K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2013, 08:01   #1
solpladsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2013
Indlæg: 1
Styrke: 0
solpladsen er ny på vejen
Hjælp til paragraf 17

Hej

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det kommunale system og spørger derfor om hjælp.

Min mand har ansøgt om FP ved en paragraf 17. Vi var i rehabiliteringsudvalget i går, hvilket var en træls oplevelse.................

Min mand har fået konstateret en autoimmun Pancreatitis, som er sygdom kun ca 20 i DK har, han har ingen bugspytkirtel tilbage, og det har rigtig mange følgesygdomme med sig.
- Den landsdækkende speciallæge har skrevet en god erklæring(sagde de) at hans funktionsniveau er nedsat og han ikke kan forvente at få det bedre, kun værre.
- egen læge har lavet gode LÆ146 og LÆ 265, hvor funktionsniveauet er kraftigt nedsat
- Han er dog efter søgningstidspunktet opereret for en discusprolaps, som er en af følgesygdommende til total nedslidt ryg, samt nedbrydelse pga prednisolon højdosisbeh.

og her slår rehabiliteringsteamet på, at så er tilstanden ikke stationær.
De ønsker samtidig at der bliver lavet en psykiatrisk speciallægeerklæring, idet det jo kan være et psykisk pres, at have sådan en sygdom, og han svinger mellem at være depressiv, til sub manisk( som er en af bivirkningerne til medicinen) Men det kan jo undersøges, og måske behandles, og på den måde gøre hans tilstand bedre ??? ( det har jo ikke noget med sygdommen at gøre) Men kan de bare kræve alle mulige andre undersøgelser, for at trække sagen ?

Derfor vil de ikke indstille på nuværende grundlag, og så stopper sygedagpengene så ..............

Men mit spørgsmål går på,
LÆ skema 145, er indgivet efter ansøgningstidspunkt, og måtte derfor ikke tages med.

Hvis vi vælger at klage over afgørelsen, må de så tage den med, eller er det på det samme grundlag fra tidspunktet i juli måned?

Kan vi søge igen nu her, stadig på en paragraf 17 ?

Vi jo gerne have søgt igen inden 1/1 2014 og hvor tidsfristen bliver forlænget fra 3 mdr til 1/2 år ?

Hvis vi klager eller ansøger igen, stopper sygedagpengene, eller skal de fortsætte indtil behandling af sagen ?

Min mand søgte den 24 juli, og har først nu været i Rehabiliteringsteamet, og nu skal vi igen vente 1 mdr på det skriftlige svar, hvordan holder de 3 mdrs behandlingsfrist ? og hvad kan man gøre ved, at kommunen bare trækker tiden?

venligst
Ann-Britt
solpladsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2013, 08:36   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af solpladsen Se meddelelser
Min mand søgte den 24 juli, og har først nu været i Rehabiliteringsteamet, og nu skal vi igen vente 1 mdr på det skriftlige svar, hvordan holder de 3 mdrs behandlingsfrist ? og hvad kan man gøre ved, at kommunen bare trækker tiden?
I denne tråd kan du se mere om hvornår de 3 måneders behandlingsfrist starter:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=28300
Du skal læse begge sider i tråden for at få det reelle billede.

De 3 måneder starter først efter indstilling og man bliver først indstillet efter mødet i rehabiliteringsteamet.
Kommunerne sløser med den tid der går fra man anmoder om pension (bemærk, ikke ansøger !) Og til de giver en tid i rehabiliteringsteamet, den periode er der ikke lovmæssigt afsat tidsfrister på.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2013, 10:49   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
En modbydelig sag...

Kære Solpladsen.

..hvor dit første indlæg, beviser et menneskefjendsk system.

Jeg er overbevist om at medlemmerne af rehabiliterings udvalget ikke har den fulde viden om diagnosen og fremtidsudsigter.

Var alle de korrekte til stede?
http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...ringsteam.aspx

Mit råd er:

Bliv her på DIN tråd fremover.

Søg aktindsigt ved kommunen, 10 kalenderdage inden du skal modtage.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Jeg fornemmer at du har samtlige læge- og hospitalsjournaler men ellers søg aktindsigt her også.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Det er jo vigtigt at I har kendskab til om der mangler noget eller der nævnes forkerte ting.

Hvis du anker skal det være inden 28 dage præcis. Lovkrav.

Gem fremover også konvolutter med poststempel. Ombudsmandens krav.

Jeg ville kontakte DUKH hurtigst muligt:
https://www.dukh.dk/radgivning/radgivning

Du skriver: "LÆ skema 145, er indgivet efter ansøgningstidspunkt, og måtte derfor ikke tages med."

.... her mener jeg mener at DU/I har ret til at indsende nye oplysninger helt hen til en afgørelse. Her tænkes på rygoperationen. Men kan desværre ikke finde det her og nu. Drøft det med DUKH

Undersøg om din kommune har ansat en "Borgerrådgiver"

..... fordi mange love er/bliver ændret i disse timer.

Jeg betragter din mands situation, som særdeles alvorlig og er IKKE overbevist om at de "professionelle" har den fornødne indsigt i situationen.

Jeg udtaler mig pga af nu vil man have din mand ind under lidt psykisk "trækken tiden ud" Modbydeligt.

Din mands vægt er vel under middel? Spørger fordi, at det at være udenfor normalvægten BMI også er en måde at trække tiden ud for, især rygpatienter, der altid sent i sagsforløbet, bliver bedt om at tabe sig, inden en afgørelse.

Som en behandlingsmulighed, nøjagtig som man forsøger med kravet om den psykiatrisk speciallægeerklæring

HVORFOR kan jeg tillade mig, en alm borger ej læge, at påstå de "professionelle" ikke har den fornødne viden?

Som nu vil have en psykiatrisk speciallægeerklæring på trods af du har oplyst at din mand er under prednisolon højdosis behandling.

Som jo netop giver voldsomme bivirkninger, herunder:

"Bivirkninger, som næsten alle får søvnbesvær og træthed psykiske ændringer, bl.a. depression eller opstemthed øget vægt på grund af øget appetit indre uro infektioner, sløring af infektionstegn"

Ref: http://www.nordsjaellandshospital.dk...on_2011_05.pdf

Så præcis hvordan en psykiater kan hjælpe, under den behandling med Prednisolon, er vel tvivlsom, udover at trække tiden ud for en medborger der er så hårdt ramt FYSISK.

Hvordan går det med ryggen?
Er din mand under optræning?
Betaler han selv, som en 40/60% patient, de 60%?
Er han tilfreds med optræningen?
Hvis ikke, hvor i landet bor i ca?

Bedste hilsner
Peter

Til orientering
http://www.k10.dk/showthread.php?t=27836

I dag findes der 4 muligheder til at TVINGE en sygemeldt borger under behandling, krævet at kommunerne ellers stoppes forsørgelsesgrundlaget:

Elektrochok.
At tabe sig.
Indtagelse af psykofarmica, lykkepiller.
Lumbal operation, diskus-prolaps i lænd.
.... som en behandlingsmulighed.

Hvordan syntes de danske politikere at det går?

Sidst redigeret af phhmw; 25-10-2013 kl. 11:38.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension