K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2010, 12:22   #111
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Og her er endnu en super opdatering. Jeg har heller ikke nervebetændelse
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2010, 22:07   #112
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Lige en bibemærkning, ved du hvorfor du har problemer med at få børn?
Kom nemlig lige til at tænke på at jeg har læst en del om, at der er nogen kvinder der simpelthen er "giftige" for deres børn. Deres krop betragter simpelthen barnet som en fremmedlegme og går til angreb på det.
Men den gode ting er, at der er en læge (på riget vist nok), som har opfundet en slags vaccine, som han er ved at teste, med ret positive resultaer vist nok.

Nå, men det var lige et sidespring, og ved jo slet ikke om det er relevant for dig
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2010, 09:34   #113
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Lige en bibemærkning, ved du hvorfor du har problemer med at få børn?
Kom nemlig lige til at tænke på at jeg har læst en del om, at der er nogen kvinder der simpelthen er "giftige" for deres børn. Deres krop betragter simpelthen barnet som en fremmedlegme og går til angreb på det.
Men den gode ting er, at der er en læge (på riget vist nok), som har opfundet en slags vaccine, som han er ved at teste, med ret positive resultaer vist nok.

Nå, men det var lige et sidespring, og ved jo slet ikke om det er relevant for dig
hihi Godt husket Andersine og han hedder Ole Bjarne Christiansen og hans forskning er bl.a. blevet til pga. mig, da jeg er den der har mistet flest i DK (måske i verdenen)

Desværre virker mine æg ikke, og det kræver det for at Ole Bjarne kan hjælpe mig. Han kunne måske hjælpe med donoræg.... Men jeg er træt. Jeg orker ikke mere og jeg bliver også 40 nu her, så kan vi ikke få hjælp.

Skejby har forlængst opgivet mine æg.

Så desværre. Det er kun os selv der kan prøve, eller hvis vi er heldige at der er en der vil være rugemor på gældende betingelser.
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-09-2010, 20:22   #114
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Uh, træls omgang da, og så mange at du er den der har tabt flest, dét er mange!

Men det er da positivt for andre kvinder i samme situation, at du måske er medvirkende til at de kan få børn! Selvom det selvfølgelig ikke hjælper dig.

Håber da, at det lykkedes for dig til sidst, for det med en (lovlig) rugemor, er vist ikke lige på banen her i DK sådan lige foreløbigt.
Også en ret følsom affære, jeg tror ikke jeg kunne være rugemor, jeg tror slet ikke jeg ville kunne undgå at få følelser for det lille væsen derinde... Men jeg er også hammer skruk

Jeg har en veninde, der grundet en medfødt sygdom ikke kan få børn, da hun ikke producere æg. Hun venter på æg for andet år i træk, det er altså helt vildt.

Men helt ærligt, jeg kan altså godt forstå at der ikke er flere æg i omløb, for betingelserne er jo helt urimelige ift. mændenes sædaflevering.

Manden går ind, hygger sig i et par minutter, får muligvis lidt sved på panden men ellers: 500kr lettjente penge.

Kvinden skal have længerevarende hormonbehandling, indlægges, opereres, med dertil hørende gener og nødvendigheden for at tage fri og hendes belønning er: 500kr!!!!

Er det kun mig der ikke synes, at det ikke er ligestilling? Det hedder da lige løn for lige arbejde, og det der er ski da ikke lige arbejde!

Jeg ville ellers gerne donere et par omgange af mine æg, men jeg nægter simpelthen af principielle grunde, så længe det er sådan!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 10:49   #115
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Uh, træls omgang da, og så mange at du er den der har tabt flest, dét er mange!

Men det er da positivt for andre kvinder i samme situation, at du måske er medvirkende til at de kan få børn! Selvom det selvfølgelig ikke hjælper dig.

Håber da, at det lykkedes for dig til sidst, for det med en (lovlig) rugemor, er vist ikke lige på banen her i DK sådan lige foreløbigt.
Også en ret følsom affære, jeg tror ikke jeg kunne være rugemor, jeg tror slet ikke jeg ville kunne undgå at få følelser for det lille væsen derinde... Men jeg er også hammer skruk

Jeg har en veninde, der grundet en medfødt sygdom ikke kan få børn, da hun ikke producere æg. Hun venter på æg for andet år i træk, det er altså helt vildt.

Men helt ærligt, jeg kan altså godt forstå at der ikke er flere æg i omløb, for betingelserne er jo helt urimelige ift. mændenes sædaflevering.

Manden går ind, hygger sig i et par minutter, får muligvis lidt sved på panden men ellers: 500kr lettjente penge.

Kvinden skal have længerevarende hormonbehandling, indlægges, opereres, med dertil hørende gener og nødvendigheden for at tage fri og hendes belønning er: 500kr!!!!

Er det kun mig der ikke synes, at det ikke er ligestilling? Det hedder da lige løn for lige arbejde, og det der er ski da ikke lige arbejde!

Jeg ville ellers gerne donere et par omgange af mine æg, men jeg nægter simpelthen af principielle grunde, så længe det er sådan!
Nej du har ret i at det ikke er ligestilling. Jeg mener der skal en revurdering til at systemet.
Det skal bl.a. være muligt at bruge en rugemor, men denne skal findes via sygehusvæsenet. Sygehuset står så for sikkerheden i det og passer på den gravide kvinde. De skal også stå for kompentationen, som naturligvis skal dække alle omkostninger.
Det samme gælder for æg-donorer. Høj sikkerhed (med bedøvelse ved ægudtagning) og en rimelig kompentation. F.eks. 10000 kr. for en portion æg, ville være rimeligt synes jeg.

Og tro mig, jeg tager hatten af for dem der vil. Jeg kunne ikke selv gøre hverken det ene eller det andet. Ægudtagning er særdeles smertefuldt og jeg har prøvet mange ting. Men det var det værste!
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 10:51   #116
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
hvis nogen har tålmodighed, så læs dette:
http://www.k10.dk/blog.php?b=743

et knus er velkomment
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 11:16   #117
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kan ikke finde ud af at kommentere på dit blog-indlæg.

Jeg synes du skal klage over din sagsbehandler, og kræve en ny, begrundet i, at han stiller diagnoser uden at have faglig baggrund for det, og fordi han tager sætninger ud af en sammenhæng, og dermed får dem til at betyde noget helt andet, som der ikke er hold i.

Det er jo rigtig nok, at der står "hypokonder" i din sag, men ved at tage det ud af sammenhængen får det en helt anden, og forkert, betydning.

For din egen skyld synes jeg også du skal tage den test (husker ikke lige navnet), for så er den dør lukket, og de kan ikke senere komme med underlige påstande af samme slags.

__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2010, 11:20   #118
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg kan ikke finde ud af at kommentere på dit blog-indlæg.

Jeg synes du skal klage over din sagsbehandler, og kræve en ny, begrundet i, at han stiller diagnoser uden at have faglig baggrund for det, og fordi han tager sætninger ud af en sammenhæng, og dermed får dem til at betyde noget helt andet, som der ikke er hold i.

Det er jo rigtig nok, at der står "hypokonder" i din sag, men ved at tage det ud af sammenhængen får det en helt anden, og forkert, betydning.

For din egen skyld synes jeg også du skal tage den test (husker ikke lige navnet), for så er den dør lukket, og de kan ikke senere komme med underlige påstande af samme slags.

Tak Vovse, og det er også lige præcist hvad vi gør. Desværre er jeg bange for at jeg har en lille grad af adhd (Jeg har aldrig kunnet holde et job ud i mere end 2 år. har dog skiftet afdelinger internt) og det vil jo komme til sagsbehandlerens fordel, da det og bipolar minder meget om hinanden (set udefra)
Men ja, jeg håber man kan forlange en ny sagsbehandler. For ham her er jo "skør" i hovedet!
Tusind tak fordi du gav dig tid til at læse det jeg skrev
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 14:19   #119
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Lige en lille opdatering. Min "fagforenings socialrådgiver" har været syg etc. så han har ikke skrevet det brev om at jeg vil have en ny sagsbehandler. Jeg har kun rykket ham en gang og har prøvet at ringe til ham, men han er vist travl.

Jeg fik så en af de der opfølgnings breve i dag fra sagsbehandleren om at jeg skulle ringe. Jeg ville bare ikke tale med ham igen. Men jeg kunne ikke få fat i min "fagforenings socialrådgiver"

Og til sidst tog jeg tyren ved hornene og har ringet til sagsbehandleren.

Han prøvede at lyde sjov og venlig i tlf. Men jeg var bare kold! Rigtig IS-KOLD! HA!

Men jeg fik fortalt at jeg skulle opereres d. 19 og at arbejdsprøvningen burde udsættes. og det var han da enig i.

Så langt så godt.

Men FÅRK jeg er sur over at min "fagforenings socialrådgiver" ikke får skrevet det brev!

Sidst redigeret af nilla; 04-10-2010 kl. 14:19. Årsag: gjorde det fed
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 19:22   #120
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Nilla

Det kan jeg f***** godt forstå duer - meeen sygdom kan igen jo holde for, hvis nogen ved det, er der vist os ikk?

Lyder spændende med den op.....d.19? pyha krydser alt for dig
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension