K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2010, 17:06   #1
natusan
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2009
Lokation: Svendborg
Indlæg: 1
Styrke: 0
natusan er ny på vejen
Unhappy Hvor syg skal jeg være for at få FLEX job?

Hejsa til jer alle sammen..

Jeg ved snart ikke hvor jeg skal begynde, for min sag har kørt sååå længe nu...
I 2006 kom jeg til skade som sos hjælper, skulle hjælpe en ældre mand ud af sengen,men min skulder sagde klask! Efter 1½ år arbejde ( med mange smerter og utalige besøg ved læge og sygehuse, som ikke mente der var noget galt ) Måtte jeg sande jeg ikke kunne holde til mere, gik til lægen og slog i bordet og sagde han skulle syge melde mig, det gjorde han så... Efter noget tid blev jeg fyret.

Så begyndte kampen ! Det viste sig nemlig at jeg skulle have en operation i skulderen fordi min sener næsten var revet helt over... I 2008 fik jeg min første operation, som skulle vise sig at gøre mere skade end gavn... Fik tilbudet om endnu en operation hvilket jeg takket ja til, så fik nr 2 operation i 2009. Men desværre gik det heller ikke godt, så nu kan lægerne ikke stille mere op for mig.
De er dog ALLE enig om min skulder er ødelægt for altid, og der er så meget nedsat kræft i både arm, og min hånd/fingere... Jeg døjer med ondt i hovede og nakken hver dag... Det er også begyndt at gå ned i min lænd.... Har fået migræne pga. de mange smerter i nakke og min skulder.

i 2008/2009 fik jeg et reva forløb på 1 år i en cykel butik, hvor jeg stod i butikken og bestilte vare osv. Men slet ikke noget min skulder ikke kunne holde til.
I dec. 2009 fik jeg operation nr. 2 som gjorde jeg ikke kunne komme tilbage til butikken. Røg så på syge/dagpenge...
Så røg jeg i aktivering i et motions center hvor 3 fysser skulle se på mig, og finde ud af hvor meget jeg kunne holde til, så første dag fik jeg lagt program på 2 timers træning med maskiner, hver dag !! Jeg var så på dette tidspunkt kommet på smerte center i Koldning... De skrev til kommunen jeg IKKE måtte træne i det center med de maskiner, de var TOTAL ligeglade.... Min sagsbehandler var TOTAL lige glad.. Foa og jeg klaget til JOB CENTER Svendborg og til vores borgmester, men lige meget hjælp det...
Efter 10 uger slap jeg ud af den aktivering... Det eneste jeg fik ud af det var flere smerter, mere medicin og dårlig hverdag...

Efter nogen meget ubehalige samtaler med sagsbehandler, som ikke ville hører tale om jeg skulle i en arbejdsprøvning eller indstilles til flex ( fordi jeg ikke er syg nok ) Er det nu endt med jeg igen har fået 1 år på reva. Jeg er i dag på et bosted for 6 fjernet børn, de opgaver jeg har der er på ingen måde fysiske og jeg kan fint passe det job med en dårlig skulder, men nu er jeg bange for kommunen lad mig gå det år ud og prøver at prasse mit time tal op på 37 timer, det ville jeg også kunne have sådan et sted, men jeg ville ikke kunne arbejde 37 timer ret mange andre steder... Så nu er jeg ret sikker på når dette forløb ender, ja så smider kommunen mig på porten, jeg kan ikke få kontant hjælp da jeg er gift, jeg har 2 piger, en på 7 og 11 år.

Hvordan pokker skal jeg kunne blive ved med at holde sammen på min familie? Jeg kan dårligt i dag give mine børn hvad de har brug for...
Jeg er ved at gå helt ned over den måde man bliver behandlet på når man er syg... Jeg fik en skade fordi jeg PASSET mit job for det off. til en *** løn, men gik alligevel glad på job hver dag... Hvad har jeg så fået ud af det? Hvor er det off. nu hvor jeg har brug for dem????

Skal her til sidst siges min skade er annerkendt som arbejdsskade, med en men grad på 5% i dag, men FOA og jeg har klaget til ankestyrelsen fordi min skulder er så dårlig og fordi jeg ikke kan arbejde inden for mit fag mere, så venter på de træffer afgørelse om højere men grad.

Sikken et langt indlæg, men hvor pokker skal jeg ellers komme af med det, end ved andre der på egen krop har været "turen" igennem????

Knus Natusan
natusan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 18:06   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Tja, hvis du kan klare et arbejde 37 timer om ugen på ordinære vilkår, så kan jeg ikke se, at du har nogen chance for at få bevilget flexjob. Og jeg kan heller ikke se hvad begrundelsen for at du skulle bevilges det skulle være...

Hvor mange timer er du på nu? Er det realistisk når du siger, at du godt ville kunne klare 37 timer?

Er der mulighed for ansættelse der hvor du nu er i arbejdsprøvning?

Hvis ikke:

Er der mulighed for at tage en uddannelse som vil opkvalificere dig inden for det område du nu beskæftiger dig med?
I så fald kunne det være en mulighed at undersøge om du kunne tage en sådan uddannelse på revalidering.

Sidst redigeret af annagw; 18-11-2010 kl. 18:09.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 18:07   #3
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
som jeg læser det så kan du godt passe det aktiveringsjob du har nu på 37 timer. Det vil som udgangspunkt fra kommunens side erklere du er fuld arbejdsdygtig trods din skulder....men hvad er problemet hvis du KAN arbejde de 37 timer sådan et sted? Man kan lave mange ting uden at det bliver fysisk, og vhis de fungerer i dit nuverende job, så vil det også kunne i andre job....Men hvis jeg var dig ville jeg bede om revalidering så du får et levegrundlag. Det er jo klart at du ikke kan tage ufaglært arbeje med dit handicap, og du vil have svært ved at blive i dit fag så du er nok ude i noget omskoling. Hvis ikke uddannelse trækker så kan du måske komme i erhversrevalidering hvor du kan opsamle erfaring på socialpædagogiske områder - som det job du er i nu, for senere at have noget på CV som kanhjælpe med fremtidig ansættelse.....
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor syg skal man være for at kunne få § 100? Indiansummer Alt det andet 1 21-06-2011 17:43
Hvor syg skal man være for at få førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 13-04-2010 10:30
hvor syg skal man være for at få førtidspension john-als Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-02-2010 20:47
Hvor detaljeret skal jeg være? Ida Alt det andet 7 01-05-2009 19:02
Hvor syg skal man være? Trine Dit og Dat 1 29-06-2008 20:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension