K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2012, 08:48   #31
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Problemet er bare, at vi ikke altid får nok via kosten.
Dels er jorden udpint for mineraler og dels kan det være svært at få nok.

Så vidt jeg husker skulle fiskeolie også kunne forbygge blodpropper.
Jeg har aldrig kendt nogen, der spiste så meget fisk som min far (hvad mener i f.eks. om kogt spegesild til frokost), og alligevel blev han invalideret af en stor blodprop i hjernen.
Åh gú Vovse, kogt spegsesild, så er jeg sgu sået af.
Har ikke tænkt på det med den udpinte jord, men der er måske en pointe der.
Men prøv lige, at kaste et blik på dette indsatte link:

http://www.bt.dk/sundhed/stor-test-s...-vaere-farlige

Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 14:15   #32
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Smile

sender dig også knus og mange tanker!

mener ikke mirtazapinen skulle ændre personligheden - tager selv nogle mg til natten - ej heller det andet du nævner

men en kold tyrker kan godt skabe ubalance så den bliver gal

Hvis medicinen ikke hjælper så tal med din læge og find ud af om du behøver det.

Har selv kroniske smerter og har forsøgt forskelligt medicin - ikke fundet det optimale endnu men ved at jeg skal blive ved med at tage min medicin ligesom folk der tager for at nedbringe blodtrykket og andre tager hjertemedicin!

Og familien må stå for skud en gang imellem - det er sådan det er! Hvem skulle ellers!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 15:35   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
I artiklen skriver de rigtig meget om Eye Q, er det så det samme som kæmpe natlys eller er der en lille forskel i fedtopbygningen, eller??

Mine unger fik meget Eye Q da de var yngre - børne varianten der kunne tygges.
Hvis du læser på det link jeg lagde tidligere, til "den intelligente fedtsyresammensætning", så kan du finde svar på dine spørgsmål.

Det er en del år siden, at jeg satte mig lidt ind i det, så jeg husker ikke alle detaljerne, men det handler om, at der tales om 3 essentielle fedtsyrer, EPA, DHA og GLA.

Så vidt jeg husker findes EPA og DHA i fiskeolie, GLA findes i kæmpe natlys (en plante), men vist også i andre planter, bl.a. hjulkrone, så vidt jeg husker.

Alle disse fedtsyrer findes i Eye-Q, som du har givet dine børn, jeg har så forsøgt, at lave min egen blanding, fordi jeg simpelthen ikke havde råd til
Eye-Q, og denne blanding består af 2 kapsler fiskeolie og 1 kapsel kæmpe natlys.

Min datter har ikke en total ADHD, men hun har nogle opmærksomhedsproblemer, som på mange måder ligner ADHD, men ikke så udtalt.
Efter at hun havde fået ovenstående blanding i et stykke tid kunne jeg mærke på hende, at det havde en effekt.

Kæmpe natlys er også godt for huden (hov det har jeg vist skrevet før) og man kan få et produkt, så helt små børn kan tåle. Det er bl.a. effektivt mod børneeksem.

Da mine børn var mindre havde de af og til en tør plet her eller der, men siden de begyndte at få olie-kapslerne har der ikke været nogle tørre pletter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 15:51   #34
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja jeg måtte også stoppe med at give ungerne Eye Q pga prisen til sidst, uff de var dyre!

Den gang havde de vundet en meget stor test og lød simpelthen så gode, så de måtte jo afprøves.

Vil prøve med det fiskeolie og kæmpe natlys til os alle sammen når der er kommet lidt børnepenge ind.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 20:22   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Vil prøve med det fiskeolie og kæmpe natlys til os alle sammen når der er kommet lidt børnepenge ind.
De kæmpe natlys kapsler jeg køber hos Matas (i en hvid bøtte med grønne striber) er små og indeholder 500 mg, der er 120 kapsler for 95,95 kr.

Dem jeg køber i en helsekostbutik er fra et firma der hedder Healthcrafts, de er store og indeholder 1000 mg, der er 90 kapsler for ca. 140 kr. (så vidt jeg husker).

Så hvis man kan sluge de store, så er de faktisk de billigste.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 22:49   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror ikke ungerne kan sluge dem hvis de er meget store - det var også det der var så smart med Eye Q, at de bare lige kunne tygges......

Så vi må nok prøve med den mindre pille fra Matas.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 08:48   #37
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Nu søgte jeg lige på kæmpe natlys og fandt den her side. Er det det?

http://www.okologisk-supermarked.dk/...fts-3762p.html
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2012, 21:20   #38
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tm1978 Se meddelelser
Nu søgte jeg lige på kæmpe natlys og fandt den her side. Er det det?

http://www.okologisk-supermarked.dk/...fts-3762p.html
Ja, det er dem jeg ta'r.
Mine børn får dem fra Matas, da de er mindre, men dem kan jeg ikke finde et billede af på nettet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 11:02   #39
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Tak, så tror jeg lige jeg skal få fat i sådan nogle. Var så heldig at finde 300 fiskeoliekapsler (500mg) i den lokale brugs til 35 kr. : )
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2012, 09:09   #40
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Post Sertralin genopstart!

Så er der gået nogle måneder uden SSRI! Det har været godt på nogle måder og meget skidt på andre.
Det gode ved ophøret har været, at jeg ikke længere har svedeture i så grel en form som tidligere, og at jeg igen har været i stand til at "føle" noget, som før bare var en lige ud af landevejen oplevelse.

Det dårlige ved det er, at den gamle depression igen har vist sit grimme ansigt, og angsten ved socialt samvær, udover lige de allernærmeste, har næsten været invaliderende.

Angsten, for ikke at være go nok i forskellige henseender, så som at lave mad til gæster, har været sønderlemmende.

Bare, sønnen og svigerdatteren skal komme til middag, er det hele ved at gå i fisk, inden jeg nogensinde får påbegyndt madlavningen. Nej, jeg kan sgu ikke mere nu, må kaste håndklædet i ringen, og på ny indtage medicin mod angst og depression.

Jeg er ikke glad for det, er jo så bange for, at " ****et" brænder resten af min, i forvejen så indskrumpede hjerne, áf. Har læst" for meget" i medierne, om det "hjerne afbrænderi"...................Meeen, hvad kan det osse hjælpe!....om, jeg dør af det ene, eller jeg dør af det andet, det kan vel være underordnet.

Nu står, valget mellem pest eller kolera, og sådan må det være. Psykolog, har jeg ikke råd til. Det ville nok ha´været det bedste. Bare lige en opdatering, som ikke kræver svar.


Pedro

Sidst redigeret af Pedro; 16-08-2012 kl. 09:12.
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Seponering af Cymbalta Lunasdatter Dit og Dat 16 23-08-2013 12:26
Sertralin boowam Alt det andet 3 03-04-2012 15:58
Sertralin? Suzy Jensen Alt det andet 12 07-04-2011 11:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension