K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > De Unge

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

De Unge Hvordan er det at være ung eller relativt ung, og havnet i systemet enten som flekser eller førtidspensionist, eller på vej til en af delene.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-02-2014, 10:28   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Desværre er fristerne, som UDGANGSPUNKT, det betyder at der sagtens kan gives en begrundelse, for at fristen IKKE kan overholdes.

Men din læge, kan med seneste nyt, anmode/pålægge kommunen, at de nu handler PROMTE!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2014, 12:04   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er vigtigt at vi ikke "forurener"

denne vigtige tråd. Fordi at vi erfarne ved med stor sikkerhed at Coldkaos er flyttet fra "børne-" til "voksen-afdelingen" og dermed starter hun forfra med alle de problemer, hun allerede har beskrevet.

Coldkaos skal sandsynligvis have kontakt til kommunen i mange år, derfor er det vigtigt at hun begynder at kende sine rettigheder. Dem får hun brug for senere. Det ved vi med 100% sikkerhed.

Derfor skal det en gang for alle fastslås, at begrundelsen for en udskydelse af ansøgning til en kontaktperson, ikke må begrundes med travlhed eller andre for sagen uvedkommende årsager.

DUKH mener:

"Det vil sige, at kommunen efter DUKH's vurdering ikke lovligt kan begrunde en overskridelse af genvurderingsfristen med, at kommunen har et stort antal klagesager under ekspedition eller generelt har store udfordringer indenfor sagsbehandlingsområdet."

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...d-genvurdering

Denne tråd viser jo med al tydelighed at sagsbehandlingsfristerne er vigtige.

Heldigt at Coldkaos har en forlovet der har handlet på sine bekymringer og igangsat en løsning. Hvis ikke dette var sket kunne Coldkaos gå op til 4 måneder uden handling, helt i strid med hvad politikerne har fastsat.

Håber at Coldkaos i fremtiden fornemmer at det er vigtigt at kende lidt til lovgivningen.

Fra barn til voksen Brochure fra DUKH

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...arn-til-voksen

Bedste hilsner

Peter

Er man herefter stadig uenig i ovenstående må vi fortsætte debatten på denne tråd http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

Sidst redigeret af phhmw; 15-02-2014 kl. 12:19.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-02-2014, 15:07   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Er det mon ''forurening'' af tråden, hvis man tager udgangspunkt i at der er tale om en 18 årig pige, som har brug for nogen til at oversætte de lange skrivelser, de tungere paragraffer mm, til et sprog, hun lettere forstår?

Når man er psykisk syg kan man ikke læse ret meget og meget lange skrivelser, for det giver ingen mening og går dermed tabt. Men der er rigtig stor sandsynlighed for man forstår det hvis det bliver gentaget i meget korte sætninger ''skrevet på menneskesprog'' - tro mig, hvis man åbner et link og ser mere end 10 linjer, så mister man modet! Og kan ofte slet ikke forstå det man læser.

Jeg håber ikke ''forurening'' er, at der kun må køres fagligt med dertilhørende faglige links, men at der også er plads til at det menneskelige kommer med, for ellers kunne trådstarteren lige så godt have oprettet en bruger på en kinesisk hjemmeside, for det er med samme følelse af håbløshed der rammer, når man ikke forstår og/eller kan sætte sig ind i det skrevne.

Psykisk syg = stille og roligt, i øjenhøjde med personen. Gerne forklaret og uddybet med konkrete anvisninger i letlæseligt sprog. Lidt som når man siger ''less is more''....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2014, 19:08   #14
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Hvad SKÉR der her?
Med mindre der er foretaget et kønsskifte og ejerskabsskifte midt i denne tråd, 'tilhører' den en meget ung pige, der allerede har gjort skade på sig selv!
Kan vi lige få fokus tilbage på dét - altså på trådstarter!
Og som Helene så rigtigt sammenfatter det - I ENKELHED!


Kære Coldkaos

Dejlig kæreste du har.

Og du er en klog pige, som godt ved, at det er for stort for din kæreste, at stå alene med ansvaret for dig og dine mange udfordringer.
Du er også klog nok til at finde os på k10 og bede om hjælp her.

Du har ganske rigtig ret til flere forskellige ting, og meget mere hjælp end du får nu, og derfor skal du først og fremmest have en voksen erfaren person 100% på din side - lige nu.

Se her hvem du kan kontakte LIGE NU, og som FORSTÅR noget om at være dig:
http://www.borderlinenetvaerket.dk/

Det kan give en smule ro at vide, at man ikke er den eneste med stort indre kaos - der er mange andre unge piger som gerne vil skrive med dig derinde - tiden kan jo godt føles lang til mandag morgen.

http://www.livslinien.dk/ de er rigtig gode til selvmordstankerne - og vil gerne lytte meget længe til dig.


Du må også meget gerne skrive en PB til mig.

De bedste tanker og styrke til dig - SAMMEN skal vi nok klare det.






husk:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-02-2014, 21:00   #15
zaza
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2014
Indlæg: 27
Styrke: 11
zaza er ny på vejen
Blive her med os for vi holder af dig, og lytter til dig.
Dem der ved noget kommer med deres råd, kan du jo se.
Jeg synes du er utrolig stærk person, du har det så dårligt men alligevel kæmper du for dig selv, for elleres ville du ikke skrive her.

du skal vide at systemet behandler alle dårligt, og det ikke personligt mod dig.
kh
zaza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 07:33   #16
Coldkaos
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-02 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
Coldkaos er ny på vejen
@phhmw Jeg er stadig på børne og ungdoms- psykiatrien, da jeg først vil blive flyttet når jeg engang fylder 20.. er jeg ret sikker på. Men jeg flytter psykiatri fra kolding til augustenborg, så det bliver nye mennesker at have med at gøre. Desuden er det kun min kæreste, ikke forlovet.

@HeleneKr Jeg har utroligt svært ved at koncentrere mig for længe af gangen.. har prøvet at læse loven om Uddannelseshjælp og kontanthjælp, men det er utroligt svært at finde rundt i.. så jeg er rigtig glad for at jeg har fundet k10, og der måske er nogle der lige ved hvad jeg skal lede efter. Så jeg sætter stor pris på at der bliver talt på mit niveau. Udover det, er det ret meget med alle de link, da jeg ikke kan finde hoved og hale i hvad der er prioritet, og hvem jeg skal kontakte først og fremmest.
Holder dog stadig fast i at jeg skal tale med min læge, og min kontakt på kolding psykiatri (: Så meget er jeg kommet frem til.

@L.S Godt at vide omkring livslinien.. har før kontaktet psykiatri akutafdeling.. men de havde slet ikke tid til at hjælpe mig.. og jeg har tit været bange for at ende i samme situation igen. Jeg lider af meget humørsvingninger, men det er blevet ekstra slemt på det seneste på grund af stress, så jeg er en stor opgave for min kæreste. Jeg er også enormt impulsiv, og det gør det svært at tage bare de mindste beslutninger for tiden.. da jeg simpelthen ikke kan finde rundt i hvordan og hvorledes. Så jeg tror at jeg får en del ud af borderlinenetværket. Tak (:

@zaza det er første gang i lang tid at jeg har følt håb.. har ikke fået hjælp i så mange år, og den eneste måde at jeg blev taget seriøst var når jeg skar mig selv så meget op, at jeg skulle indlægges. Så jeg sætter enormt meget pris på at vide at i her på k10 kan forstå mig, og får mig til at føle, at det nok skal gå. Jeg har altid været på bar bund og vidste ikke hvad jeg skulle stille op, men jeres råd har endelig givet mig et lille overblik over tingene, og en forståelse om at det kan blive bedre, og hvordan. Så tusind tak (:

Lige nu kan mandag ikke komme hurtigt nok, jeg er utroligt stresset og utilpas, hvilket ofte fører til angst og paranoia, og det har jeg virkelig ikke lyst til at opleve, så jeg kæmper for at holde mig selv i ro pt.
Coldkaos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 12:48   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Du kan heldigvis bruge alle de links her på din tråd, som phhmw og andre har sendt, som korrekt opslagsværk. Er du i tvivl om noget, kan du lige læse overskrifterne og dykke ned i det der er relevant for din aktuelle situation.
Det spare dig meget tid, at det allerede ér fundet frem - og så slipper du for selv at skulle bryde hjernen med, hvor og hvem der tilbyder hjælpen, hvilket kan være fuldstændigt uoverskueligt i de værste perioder....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2014, 17:37   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Din læge, og din kontakt på kolding psykiatri er også det vigtigste du kan fortage dig nu....så du kan få nogle bag dig som kan være en hjælp fremover...

Ang det med at finde ud af lovgivning og alle de regler...ja der er du ikke alene heller...for de fleste kan ikke finde ud af dem....hvilket også er derfor vi herinde sammen kan forsøge at finde ud af det...det er altid nemmere når man er mange om det....så det den ene ikke forstår ja det forstår den anden osv..

Har du specifikke spørgsmål om noget....ja så skal du bare skrive dem her og så kan vi se om vi kan hjælpe dig med det...

Ang det med at finde ud af hvad man skal gribe fat i.....

Nu ved jeg ikke om du vil kunne bruge denne måde...men mange kan bruge den her i blandt mig selv....

Hvis man har flere ting man skal have klaret....ja så skriver man tingene ned på et stykke papir....og så tager man fat på en ting af gangen og når man er færdig med den ene ting....ja så krydser man den af eller ud på papiret...

Har man en anelse om hvad der er vigtigst af de ting man skal...ja så kan man sætte den i nummerorden...efter vigtighed...

Hvis jeg personligt ikke gjorde det på den måde...og bare skulle have dem flyvende rundt i tankerne...ja så ville jeg ikke få lavet noget som helst...for jeg ville rode rundt i dem og intet få lavet...

Men det var bare lige et lille tip om hvordan man kan gøre tingene hvis man har flere man skal have ordnet...

Men start med læge og psykiatri da det er rigtig vigtigt....og så kan vi tage reglerne hen af vejen...

Hvis du ikke har noget imod at skrive....så kan du med fordel begynde at lave en kort dagbog over hvordan du har det hver dag og hvad du laver...

Hvorfor så det....jow mange har svært ved at huske når man slås med forskellige ting....og hvis man bliver spurgt enten af læge eller på kommunen...ja så vil man have en fordel hvis man har skrevet tingene ned....og bare kan aflevere sin dagbog...

Hvis de senere vil have dig ud for at afprøve dig....ja så kan du også der med fordel bruge denne dagbog....så at du dokumentere din hverdag....og du har skrevet ned hvad du har lavet og hvordan du har haft det med det...

Det kan være en måde for dig at vise dem, kommunen, lægerne hvordan det er at være dig og hvordan du har det...helt uden at du skal stå og huske på alt...

Det kan give dem en meget bedre forståelse af dig hvilket er vigtigt for at få sat de rigtige ting i gang for dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 13:39   #19
Hejdien
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2012
Alder: 58
Indlæg: 219
Blog Indlæg: 2
Styrke: 13
Hejdien er ny på vejen
Hej Coldkaos

Det lyder som lidt af en omgang du er igennem og håber at du får noget hjælp, der er nogen af dine ting jeg studser lidt over du skriver feks

Citat:
Lige nu bliver jeg sendt ud i ting, jeg udelukkende ved jeg ikke kan håndtere, men der er ingen der tager sig af det, og i sidste ende er jeg så bange for at de vil trække mig for uddannelsesstøtte som det nu hedder.. og at jeg pludselig står hjemløs, ensom og hjælpeløs.
Vil det sige at du får uddannelsestøtte (dermed er erklæret uddannelses parat ?

Som jeg læser dit indlæg her så har du nogen diagnoser du skriver selv
Citat:
*" Forstyrrelse i personlighedsstruktur af blandet type"

Og 2 bidiagnoser der hedder:

*"Problem m. utilstrækkelig støtte fra familien"
*"Problem pga opløsning af familien"

Under personlighedsforstyrrelser af blandet type er der:

*Skizotypal
*Skizoid
*Borderline
*Evasive
Det lyder som om de har placeret dig i en helt forkert kategori.

I loven om ydelser står der

10.500 kr. for personer, der ikke bor hos en eller begge forældre og har en dokumenteret psykisk lidelse som
skizofreni, skizotypisk sindslidelse, vedvarende psykotisk tilstand, korterevarende psykotisk tilstand, skizoaffektiv lidelse, uspecificeret ikke organisk betinget psykose og emotionelt ustabil personlighedsstruktur af borderlinetype


Nu er jeg jo ikke lige psykiater men vil da mene at dine diagnoser går ind under denne så du ikke skal være på uddannelsesydelse.

Det lyder godt at du har fået en god kontakt til din læge, og vil mene at det kan skåne dig for nederlag og blive sendt rundt hid og did at din læge sygemelder dig og som noget af det allerførste vil jeg råde dig til at få skrevet til jobcenteret at du mener du er visiteret forkert og at der skal en ny visitation til på baggrund af dine diagnoser.

og så lægger du dine papir med dine diagnoser ved så kan man håbe på at nogen på kommunen vågner op..

Hvis du vil have hjælp til en skrivelse så bare smid en beske her i tråden så kan jeg prøve at lave et udkast til dig som du kan rette til og sende sammen med din diagnose liste , vil da mene at du skal ind under noget helt andet end uddannelses støtte og kommunen har så misset dette ved ikke at læse de papir du har haft med fra psykiatrien , men hvis du selv gør dem opmærksom på det kan man håbe om ikke andet så at få dig over på en anden sats og få dig ud af at blive kastet rundt ..
Hejdien er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2014, 14:22   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Lige nu er de to vigtigste ting - din læge

Og at skrive til kommunen angående det Hejdien skriver oven over.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension