K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-01-2012, 12:39   #1
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Spørgsmål om revalidering og klage til BAN



Jeg vil høre jer herinde om følgende:

Har fået afvist min ansøgning om fleksjob blev istedet tilbudt et års revalidering.

Har klaget over fleksjobafslag og samtidig afviste jeg at blive revalideriet.

Nu er afslag om fleks på vej til BAN og nu er spørgsmålet:

Hvis jeg nu vender tilbage til kommunen og siger ok til at gå igang med revalidering er det så muligt at de lader mig gå igang og samtidig lade min annsøgning om fleksjob blive prøvet i BAN??

Og dernæst er jeg stadig berettiget til min revalidering når jeg dels har klaget over at de tilbød dette, istedet for fleksjob og afvist dette som den rette støtte til mig??

Håber nogen kender svarene på dette
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 13:10   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
jeg har prøvet netop dette

Citat:
Oprindeligt indsendt af samp Se meddelelser


Jeg vil høre jer herinde om følgende:

Har fået afvist min ansøgning om fleksjob blev istedet tilbudt et års revalidering.
1.når du søger fleks, tænker sagsbehandlerne at så kan du også arbejde lidt mere
2. det står i lov at revalidering først skal afprøves

Har klaget over fleksjobafslag og samtidig afviste jeg at blive revalideriet.
ved eller tror du ikke selv på at du kan revalideres til at klare et 37 t job skal du fastholde dette og ikke underskrive en "raskmelding"
der kan skrives andet mål ind i jobplanen end at 37 t på ordinært arbejdsmarked- det er her du skal ind hvad målet med reva er

Nu er afslag om fleks på vej til BAN og nu er spørgsmålet:

Hvis jeg nu vender tilbage til kommunen og siger ok til at gå igang med revalidering er det så muligt at de lader mig gå igang og samtidig lade min annsøgning om fleksjob blive prøvet i BAN??
ja
Og dernæst er jeg stadig berettiget til min revalidering når jeg dels har klaget over at de tilbød dette, istedet for fleksjob og afvist dette som den rette støtte til mig??
ja, du slipper ikke- få en realistisk revaliderings aftale
Håber nogen kender svarene på dette
det kan godt gå godt, men vær realistisk vedr. tid og fag, mislykkedes det så hold fast i fleksjob som en mulighed
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 13:23   #3
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Tusind tak for dine svar og især at du gør mig opmærksom på at være meget vågen omkring jobplanens ordlyd og ikke mindst sigtet med en revalidering.
Omkring kravet om revalidering før evt. fleksjob godkendelse kan jeg fortælle dig at jeg har 8 års revalidering bag mig iform af uddannelse og at det kommunen peger på nu er virksomhedspraktik.
Jeg må vel gå ind i revalideringen med to mål at afklare om jeg blot kan sendes ud til ordinært arbejde eller om jeg skal tilbydes fleksjob??

Hvordan er det hvis man bliver syg under revalidering, bliver man så smidt af revalideringen og hvor langt kan komunen trække borgere i en revalidering??

samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 13:28   #4
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
"Bliver syg under revalidering" Det kommer an på hvad man her tænker... er det influenza, så burde der ikke ske noget, men er det en generel forværring af tilstanden, vil jeg mene at de stopper den (det skal de faktisk)

Jeg tror det er under præmisserne for for-revalidering de har tilbudt dig det, en for-revalidering er den man bruger når man ikke er helt sikker på hvad det kan ende med, i forhold til almindeligt job eller fleksjob. En for-revalidering (informationen derfra) kan fint bruges hvis man senere skal vurdere om det reelt er et fleksjob du bør have
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 13:44   #5
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
"Bliver syg under revalidering" Det kommer an på hvad man her tænker... er det influenza, så burde der ikke ske noget, men er det en generel forværring af tilstanden, vil jeg mene at de stopper den (det skal de faktisk)

Jeg tænker nemlig en forværring af ens tilstand

Jeg tror det er under præmisserne for for-revalidering de har tilbudt dig det, en for-revalidering er den man bruger når man ikke er helt sikker på hvad det kan ende med, i forhold til almindeligt job eller fleksjob. En for-revalidering (informationen derfra) kan fint bruges hvis man senere skal vurdere om det reelt er et fleksjob du bør have
Hmm... Jeg har fået tilbud om en virksomhedspraktik mhp. ordinært arbejde og " De helbredsmæssige forhold alene nedsætter ikke din arbejdsevne til halvdelen eller derunder og det kan på nuværende tidspunkt ikke udelukkes at du på sigt kan optrappe den generelle arbejdspræstation under hensyntagen til de anførte skånebehov."

Som jeg har skrevet tidliger har jeg 8 års revalidering bag mig ifm. af uddannelse derfor forstår jeg ikke din sondring mellem for- eller revalidering?? vil du prøve at forklare??
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 13:50   #6
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg prøver gerne:

En revalidering bliver iværksat når man er 99% sikker (ca.) på at det forløb vil kunne bringe borgeren tilbage til almindelig arbejde, evt. med mindre skånehensyn. Her bruges oftest ny uddannelse, eller længerevarende opkvalificering til nyt arbejdsområde.

En for-revalidering bruges når man ikke er helt sikker på enten det ene eller andet, dvs. at man ikke kan udelukke hverken fleks eller almindeligt arbejde. Den vil oftest være i form af én lang praktik et sted hvor man fra starten kan overholde de skånehensyn der kan være i forhold til helbreddet. Her tænkes skånehensyn som man regner med er knap så indgribende i arbejdet, dvs. et skånehensyn som permanent nedsat tid kan ikke indgå.

Gav det mening?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 14:09   #7
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Gav absolut mening

Så kan vi vel også blive enige om at det IKKE er en for-revalidering jeg er blevet tilbudt??
Det er 1 års virksomhedspraktik og målet som jeg beskrev er jo at de mener at jeg kan vende tilbage til ordinært arbejde med begrundelse i deres afslag om fleksjob??

Man kan vel ikke kalde 13 timers effektivt arbejde om ugen for et mindre skånevilkår??

Lige noget til min klage i BAN... Jeg har jo en meget meget stor og omfattende journal fra min 18 års hyppige indlæggelser pga. min sygdom og har tænkt om det kunne gavne eller oplyse min sag at jeg sender udsnit fra min journal til BAN for på den måde at kaste lys over hvor alvorlig min sygdom er. Det er som om at min kommune forsøger at "skjule" hvor syg jeg er.
Ved bare ikke hvad praksis er hos BAN???
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 14:24   #8
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Du må gerne sende lige hvad du vil til BAN, men problemet er at der ikke er en "sikkerheds-forskrift" der siger at de SKAL tage det med... Men udover portoen mister du ihvertfald ikke noget ved det...

Jeg vil jo lige nøjagtigt at de (fejlagtigt) tager den virksomhedspraktik som en for-revalidering...

Det skal her bemærkes at man tit, fra kommunernes side, kalder begge typer revalidering for det samme, og så er det lidt op til os andre at lure hvad de mener... (Men min erfaring siger mig at det er for-revalidering de tænker på, men vil ikke garantere det)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 14:51   #9
samp
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-12 2011
Indlæg: 86
Styrke: 13
samp er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Du må gerne sende lige hvad du vil til BAN, men problemet er at der ikke er en "sikkerheds-forskrift" der siger at de SKAL tage det med... Men udover portoen mister du ihvertfald ikke noget ved det...

Jeg vil jo lige nøjagtigt at de (fejlagtigt) tager den virksomhedspraktik som en for-revalidering...

Det skal her bemærkes at man tit, fra kommunernes side, kalder begge typer revalidering for det samme, og så er det lidt op til os andre at lure hvad de mener... (Men min erfaring siger mig at det er for-revalidering de tænker på, men vil ikke garantere det)
Vil du umiddelbart turde sige om det kunne være ok at sige ja til revalidering forudsat at man sikrer sig at kommunen får nedskrevet at revalideringen kan gå begge veje (ordinært arbejde eller fleks)??
samp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2012, 14:57   #10
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
ja, hvis man kan få dem til at skrive noget i den retning, så er det vidst ikke helt tosset...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Spørgsmål til soc.rådgivere. Klage over sdp-stop hej Alt det andet 7 13-07-2012 15:52
Klage over SB! FrkSilverfox Alt det andet 18 05-12-2011 13:04
Spørgsmål vedr. revalidering?? e77 Alt det andet 16 12-09-2011 20:48
Er det for sént at klage???? maggie Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 09-09-2011 20:10
Spørgsmål om Revalidering Dorthemusen Alt det andet 8 14-09-2008 18:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension