brugte ikke ordet HMS. Og jeg havde bestemt ikke fibramyalgi.

Er i mellemtiden blevet fyret fra mit arbejde, og har ikke været på fuld sygedagpenge endnu. Er stadig på løn.

Jeg kontaktede så selv kommunen, og bad dem finde ud af hvad de kunne gøre for mig, da jeg ikke mente at jeg kunne komme tilbage til mit arbejde. De sendte min sag til vistation til ekspertlægeudtagelse, en overlæge ville så gerne vurdere min sag. Hvilke jeg den dag er rigtigt glad for, fordi han gav mig diagnoserne HMS (Hypermobilesyndrom - en kronisk smertelidelse) + fibramyalgi + slidgigt i mine knæ. (Tag den kommune)
Kommunen sendte en ergo hjem til mig, men denne udtalelse var bestemt ikke på min side, for læser den så tegner den et billed af en person som ikke er synderligt besværret af sine smerter. Alt hvad jeg svarede er ligesom fordrejet, eller undladt at blive beskrevet. (Jeg har skrevet kommentare til det)
Efter mange snakke frem og tilbage, sendte min sagsbehandler mig så i jobprøvning i en klub hvilke jo er prosidure - men deres holdning er lidt: for når bare jeg fandt en pædagogisk arbejdsplads hvor der ikke var løft, så ville jeg jo kunne fungere helt som andre !!
Jeg har nu været i klubben i snart 2 måneder, og i starten gik det godt arbejde ca 4 timer 3 gange om ugen med fridage i mellem., havde godt nok svært ved at hænge sammen når jeg kom hjem, men på det tidspunkt var jeg bare glad for at komme lidt ud. Men så snart jeg røg op på at arbejde 2 dage efter hinanden, er det langsom gået ned ad bakke. Her i denne uge har jeg kun været der 6 timer. fordelt på 2 dage. Og nu er jeg kommet til den konklution at det bestemt ikke er det værd, hvis det er på familiens bekostning. Glæder mig til juni så er min jobprøvning færdig. Bla fordi jeg ikke har været så heldig med min jobkonsulent (Se kommunernes tavshedspligt)

Hvad er reglerne egentlig for fuldtidssygmeldning midt i en jobprøvning?

Mit bækken er nu lige så slemt, som da jeg ventede min yngste og mine andre ledsmerter forværres hverdag, da jeg ikke helt har overskuddet til at bearbejde smerterne!! Og alt det jeg har knoklet for siden august med træning og fys er fyldstændigt spildt, jeg skal nu starte forfra, bare for at kunne have en nogenlunde alm. hverdag med min familie.

Jeg deltog i patientuddannelsen vinter 2008 (kan anbefales)
Jeg skal på smerteklinik til oktober 2009.

Jeg tror vist at jeg har været hele vejen rundt nu. Ellers så må jeg jo bare fortælle mere senere. (for jeg er småt ved at blive lidt afhængig af K10 )

Knus Bigmum
__________________
Husk altid at have en positiv indstilling - så kommer du længst
Bigmum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 20:34   #2
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
Hejsa - og velkommen til

Hvis jeg var dig, ville jeg gå til egen læge en af de dage, hvor du ikke kan magte arbejdsprøvningen. Sig til ham som det er; "jeg kan ikke holde det ud for smerter i dag. Vil du være sød at undersøge mig, og skrive hvad du finder". Forklare at det er som dokumentation for at du faktisk ikke kan holde til arb. prøvning.

Jeg har selv EDS, HMS og Fib, er kronisk smertepatient, har en Scheuermann, og så er der det løse

Jeg var igennem 3 arbejdsprøvninger, der sammenlagt varede i ca. 11 uger, med max 2 timer pr. dag og med fravær på ca. 50%.

Hver gang jeg fik så voldsomme gener at arbejdsprøvningen ikke kunne lade sig gøre, gik jeg til egen læge, og bad om et journalnotat.

Dvs. jeg har 3 erklæringer - en til hver arbejdsprøvning - som siger jeg ikke kan holde til det.

Det er super god dokumentation. Eller det vil sige - objektivt er det god dokumentation, for disse erklæringer "forsvandt" sørme i min sag, og dette blev opdaget for sent.

Anyway, få egen læge til at lave et notat, - og gerne et par gange. Sørg for bekræftigelse på at kommunen modtager disse.

Så har du dokumentationen i orden for, at din krop faktisk reagerer negativt på belastningen!

Håber du kan bruge det

lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2009, 20:45   #3
Bigmum
Føler sig hjemme på K10
 
Bigmums avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2009
Lokation: sydsjælland
Indlæg: 36
Styrke: 16
Bigmum er ny på vejen
Hej Lena
Super tak for dit svar. Jeg har skrevet til min læge hvergang jeg har lagt mig syg, og disse skulle meget gerne ligge i min jounal.
Derudover skriver jeg smerte dagbog.
Men jeg skal helt sikkert sikre mig at dette kommer med i min sagsmappe hos kommunen, så tak .

Bigmum
__________________
Husk altid at have en positiv indstilling - så kommer du længst
Bigmum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 13:41   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Bigmum,

Sikke en historie og et smerte helvede du har gået og går igennem. Det må også tage hårdt på kræfterne psykisk.

Jeg har lige en kommentar angårende sygedagpenge. Sørg for at holde fast i at de bliver forlænget. Jeg blev også fyret og en måned efter at jeg stoppede på mit arbejde (hvor jeg efter fyring prøvede at komme tilbage) med fuld løn, stoppede sygedagpenge kompensationen til min arbejdsgiver. Problemet var så at der ikke rigtigt var nogen plan for mit på daværende tidspunkt, jeg var ikke igang med afprøvning mod fleks job, og ej heller førtidspension, jeg troede jo at jeg kunne klare arbejdet og kendte ikke noget til §27 hvor man skal være igang med det ene eller det andet for at få forlænget sygedagpengene.

Ved ikke hvor længe du/din arbejdsgiver har fået sygedagpenge(kompensation)?. Spd udløber efter 52 uger og det er forinden det tidspunkt, at man skal opsøge en forlængelse hvis man altså ikke i mellemtiden er blevet visiteret til fleksjob eller har en pensionssag igang. Jeg røg ud af sygedagpenge efter 52 uger fordi,at intet af det andet var igangsat, der efter kunne jeg søge kontant hjælp hvis jeg altså var berettiget til dette !!

Ved kontant hjælp ser de jo så på om man er gift og kan forsørges af sin ægtefælle eller om man har formue man kan leve af eller hæve sin kapital pension, sælge sit hus eller lign. Så sørg for at holde fast i forlængelse af dine sygedagpenge, se til at der er en plan for dig så du også får sdp når perioden for løn fra din arbejdsgiver udløber. Jeg mener at sdp kan forlænges i 2 x 52 uger og derunder burde man kunne få en afklaring omkring førtidspension eller fleksjob.

Sagsbehandlerne er ikke godt til at tage fat i en for at få en plan omkring sdp perioderne, de er jo ligeglade om man så ryger på kontant hjælp mange gange, det er jo noget billigere for kommunen. Sørg for at du ikke ryger på kontanthjælp, det er meget små penge og som sagt er der mange regler der kan gøre at du ikke er berettiget og vejen tilbage til fleksjob og ftp. er endnu længere.

Held og lykke.

Mvh. Enteneller
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 17:05   #5
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Velkommen til.
Håber alt det bedste for dig.
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 20:04   #6
Bigmum
Føler sig hjemme på K10
 
Bigmums avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2009
Lokation: sydsjælland
Indlæg: 36
Styrke: 16
Bigmum er ny på vejen
Hej..
Tak, og jo det tager på kræfterne, men jeg hænger I hvilke ikke er så smart, for så viser man jo at man kan klare det. Og så gider kommunen ikke hjælpe

Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Ved kontant hjælp ser de jo så på om man er gift og kan forsørges af sin ægtefælle eller om man har formue man kan leve af eller hæve sin kapital pension, sælge sit hus eller lign. Så sørg for at holde fast i forlængelse af dine sygedagpenge, se til at der er en plan for dig så du også får sdp når perioden for løn fra din arbejdsgiver udløber. Jeg mener at sdp kan forlænges i 2 x 52 uger og derunder burde man kunne få en afklaring omkring førtidspension eller fleksjob.
Dette vil straks blive undersøgt. Så tak for bevistgørelsen

Bigmum
__________________
Husk altid at have en positiv indstilling - så kommer du længst
Bigmum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-05-2009, 00:51   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Bigmum,

Godt at du bliver opmærksom på dette, det lyder dog som om at du er igang og stadig berettiget til sdp, men check lige hvor længe din arbejdsgiver har fået kompensationen for denne tid regnes jo med i de 52 uger. Du kan læse meget mere om sygedagpenge stop og hvad du skal være opmærksom på, under K10 sider i linksene i venstre side af forsiden.

En anden ting som du også skal være opmærksom på er om du har en pensionsforsikring omkring tab af erhvervsevne ved din arbejdsgiver. Hvis du har så sørg for at denne fortsætter med at blive udbetalt til dig efter at dit ansættelsesforhold ophører. Forsikringens udbetalingen stopper ofte senest 3 måneder efter at man er ophørt med at arbejde der hvor den blev tegnet, så det er med at få gjort dem opmærksom på at man stadig er syg og igang så man kan få kompensationen som ens arbejdsgiver hidtil har fået.

Jeg har heldigvis selv haft og har denne forsikring og får stadig penge derfra. Desværre kunne jeg ikke få kontanthjælp, så det ærgrer mig jo, at jeg faldt for sygedagpenge stop og ikke var opmærksom på hvad der skulle have været sket for at få dem forlænget. Håber du og andre er opmærksom herpå, det er jo ofte først når man har prøvet det, at man bliver opmærksom på hvad man kunne have gjort rigtigt i de forskellige situationer.

Godt at vi bliver klogere med tiden

Enteneller
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension