K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2010, 22:11   #21
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Hej Pif (= Kastanie)!

Er du nu der igen! Troede du var smuttet :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 22:49   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kastanie Se meddelelser

Og jeg tænker på at herinde lyder det jo som om alle sagsbehandlere er nogle idioter,det er da ikke det indtryk jeg har fået,men de har jo også nogle retningslinier.
Nu skal du jo huske, at dem der oplever en korrekt sagsbehandling sjældent kommer ind på K10, de fleste af brugerne på K10 har oplevet fejl og mangler i sagsbehandlingen.

Personligt har jeg oplevet, at en sagsbehandler og en værkstedsleder flettede løgnehistorier ind i min sag, udelukkende for at holde mig på kh yderligere et par år.

En anden sagsbehandler har tydeligvis skrevet nogle usandheder i deres interne notater i forb. med min sag.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 23:33   #23
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Jeg undre mig såre.

Hvorfor må andre ikke have en mening eller holdning til tingene, uden at de skal " overfaldes" ikke at jeg deler Kastanies opfattelse af tingene, men det gør altså at man ikke tør sige sin mening.

Jeg har selv oplevet at blive overfuset fordi jeg havde en anden opfattelse af tingene.

Den sidste i sagen med Skat og Told.
Det virker på mig at alle i andre har ret, uanset om i har det eller ej.

Nogle af jeg bliver endog meget personlig, det bryder ikke jeg mig om.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 23:51   #24
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Sushjer 1.

Det er da helt i orden, at have en mening. Det har vi jo alle. Men at udråbe dem til enegyldige objektive sandheder handler jo ikke om, at ville udtrykke sin mening.

Der er ingen forkerte meninger, alle udsagn er jo gyldige for én selv. Men når man bringer et emne op i forummet her, er det vel for at få en respons, og det er jo ikke sikkert alle har den samme mening el. opfatter deres virkelighed, som Kastanie opfatter sin virkelighed.

Det er heller ikke ok. at blive overfuset, men nogen gange må man overveje: hvordan den måde man bringer sine synspkt'er til torvs, måske afspejler det svar man får.

Enkelte gange har jeg også oplevet, at andre har korrigeret mine indlæg, nogle gange med rette, andre gange af uvidenhed. Jeg overvejer altid om, jeg vil forsætte diskusionen el. om det kan være lige meget.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 00:03   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kastanie Se meddelelser
hej Gunvor ja for fanden hvor vil jeg få mange penge ud af et fleksjob til min normale løn, og som du skriver regner jeg med du kan skaffe det.

Hvis du læser det jeg

skriver, så er jeg på ledighedsydelse,men for mig er det bedre end ingenting.



Det jeg prøver at fortælle,og jeg ved det af erfaring,er at det er en lukrativ forretning at have været på kontanthjælp,og pludselig blive uarbejdsdygtig selv om man aldrig har været på arbejdsmarkedet,

Så kan man virkelig føle sig røvrendt,og jeg har det virkelig tæt på, det er også det virkelige liv.

og det er jo kun een gruppe det går ud over og det er os her der virkelig har behov.

Men sandheden er jo altid ilde hørt
Så er det at jeg har lyst til at fortælle hvor meget bedre jeg ville have det hvis ikke jeg havde mine børn og iøvrigt ikke har nogen indtægts kilde i øvrigt -fy føj. Men det vækker en glæde og en meget stor belastning på min psykiske helbred når man har sine børn, dette til trods for at det kun er min datter på 12 år der kan klare sig selv !

Jeg må ligge mig på sofaen kl. 7.50 når hun tager i skole, jeg ligger der indtil kl. 9.00 og tænker at jeg må få sat en vask over. Jeg er bare mega træt så jeg ligger yderligere et par timer - til hun kommer hjem omkring kl. 13.00.

"Heldigvis" skal hun over til sin far så jeg kan slappe af og komme til træning, for det bringer mig ovenpå.

Men er det et liv at planlægge det uden sine børn som oveni købet kan klare sig selv, jeg forstår ikke min sygdom og det har ikke noget med økonomien at gøre.

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 17-11-2010 kl. 00:08.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 01:02   #26
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Suk - Synes da godt nok der oftere og oftere kommer folk med ondt i røven over et eller andet IKKE gennemtænkt, og tyv tror hver mand stjæler.

Var da ganske ufatteligt !
Gider end ikke begynde at skrive hvad jeg synes om det der dobbeltmoralske ævl som det i bund og grund er... Trist ikke at se længere er nok det eneste jeg kan sige.

#Carmen - Hvis det tilfældet så det blot endnu mere sørgeligt !!!
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 01:25   #27
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Jeg undre mig såre.

Hvorfor må andre ikke have en mening eller holdning til tingene, uden at de skal " overfaldes" ikke at jeg deler Kastanies opfattelse af tingene, men det gør altså at man ikke tør sige sin mening.

Jeg har selv oplevet at blive overfuset fordi jeg havde en anden opfattelse af tingene.

Den sidste i sagen med Skat og Told.
Det virker på mig at alle i andre har ret, uanset om i har det eller ej.

Nogle af jeg bliver endog meget personlig, det bryder ikke jeg mig om.
Problemet er ikke holdninger der er anderledes, problemet er at man konstatere uden at forsvare, uden at have noget konkret at holde det i.

Kom jeg og sagde: Alle katte er dumme, ville jeg sten sikkert også blive forlangt at forklare mig ikke bare med MIN holdning men sagligt, noget alla en undersøgelse har vist ell.

Eller hvis jeg kom og sagde at DF er indvandre venlig... den vil sten sikkert også få en del kommentare, kom jeg så oven i og skrev: Jamen jeg er enig, det er et godt parti, det er jo kun de fejlfarvede de kan lide, det har jeg tæt inde på livet... ej helt ærlig fru LUM den holder s q ikke vand, og det gør den så bestemt ikke her... hvor er de saglige augmenter/svar fra trådstarter??
Jeg har ikke set et eneste endnu, kun noget der bygger på personens EGNE holdninger, og næsetip, den går ikke når man er i et forum som dette, og da slet ikke når man kritisere forummets hovedgruppe nemlig stort set alle syge og handicappede.

Phoenix: jo mere kendt en side bliver jo flere kommer til, også af dem som mener at det er folks egen skyld, ligegyldigt hvad, også dem der elsker minimalstaten, sådan er det

Sidst redigeret af LUM; 17-11-2010 kl. 01:27.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 02:17   #28
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
...og vi har da dage hvor vi voksende må lade være med at spise, for liiige at komme over den næste løn periode (specielt her om vinteren hvor der skal varme til) men vi klarer os, UNGERNE! får mad hver dag, og tøj på kroppen klarer vi da også (via at vi får flere steder fra og min mor kan finde ud af at bruge en symaskine)
LUM...

Det er forhåbentlig en overdrivelse af dimensioner, at der er dage hvor I voksne ikke spiser. I så fald bruger I pengene i jeres madbudget HELT forkert.

Helt ærligt... Ris, spaghetti, flåede tomater, kokosmælk, havregryn, bælgfrugter som bønner, kikærter og linser samt kartofler, gulerødder og andre rodfrugter er billigt og kan sammen med friske og frosne grøntsager på tilbud varieres i det uendelige til sunde og mættende måltider.
Se tråden "Hvordan gør I det sundt" for masser af fif.

At springe maden over er usundt for både krop og sjæl, og det er efter min mening et dårligt signal at sende til børnene.

Men da du skriver, at I må springe maden over om vinteren når der skal betales varme, så vil jeg tro, at I IKKE har et budget.

Det er nok det allervigtigste når man har en stram økonomi, at man løbende gennem hele året sætter penge over på budgetkontoen til alle faste udgifter i løbet af året. Altså alle faste udgifter divideret med 12 måneder over på en konto hvorfra alle regninger betales.

Med en budgetkonto har man overblik over økonomien og der er altid penge til at betale regningerne med uden at ens rådighedsbeløb bliver mindre i de måneder hvor regningerne dumper ind ad brevsprækken.

På samme konto kan I indsætte et lille månedligt beløb som opsparing til ferieaktiviteter.

Med hensyn til tøj, så er det med at gå i H&M når der tilbud, så kan man få billigt tøj med 75% rabat, og i genbrugsbutikker og på loppemarkeder er der ofte tøj der dårligt er brugt til en billig penge.

Jeg syntes personligt, at det er vigtigt, at børn i så lav grad som muligt konfronteres med bemærkning "vi har ikke råd". Og det forebygges ved at holde et fast tag og strikt overblik over økonomien. At have styr på hver en krone gør, at der pludselig er mange flere penge at gøre godt med.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 07:59   #29
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Et flex til dig vil sikkert koste samfundet en del mere end en pension. Og så bliver dem heller ikke sat ned pga din mands indtægt. Hvem nasser mest? Flot at du kan klare dig på en kontanthjælp. Synes det er flot at kunne have lejlighed og betale regninger for 7000 om mdr og føle at det er fint. Eller har du en fed opsparing eller en rig mand til at dele udgifterne med?

Du skriger langt væk af troll, ingen kan umuligt være så usympatisk og selvoptaget.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 09:36   #30
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det er bestemt ikke en overdrivele.

Forkert tja jeg får kød til langt under 1/3 del (sammenlangt for alle stykker) end hvad man ellers giver i fx Brugsen, og kartofler køber i for 4-5 kr kg´et. Gulerødder kan vi så men også få billigere end i i butikkerne, men det nytter bare ikke meget, når en pose når at blive dårlig før den er spist, så er det jo ligesom penge ud af vinduet, og mange af de andre ting du næver, jo tak det har vi et en der vil spise det meste af ikke det hele, og jeg kan altså ikke stå og lave 5 forskellige retter for at tilfredsstille 5 forskellige smagsløg. Stop bønner i mig og jeg brækker mig, ikke bare aaaad jeg brækker mig, men seriøst jeg går direkte ud og brækker mig, min mave/mund/smagsløg kan ikke have dem, sjovt nok har min store datter det på samme måde første gang stod det ud af hende, lige så anden gang, så var det sjov ovre... det er en familie ting, vi er født kræsene i min familie, det gæller min far mine 3 søskende (og vi er vel at bemærket vokset op i 3 forskellige familier, men kan ikke lide de samme ting) mine mostre, og alle ungerne. Men det undrer så heller ikke når de kloge kan fortælle at det faktisk er arveligt i nogle familier.

Ork jo vi har et buget, men nu er det jo tilfældigvis sådan at prisen på fastbrændsel ikke er den samme hvert år, og prisen ændrer sig i løbet af vintermånederne, yder mere er der STOR forskæld på hvor længe vi har brug for varme, et år var det 2½ måned sidste år, var et HÅRDT år (vi har dejlig store vinduer som virkelig suger varme) og vi kan altså ikke bugettere både med rep af bil, få lavet værelse til ungerne, at vaskemaskinen går i stykker, osv osv, og så stadig have penge i overskud hver måned til at leve for, så vi er tvunget til at sætte de ting lidt lavere end der reelt er behov for, sådan er det bare.

Du nævner H&m, ja det sørme flot, så kan vi lige ligge og køre 62 km hver vej efter deres tilbud, hvor var det lige besparelsen i forhold til at købe det i fx Brugsen eller Fakta kom ind? Ud over at vi som sagt får en hel del tøj fra andre, så det vi mangler er stort set kun sko.

Her skal spares sådan er det bare, og når pengene slipper op, så er der selv sagt bare ikke flere, og når man gennem flere år har levet på lav-buget så gør det altså ekstra ondt når der kommer et køleskab der går i stykker eller en lang hård vinter, for det er altså ting der bare ikke er fysisk plads til at stoppe ind.

Jeg priser mig lykkelig for at vi får det meste tøj gratis, at vi har muligheden for at få en hel gris for 500 kr, at her heldigvis er et par aktiviteter for byens unger der er gratis osv osv.

Jarmen i har internet, ja og telefon og tv for samme pris som telefonen alene (det er ca 100 kr mere vi giver for internet og tv oven i) bil, ja manden har ligesom et job der skal passes. Og ja vi har ungerne på friskole (hvilket i øvrigt også er ret billigt 1995 for 3 børn 3 når vi kommer der til og prisen er 2190, så det klager vi ikke over) såre simpelt fordi specielt den store vil gå til i folkeskolen (hvilket også skolepsykologen er enig i, og hun kender kun til den nærmeste kommunale skole ud fra rygter så det er ud fra langt bedre skoler hvor eleverne ikke flygter fra, hun udtaler sig) Men alternativet er så også at bruge ca den samme mængde penge på at proppe ham med piller, piller han reelt ikke har brug for, når forholdene er i orden, og det er de der hvor han er, så det er ælle bælle, et valg der absolut ikke er svært for mig at tage.

At ungerne ikke skal konfronteres med at mangler penge, jo tak den holdning havde jeg også en gang, den gang jeg ikke manglede penge, men der var det sørme også nemt at havde den holdning, ud over at jeg ikke havde et par unger som gerne ville gå til spejder musik og ridning, som ikke kom hjem om var kede af det lidt de fik i gave, at kameraterne har fået DSi wii PS3, bærbar, har tv osv osv, som mine så altså absolut godt kan glemme alt om at få, med mindre de sparer op i meget lang tid, og der efter skal spare sammen til spil ol til det oven i.
Hvad skal man så sige? jamen lille søde skat de forkælder bare deres børn og det er slet ikke sundt for børnene, jamen mor skolen siger ridning er sundt, lille søde skat det er løgn, det er meget sundere og sjovere at gå en tur i skoven, eller nede ved vandet... nej vel? vi har ikke pengene, det er den rene og skære ærlige sandhed, hellere den end pege fingre af andre, det trods alt ikke deres (andres) skyld at mine unger har en mor der er handicappet.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Overvejelse om kontanthjælpsloft supersus Politik og Samfund 16 10-02-2013 23:31
Tanker ang.underskriftindsamling Fibbie Politik og Samfund 9 26-08-2011 17:00
Tanker lonek Din historie 0 15-01-2008 14:59
1000 tanker lone t Dit og Dat 20 21-10-2007 16:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension