K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-09-2010, 07:44   #1
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
? ang. ny Match gruppe.Hvor skal vi placers ?

Denne tråd kunne måske forsætte med med mange andres ? af samme slags og de mulige bud der kommer.for der må være andre end mig der sider med dette spørgsmål.,

Hvilken Match gruppe skal jeg tilhøre ?

ufaglært,12½ timer er med små pauser,så evnen er 10 timer inget tunge lyft,afekslinge arbejdsstillinger.

Nedslidning af ryg og nakke,dårlig gangfunktion .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 08:54   #2
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Er du sygemeldt siden du spørger? Ellers bruger man jo ikke match grupper....
Den match gruppe man bliver puttet ind i går jo på en måde ikke ud fra dine sygdomme, det går ud på at finde ud af om du er klar indenfor kort tid til et arbejde, om du er syg men godt kan klare aktivering evt. med henblik på yderligere afklaring eller man har en livstruende sygdom feks. kræft så man ikke kan aktiveres.

Sidst redigeret af Susanne2412; 15-09-2010 kl. 09:01.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 09:16   #3
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Du er en 2'er - det er jeg slet ikke i tvivl om.


Arbejdsmarkedsstyrelsens bekendtgørelse 5/4-2010:

Kriterier for matchvurderingen

§ 3. En person, der ikke har problemer ud over ledighed, dvs. en person, der er parat til at tage et ordinært arbejde, som gør den pågældende i stand til at forsørge sig selv inden for tre måneder, anses som jobklar. En jobklar person indplaceres i matchgruppe 1.

§ 4. En person, der ikke er parat til at tage et ordinært arbejde, som gør den pågældende i stand til at forsørge sig selv inden for tre måneder, men som er i stand til at deltage i en beskæftigelsesrettet indsats med aktive tilbud, anses som indsatsklar. En indsatsklar person indplaceres i matchgruppe 2.

§ 5. En person, der hverken er parat til at tage et ordinært arbejde, som gør den pågældende i stand til at forsørge sig selv inden for tre måneder, eller i stand til at deltage i en beskæftigelsesrettet indsats med aktive tilbud, anses som midlertidigt passiv. En midlertidigt passiv person indplaceres i matchgruppe 3.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 10:58   #4
kalona
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2010
Lokation: odense
Alder: 65
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
kalona er ny på vejen
midlertidig passiv?

Hvad sker der, hvis man er match 3 og allerede har overskredet de 3 mdr?

Kommunen medgiver at jeg ikke kan tilknyttes erhvervsmæssige og at min tillstand er stagneret.

har jo netop fået afslag på påbegyndelse af ftp.
kalona er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 11:27   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Kalona.

Hvis det anses for sandsynligt, at du inden for en relativt kortere periode vil være i stand til at deltage i arbejdsmarkedsrettede aktiviteter (for eksempel ved at du nu får ro til at gennemføre behandlingsforløb), vil du ikke få fp.

Hvis der er langvarige udsigter til bedring, kan du prøve at tage en snak med din sagsbehandler om følgende mulighed:

Vejledning om førtidspension fra 1. januar 2003, kapitel 2, afsnit 11
"Der kan i ganske særlige tilfælde tilkendes førtidspension, selvom det ikke helt kan udelukkes, at der på længere sigt kan opnås en vis forbedring af arbejdsevnen ved yderligere forsøg på behandling. Der skal dog være tale om personer med en alvorlig lidelse, som betyder, at de på afgørelsestidspunktet vurderes at være ude af stand til at kunne blive selvforsørgende ved indtægtsgivende arbejde som udgangspunkt inden for en længere periode på omkring 5 år. Sådanne sager skal tages op til ny vurdering på det tidspunkt, hvor det forventes, at der kan gennemføres yderligere behandlingsmæssige foranstaltninger."


Alternativt kan du jo forsøge en §17 (ansøgning om fp på foreliggende grundlag) med henvisning til ovenstående. Men mig bekendt benytter kommunerne ikke ovenstående mulighed, så jeg tvivler på, at du vil få noget ud af det.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-09-2010, 11:37   #6
kalona
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2010
Lokation: odense
Alder: 65
Indlæg: 72
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
kalona er ny på vejen
Hej Annagw.
Tak for dit svar, og ja det kan se sort ud.Ved ikke om du har læst mit indlæg fra igår.

Det eneste jeg har hørt fra kommunen siden 7 maj, er afslag på påbegyndelse af ftp.Dette selv om flere instanser her i blandt speciallæge i psykiatri, mener jeg har en varig lidelse og behandlingsmulighederne er udtømte, samt min erhvervsevne er ubetydelig.

Jeg går derfor udfra jeg vel befinder mig i 3.

Jeg har netop bedt om aktindsigt, forstår ikke noget, har heldigvis hjælp for psyk.klinik for selvmordstruede.

hilsen kalona
kalona er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Match gruppe 3, ydelse KH 2014 n0rgaard Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 39 05-10-2013 18:05
ændring af Match gruppe søsser98 At søge førtidspension 11 09-02-2013 22:14
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02
match gruppe 5 fønix De Unge 11 08-03-2009 12:59
Match gruppe 4 sara Alt det andet 2 07-11-2008 00:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension