K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2010, 13:26   #1
marseen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2010
Lokation: århus
Indlæg: 12
Styrke: 14
marseen er ny på vejen
sygemelding under ansættelse incl i optjening til ledighedsydelse ?

hejsa

er helt ny her

er pr 1 dec ansat i flex som stuepige, og det er jo skønt. men både jeg og jobkonsulent 8 extern aktør) ved godt at jeg ikke kan holde til det i længden, så vi skal bare stå de 9 mdr igennem.

her kommer så nogle spørgsmål- og det første har jeg drøftet med ham, og han vidste det heller ikke.

tæller de dage man er sygemeldt under en ansættelse med i de 9 mdr ?

dvs hvis jeg er syg 14 dage ex pga operation tæller det så med ? min arbejdsgiver kan i og for sig være ligeglad (ikke rent praktisk, da de jo mangler mig) men økonomisk.
og kan jeg "spekulere" i at blive sygemeldt, når perioden nærmer sig sin afslutning/er slut, for så at blive fyret i stedet for selv at sige op ?

dette lyder kynisk, men er ikke med det formål at hygge mig på ledighedsydelse, men er pt på kontanthjælp, og har en økonomi i laser, så mens vi leder efter det rigtige job til mig, ville det jo være rart med en rimelig forsørgelse.
for rengøring som stuepige kan man altså ikke holde til når man har svage led,piskesmæld, psykiske problemer, allergi samt diabetes type 1.

jeg ved at "små ansættelser" kan modregnes i ledighedsydelsen time for time, hvis man kan finde sådan nogle- tæller de også med mod de 9 måneder ?

er der en talhaj der måske kan hjælpe mig med at regne på hvad jeg vil få udbetalt hver måned, så jeg kan lægge et budget ? for ved jo at der pludselig kommer et beskæftigelses fradrag ind over.

bor i århus kommune, betaler ikke kirkeskat da jeg ikke er døbt, og skylder 35.000 i banken. ejer ikke noget af værdi og har ingen renteindtægter( vi snakker om den smule der kan komme fra når kontanthjælpen står på kontoen-griner)


tusind tak for et super forum
marseen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 13:41   #2
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Ja de dage du er sygemeldt, tæller med i regnskabet. Jeg oplevede det selv, da jeg blev sygemeldt ad to omgange i mit fleksjob. Reelt havde jeg kun arbejdet 6 mdr. men med den tid jeg var sygemeldt, nåede jeg op på de magiske 9 mdr, og kom på den måde ud af kontanthjælpssystemet selvom jeg blev fyret.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 14:10   #3
marseen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2010
Lokation: århus
Indlæg: 12
Styrke: 14
marseen er ny på vejen
tusind tak
marseen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2010, 14:10   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Er det et job, som du selv har fundet? Eller er det jobcentret?

Det lyder da ikke rart at man har taget et job, som ikke kan overholde dine skånehensyn eller hvad?

Man kan godt sætte et par timer lidt ned, end det man er visiteret til. Det er noget, som skal vurderes hver gang, når man starter i et nyt job.

Ang. løn, det sker efter overenskomst fra en fagforening. Er du i en fagforening, så tag endelig kontakt til dem. Du kan selv forhandle dig til en højere løn, men kommunen giver kun refusion til arbejdsgiveren til det, der svarer til overenskomsten. Ellers er det også kommunens ansvar at finde overenskomsten.

Vær opmærksom på, at når du er i fleksjob, må du ikke selv sige op, for så får man ikke nogen ydelse.

De 9 mdr. gælder så længe man er ansat inc. sygedage. Men jobcentret kan jo få lov at gå ind og "annullere" kontrakten, hvis skånehensyn ikke overholdes i længden.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 16:59   #5
marseen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2010
Lokation: århus
Indlæg: 12
Styrke: 14
marseen er ny på vejen
jobbet er såmænd fundet i samarbejde med min externe jobkonsulent, og vi er helt enige om det.
og for at være lidt strid - hvor mange er så heldige at de kan gå direkte fra praktik til job når afgørelsen er i hus ? jeg har i hvert fald ikke råd til at være kræsen, efter 4 år i systemet.
og de hænger ikke på træerne de jobs, når de 9 mdr er gået kan jeg så gå i gang med at finde noget som jeg forhåbentlig kan lave resten af livet.
reelt mener jobkonsulenten også at jeg ville være bedst tjent med pension, men den får vi aldrig igennem hvis ikke flexjob har været på banen først.
jeg arbejder kun 15 timer, og ikke lige så hurtigt som de andre, så hvis time tallet sættes ned eller jeg skal passe ordentligt på mig selv, jamen så er der ingen ide for min chef i at have mig, kort og godt.

min løn er jeg klar over, den er 118 kr i timen efter overenskomst med horesta- det er udbetalingen jeg er i tvivl om. hvor meget udgør beskæftigelses fradraget ? og hvad er fradrag for gæld etc. og hvordan regner man det hele ud ?
for taler 3 sprog, men regne kan jeg f... ikke - griner
marseen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 00:17   #6
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Min bud på din månedlige indtægt efter skat, er ca 11000 kr.

Det forudsætter at du er månedslønnet. Er du timelønnet, kan indtægten svinge lidt op og ned, da der ikke er lige mange arbejdsdage i hver måned.

Får du boligsikring/boligydelse, kan den måske falde lidt, da din indtægt (i fht. bistand) stiger.

Når det så er sagt, synes jeg det er en underlig måde at tiltvinge sig ledighedsydelse på.
Du forgøgler en arbejdsgiver, at du søger et job, selv om du godt ved, du kun er der for at få ledighedsydelse.
De giver dig et job, bruger tid på din oplæring mv.

Det er med til at give fleksjobbere et dårligt ry.

Vent da til du kan få det job du gerne vil blive i.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 01:00   #7
Mila
Hvor skulle jeg ellers være
 
Milas avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 105
Styrke: 15
Mila er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pophår Se meddelelser
Når det så er sagt, synes jeg det er en underlig måde at tiltvinge sig ledighedsydelse på.
Du forgøgler en arbejdsgiver, at du søger et job, selv om du godt ved, du kun er der for at få ledighedsydelse.
De giver dig et job, bruger tid på din oplæring mv.

Det er med til at give fleksjobbere et dårligt ry.

Vent da til du kan få det job du gerne vil blive i.
Jeg er meget enig i at din fremgangsmåde er med til at ødelægge mulighederne for at andre får fleksjob - fordi det stiller fleksjobbere i et dårligt lys.

Ydermere så synes jeg det tangerer svindel for at komme på ledighedsydelse og jeg vil sådan set ikke håbe du har jobbet længe nok til det lykkes.
__________________
-----------------------------------
Venlig hilsen

Mila..
Mila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 09:12   #8
marseen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2010
Lokation: århus
Indlæg: 12
Styrke: 14
marseen er ny på vejen
du godeste - rolig rolig
jeg vil blive der så længe jeg kan holde til det - og er allerede oplært. har været der i praktik i 3 måneder også. og de ved det såmænd også godt.
ingen kan holde til det i længden. hotel branchen er bbeskidt, den der har været der længst har klaret 7 år pt. og måtte sygemeldes under graviditet. oldfruen er gået ned med stress, og vi er kun 3 af hele flokken som er dansk fødte og talende. resten af de på fuld tid er østeuropæiske piger, og derudover er vikarerne studerende.

og mange af de der slides op idag efter et langt liv har gjort rent- det er et pukkel arbejde! og normalt heller ikke noget man arbejdsprøves til- men min konsulent hørte ad omveje at de bestemt ikke var afvisende overfor flexere, og hvo intet vover vinder intet kødben. og havde jeg ikke haft joblovning, så var sagen ikke blevet hastebehandlet, og intet var sket før engang i foråret

jeg har ikke råd til at være kræsen, men har i - så fint.

er da heller ikke glad for at gøre det på denne måde, men overlever ikke 10 år på kontanthjælp mens vi leder efter et godt og afslappende job. desværre

hvis nogen tilgengæld kender til en dyreklinik der mangler ex en foderkonsulent hører jeg meget gerne fra jer !
marseen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 10:11   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af marseen Se meddelelser
du godeste - rolig rolig
jeg vil blive der så længe jeg kan holde til det - ........
Ja, men husk du kan jo ikke bare sige op, når du ikke kan holde til det...
Så får du ingen ydelse...

Det er det, som ikke er så smart ved, at man selv tvinger sig til noget, som et helbred ikke kan holde til.. Jeg er lidt trist over at læse, at et jobcenter/jobkonsulent er med på at sætte en fleksjobber i arbejde på den måde, for de har ellers pligt til at finde noget, der er RIMELIGT... Men du bestemmer jo selvfølgelig selv.

Jeg tror bare, at vi er nogle som ikke ville have gjort det. Jeg selv, da jeg søgte et nyt arbejde, fik 3 tilbud, som jeg selv havde fundet. Det ene var at gå meget på et hospital. Det var noget, jeg måtte sige nej til, for det vidste jeg, at jeg ikke kunne klare - og valgte det job, som jeg fik tilbudt kort efter.
Man er mere bundet til et job, når man er fleksjobber end alm. lønmodtager.

Men lad os håbe, det går alligevel...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 10:16   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Marseen, du bør ikke sammenligne det, at være kræsen med at ude af stand til at varetage fx. et fleksjob. Et fleksjob eller visitationen til samme tildeles man jo iht. ens helbredsmæssige situation og arbejdsevne. Jeg tror ikke at der er mange fleksjobbere, der er "kræsne", de kæmper selv for at få et job ingen tvivl om det.

At du vil spille den form for hazard du snart skal igang med er jo op til dig, vi kan kun krydse fingre for at dit helbred ikke forværres yderligere. Men at fordømme andre - af os syge mennesker - for at være kræsne fordi vi ikke KAN arbejde eller tage de jobs der er, bør du nok tage i dig igen. Der er jo ingen af os der har valgt at være syge og ude af stand til at arbejde helt eller delvist.

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledighedsydelse og sygemelding MP84 Spørgsmål ang fleksjob 3 13-08-2013 11:10
Optjening af sygedagpenge Ramses Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 01-05-2013 14:12
Ledighedsydelse/sygemelding blyp67 Spørgsmål ang fleksjob 3 15-04-2011 12:15
Sygemelding under ledighedsydelse! A-M U Alt det andet 4 04-06-2010 11:32
Ledighedsydelse og sygemelding. Lillevang Spørgsmål ang fleksjob 3 20-04-2009 18:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension