K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2009, 13:20   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg var nede og snakke med min læge i sidste uge jeg er ikke pr definition i risikogruppen , men vi ved at jeg kan have nedsat immunforsvaret så hun ville ikke anbefale eller fraråde det ...

jeg kunne få den hvis jeg ville men jeg valgte den fra, hovedsageligt ud fra at min datter lige har været en tur igennem med 6 ugers sygdom hvor hun fik alt hvad hun kunne rive til sig i skolen og jeg har passet hende i alle 6 uger uden at få noget af det alle omkring mig er pt forkølet og jeg bliver ikke smittet ..

Så ud fra det så valgte jeg den fra, vi lavede i stedet for en nødplan hvis jeg fik mere ondt end jeg plejede (er jo lidt svært at mærke hvad der er hvad når man altid har ondt de steder som også kommer med influenza ) og fik jeg pludselig høj feber så skulle jeg ringe med det samme så ville jeg blive sat på tamiflu det kan ikke helbrede men det kan mildne ...

Min datter fik den også tilbudt ud fra at hun lige har haft de 6 ugers sygdom, det er fordi hendes immunforsvar ikke kan forventes at være oppe endnu , men også her takkende jeg nej...

Og det er fordi man kender så lidt til den , jeg vil ikke risikere noget jeg har heller ikke givet min datter vaccine for livmoderhalskræft endnu hun er 13 ½ og jeg venter til lige inden hun er 15 inden hun får den , så har jeg forhåbentligt kunne finde ud af lidt mere om den ...

desuden fortalte min læge mig at der var så meget andet og nye baktier i luften pt .. hun fortalte at både hun den anden læge og personalet havde oplevet sygdom , normalt var de aldrig syge og når de var det så var det som reglen tegn på at der var noget nyt i luften som de ikke har fået opbygget en immunitet for endnu .. og det passer så meget godt med min datter (hun var syg i 6 uger med forskellige ting ) sådan tre dage en ting i skole to dage hjem igen med andet sygdom og så i skole igen og så hjem igen osv osv ...

Så vaccine til mig og min datter det er valgt fra ...

Også krydser vi fingere for at vi ikke får raget noget til os ...
  Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 13:33   #22
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Det er ok Smidt, vidste næsten der var en forklaring på de 2 .
-------------------------------------------------------------
Der er 2,7 mg kvikvsølv i injektionen, det er korrekt.
Kviksølv er til at konservere med + bakteriedræbende.
H1N1-vaccinen tages fra en beholder der indeholder
10 vacciner. Kviksølv er der for at
undgå en evt. byld ved indsprøjtningsstedet pga infektion.

Er man overfølsom (allergisk) for æg-protein, frarådes man også H1N1-vaccinen,
da den er dyrket på skaller af æg og at der derfor, kan forekomme rester af æg der i.

Den samme mængde kviksølv, var der i vacciner for
alm. influenza, frem til 2004, hvorefter der blev fundet et andet middel.

Sakset fra Politiken:

"
Thiomersal indeholder 58 procent kviksølv. Det har tidligere været sat i forbindelse med - og er senere frikendt igen - for at kunne udløse autisme, allergi, sklerose, nervelidelser, fosterskader og hjerneskader.

Også de danske sundhedsmyndigheder understreger, at der ikke er nogen fare ved de ganske små mængder kviksølv, som de vaccinerede får i kroppen.

Det har blandt andet FN's Verdenssundhedsorganisation WHO konkluderet i et såkaldt litteraturstudie - et sammendrag af den tilgængelige forskning. "

Her står mere:

http://politiken.dk/videnskab/article765892.ece



Noget der bekymrer mig mere, er de bivirkninger/skader div. medicin kan give.
Jeg har fået "kilovis" af fx prednesilon for min astma. Ved brug af det produkt, er der massive bivirkninger ved lang tids brug. Jeg har brugt produktet i perioder af 1-3 måneder med store doser.
Jeg har, indtil nu, undgået de store skader der bliver "hængende", men under behandlingen og et stykke tid efter, fremkommer der da ubehagelige bivirkninger.

Det er et super produkt til mange sygdomme, men det KAN gi' store skader på kroppen.

http://www.netdoktor.dk/interactive/...t_info&id=2582

Som andre skriver, behøver sunde og raske mennesker ikke få vaccinen. Tit ser man arbejdsgiver tilbyde influenzavaccine til deres medarbejdere. Det er nu ikke så meget for at tænke på folks helbred, men mere for at de kan komme på job.

Jeg synes det er fornuftigt at tilbyde vaccinere, til nøglepersoner i vores samfund.
Ved et stort udbrud af H1N1, kan vigtige installationer, som fx politi sygehuse blive lagt øde.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 13:56   #23
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
[QUOTE=Hejdien;79400]


Og det er fordi man kender så lidt til den , jeg vil ikke risikere noget jeg har heller ikke givet min datter vaccine for livmoderhalskræft endnu hun er 13 ½ og jeg venter til lige inden hun er 15 inden hun får den , så har jeg forhåbentligt kunne finde ud af lidt mere om den ...
QUOTE]

Den har jeg også fravalgt til min datter på 14 snart 15, men nu er hun tæt på sin debut med sex, så jeg overvejer kraftigt OM hun skulle have den, på den anden side ( ved godt det IKKE er en garenti ) så har vi 7-9-13 ikke nogen kendte cancer tilfælde i familien, så det ligger forhåbenlig ikke i vores gener, men også den vaccine syntes jeg er alt for udoukumenteret, og man har ikke hørt et eneste ord om bivirkninger siden den blev taget i brug, hvilket jeg syntes er underligt ... at der IKKE skulle være bare en smule bivirkninger ville næsten være FOR godt til at være sandt
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 14:06   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Helle jeg følger mest med omkring den i de amerikanske medier de er ikke så blåøjet som de danske , så skal sende det videre til dig når jeg falder over noget ..

Min datter får den også når hun nærmere sig den seksuelle debut , men indtil da vil jeg vente og se hvad der kommer frem om den .. er jo så heldig at have en datter der er lidt yngre end din

Men kan klart anbefale at følge andre landes undersøgelser af dette for det er som om der ikke rigtig er noget der slår igennem i de danske medier ..
  Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 16:53   #25
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Du kan skrive til [email protected] så får du hurtigt og sikkert svar - de er UTROLIG søde, og hjalp mig gennem dét at have 3 børn med influenza A.

Krammere fra mig
Hej Helenekr... Jeg bliver noget nysgerrig, hvis jeg må være det hehe
Hvordan har dine børn fået Influenza A ? Hvordan blev det opdaget?

Der er jo megen snak om, at København er hårdest ramt, når det gælder den influenza...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 17:47   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Den ældste fik det på skolen - der var 4 registrerede tilfælde i hans klasse, og så fik han så smittet sin bror og sin søster. Men jeg har ikke fået influenza. Min læge siger at den ikke så let bider på 40 årige og op efter, og at man reelt er udenfor risikozonen hvis man er over 40 og europæer......grundet vi har nogle gener (?) fra den Spanske syge, hvor vi så har 'arvet' en form for vaccine mod H1N1.
Det er hovedsagelig en børne og ungdomssygdom (0-40 år). Det vil kun være meget få over 40 der får influenza A....

Den store på 17 har den også lige pt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 19:10   #27
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, her er det jo så godt at være over de 40 år.. haha..

jeg tør ikke lade mig vaccinere, har heller aldrig været den store fortaler for den der børnevaccine mfr eller hvad det nu er...

mht til livmoderhalskræften, altså vaccinen, så har jeg da læst at den kunne være en falsk sikkerhed, fordi den ikke beskytter mod alle former.. min største datter, er så lige året for gammel til at den blev aktuel. så jeg har ikke sat mig så meget ind i den.

af erfaring, så ved jeg at man ikke altid som forældre har styr på hvornår de unge mennesker har deres seksuelle debut... alderen på 15 år, er jo ikke altid det de tænker mest på...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 19:20   #28
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Huldra nej du har ret og det har også givet mig grå hår i hovedet

Men jeg vælger så at stole på at min datter er så åben som hendes brødre også er og var ... nogen gange så meget så man tænkte og sagde højt ...ÅÅÅHHH nej du det vil jeg ikke vide ring til din far ha ha ha

Men tror nu også at man kan se det lidt på deres udvikling gider de stadig ikke gå med makeup eller siger at drengene har morgenfedtet hår (hvad er det) så må jeg tro på at hun ikke er nået dertil endnu ... men kommer jeg i tvivl så bliver hun sq sendt til en svigerdatter de kan bedre få hende til at åbne sig på det område tror jeg .. men men indtil nu tror jeg at jeg er sikker
  Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 19:50   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja og min datter er 3 år, så der bliver tid nok til at få set vaccinen ordenligt an, hehe...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 20:14   #30
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Min datter blir snart 15, og har haft kæreste siden juni, og vi har et meget åben forhold, så hun kom og bad mig gå med til lægen så hun kunne få p piller, hun vil ikke selv have vaccinen mod kræft, lægen syntes hun skulle tænke over det, og kiggede på mig som om at jeg kunne TVINGE hende... det kan jeg godt, men kunne ikke drømme om det.
Hejdien, jeg er en klovn til fremmedsprog så de udenlandske sider kan jeg ikke bruge til ret meget desværree, men prøver at hakke mig igennem efter bedste evne
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension