K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2009, 00:34   #1
trist973
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2009
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
trist973 er ny på vejen
kronisk smerter

Hej Alle
Jeg er en mor på 32 år. Jeg lide af kronisk smerter for 2 år siden har jeg været i smertercenter og prøvet alle slags behandling uden hjælp (kronisk komplisk smerter) behandligsmuligheder er udtømt. sagsbehanderi kommunen kan godt forstå mig. Jeg blev bevilitet deltidsyg. Og jeg blev sendt til psykiatriskspeciallæge, hvor han har skrevet at psykiske behandling er ikke udtømt, Diagnonen PTSD med modret grad og depration med modret grad , behandling med tablete i 7månder nu uden hjælp, lægen har skrevet at det er 50% chancen for at jeg bliver lidt bedre at passe fultid og det er 50% a t jeg ikke kan. jeg skal starte på pskolog behandlig næste uge. Jeg er på deltid, og kan ikke arbejder mere Jeg har det rigtigt dårlig og kan ikke klar mit arbejder på grund af smerter , jeg har lidt kontor arbejder kun 4 timer om dagen nu. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Jeg kan ikke magte min smerte længere. har i noget godt råd til mig? på forhånd tak
trist973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 00:45   #2
søsser s
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2008
Indlæg: 100
Styrke: 16
søsser s er ny på vejen
Ja der er jo en stor del af os herinde der lider af kroniske smerter.
I første omgang ville jeg da foreslå dig, at du taler med din egen læge, hvor svært du har det med at magte dit job, og fortæller hvordan du lige nøjagtig har det, at du ikke kan magte det mere, det lyder i mine øre som du skulle sygemeldes helt, før du køre dig selv helt ned, og tag gerne din fagforening med på råd også ang. din situation.
Mit bedste råd jeg har og give dig.
Søsser
søsser s er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 03:30   #3
shylock
Hjemmevant på K10
 
shylocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-11 2008
Lokation: gladsaxe kommune
Alder: 59
Indlæg: 254
Styrke: 16
shylock er ny på vejen
smerter

hejsa

kan du beskrive hvad der er sket, men og hvor smerternne er.

i mit tilfælde efter trafik ulykke, og med et avanceret benbrud, har jeg marvsøm, en metal pind i centrum af skindebenet, fra under knæ til over fodled, og skal sidde der permanent. permanente smerter i knæet, knæskal føles stiv ved bøjning af ben og gang, permanent øm i fodled, og fodled hæver pludselig i løbet af dagen/aften. nogen gange hurtige korte jag inde i centrum af skindebenet. piskesmæld, så hovedpine periodisk, stivhed i nakke, ondt i nakke muskler periodisk op og ned

venter med hvordan jeg styrer smerterne til du har skrevet hvad der er sket med dig
__________________
Mvh
Jan
shylock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 07:36   #4
Viper
Afhængigheds tegn af K10
 
Vipers avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2008
Lokation: Odsherred
Alder: 63
Indlæg: 319
Blog Indlæg: 5
Styrke: 16
Viper er rigtig godt på vej
Smile Velkommen på K10

Hej Trist973

Den der med at de ikke kan finde ud af det med smerter og så forsøger at gøre det hele til et spørgsmål om psykisk ubalance er et meget typisk billede herinde, hvad du snart nok vil finde ud af

Som der bliver sagt af Søsser skal du tage din egen læge og dit fagforbund med på råd. De vil bedre kunne hjælpe dig når du sidder oppe hos kommunen og bliver "rådet" (læs; tvunget) til at gøre noget der i virkeligheden kun skal sørge for at kommunen får flere penge ind fra staten.

Du bliver så godt nok nødt til at finde ALLE papirer frem fra både læger, Speciallæger og offentlige instanser der har haft med din sag at gøre. Du bliver også nødt til at være hundrede procent ærlig om dig selv, også selv om dette betyder at de får ting at vide som du egentlig ikke har lyst til at fortælle dem. Det drejer sig om at samle ammunition til din kamp med kommunen, for TRO MIG, kommunen vil forsøge at gøre dig doven og usamarbejdsvillig og ustabil når du ikke bare går ud og er et godt produktionsapparat der tjener penge ind til staten i betalte skatter.

Personligt kan jeg jo se allerede af dette dit første indlæg at du ikke er mere syg i roen (undskyld mit franske, hihi) end alle andre normale mennesker her til lands

Hav en rigtig god sommer trods alt, og lad ikke nogen pådutte dig noget du ikke er.

Stort sommer Viper
__________________
Failure Is Not an Option. (Gene Krantz, Mission Control, Apollo 13)

Enhver soldat kan slå ihjel, men kun den sande kriger kæmper for at redde liv. Any Soldier Can kill, but only the true warrior fights to save lives. (russisk ordsprog)
Viper er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 09:13   #5
trist973
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2009
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
trist973 er ny på vejen
Hej igen
min smerter er hele kroppen, det er konstant smerter. Smerter er brændene, sviende og stikkende i benen og armen, med konstant hovedping, smereter i brysttet, blev indlagt på sygehus og lavet KAG undersøgelse, brand i brysttet i 3 år på grund stress, da jeg har PTSD. Smerter er fra 20 år siden og jeg har været i behandlig i mere end 10 år nu. Har sukkersyge type 2, forhøj blodtryk behandl med tablet.
Min læge har sendt general helbredsatest til kommunen, hvor har har sagt at jeg ikke kan arbejder fultid. det var for et år siden. Hun har spøget mig om jeg kan arbejde længere så svar jeg; det ved jeg ikke.
trist973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 10:36   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det lyder da ellers som om du har nok diagnoser til at de ikke burde tvivle på noget som helst , start til psykolog og fortæl fra start af hvordan du har det med jobbet ...

Du skal nok overveje et fleksjob det er jo mange år du har haft div diagnoser og symptomer så der kan ikke være nogen grund til efterhånden at tro på at det bliver bedre så var det nok sket ..

Din læge lyder godt nok ikke som om han er meget værd for at sige der er 50% chance for at det bliver bedre og 50 % for at det ikke bliver den er lidt søgt når det har stået på i så mange år så må det vel være på tide at betegne det som kronisk så du kan komme videre og blive selv forsørgende.

Kan du ikke mere så må du overveje at sygemelde dig på fuldtid du og din krop får det ikke bedre af at du kravler på jobbet du risikere at ødelægge din krop fuldstændigt ...
  Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 10:57   #7
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Trist973,

Puha din historie og smerter lyder lidt ala mine. Jeg anmode dig om med det samme at få stoppet op på dit arbejde og find ud af hvad du kan klare, er det en deltids eller fuldtidssygemelding der skal til så er det det. Jo længere du bliver ved med at holde dig selv i "spændetrøjen" jo længere og værre vil dine smerter blive. Din krop prøver at fortælle dig at den slet slet ikke kan følge med og tager derfor "kvælertag" på dig.

Jeg har selv smerter, prikken og stikken, sviden og brænden over hele over kroppen. Selv når jeg sidder her og skriver får jeg "at vide" at jeg lige skal tage den med ro og slappe af. Ofte er det som om jeg har et korset på lavet af jerntråde, der strammes ind jo mere jeg møver på med det jeg laver. Jeg må tage flere pauser i løbet af dagen for at få smerterne til at aftage.

Efter en masse blodprøver fik jeg for 3 år siden konstateret stress relateret og generaliseret angst. Jeg stoppede med at arbejde på kontor i en branche hvor jeg har været i 17 år i 2006. Jeg blev fyret idet jeg langt om længe fik meldt mig syg. Desværre blev jeg fyret pga. 120 dages regles idet der ikke blev iværksat foranstaltninger for at hjælpe med at få mig tilbage.

Senest har jeg har været ude i 2 arbejds prøvninger mod fleksjob i en helt anden branche, men jeg har måtte erkende at førtidspension pt. er det bedste for mig så jeg kan få noget ro og lære mig selv og min krop at kende. Jeg går til psykolog og tager lykkepiller, det er godt og mit liv er ok nu.

Jeg skulle have stoppet op for 10 år siden, igennem alt for mange år har jeg slæbt mig afsted i smerte og hjem igen for så at mosle på derhjemme. Det er ikke det værd, man bliver nødt til at finde ud af hvad man kan klare og hvorfor kroppen siger fra når der ikke er noget andet fysisk i vejen.

Held og lykke med dig, tal med din arbejdsgiver og fagforening omkring situationen, find dig en læge der kan forstå at du er langt ude og få psykologen på banen ligeså.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 11:02   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej igen,

I øvrigt kan jeg anbefale dig at meditere lidt med dig selv. Sid på en stol og prøv bare at være. Luk øjnene, læg evt. dine håndflader på din mave og mærk hvordan din krop nyder at du tager dig af den. Slap af, lad så vidt være med at tænke på hvad klokken er og hvad du skal have gang i osv.

Prøv af mærke din krop, ben, mave hoved osv. Lyt til lydene omkring dig. Jeg har en cd med instrueret meditation og tillige en med afspænding, det har jeg megen glæde af. Endvidere er jeg meget glad for at motionere og kan anbefale løbe ture og lign. det er skønt at mærke kroppen arbejde og blodet cirkulere.

Men prøve roen og væren, det er skønt og din krop vil nyde det.


Mvh.EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 11:39   #9
trist973
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2009
Indlæg: 8
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
trist973 er ny på vejen
Hej igen
tak for jeres hurtigt svar. Entenelle jeg kan desværre ikke går mere en 50 m, så jeg få smrete, hjerte bankke, ondt i brysttet, og hele min krop koge fra benen til hovedet. Kommunen har fået en bolig til mig kun 2 minutter til arbjedspladsen, da jeg ikke tolde transport. Min sagsbehandler er meget hjælpsom hun forstå mig godt. Min smerter er på en sådan måde, at jeg ikke kan tage sko på mere end 5 minutter, da kroppen bliver varmt, og få besvimhed. jeg tager min sko af så snart jeg møde på arbejder. Jeg ville i langt tid beholde mit arbejde, som jeg er glad for, problemet er at jeg er næsten færdigt og hvis jeg mister min arbejdsplads, kan jeg ikke finde en ny. Min sagsbehandler er enig mig. Jeg har mistet mit sociale liv i langt tide siden. jeg har ikke noget kontakt til noget, Da jeg ikke har overskud til det. da min sagsbehandler kigget på min dagbog, blev en meget ked af mit lev.
Sidste gang jeg har været til samtale med hende, sagde hun til mig, at jeg skal slutte behandlig hos spyktarisk afdeling og bagefter vi sider og lave en fremtids plan. Hun sagde til mig, hvis jeg skal til arbjedsprøven til fleks job eller anden, prøver hun at det skal være på mit arbejds plads. Men jeg er tvivl om jeg kan klar en fleks job, da min smerter er meget og bliver være med tiden. Hun besøgt mig på min arbedsplad, hun ved godt at hvis jeg mister mit job, kan kommunen helle ikke mig finde en arbejdspalds ligesom jeg have, til mig.fordi jeg har et meget nemt job, og jeg er ikke i stand til at lære noget nyt.
trist973 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2009, 14:21   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Trist973,

Må jeg spørger dig om hvorfor at du bliver ved med at gå på arbejder når du ikke kan tåle det ? Det kan godt være at du har svært ved at finde noget andet, men det lyder jo højt og klart som om at du ikke kan arbejde på normale vilkår, det bliver du bare nødt til at se i øjnene.

Hvis du vil have bugt med bare toppen af dine lidende smerter så er du nødt til at få lavet om på dit liv.

Jeg har trukket min tilstand alt for langt ud således at jeg end ikke er i stand til at have mine børn på 10 0g 12 år mere end er par timer ad gangen. Se din tilstand i øjnene og sørg for at få lavet om på den, du må have hjælp nu og det holder ikke at du bliver ved med at gå på arbejde i smerte og hjem i smerte.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så er der nyt om smerter Mulle63 Alt det andet 0 25-11-2011 10:01
smerter charles Din historie 1 25-05-2011 09:16
Sørger nogle med kronisk smerter som har valgt at få børn! forviret Alt det andet 13 11-11-2010 10:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension