K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-01-2011, 00:04   #11
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Krizzer85's kommentar

Du beskriver også min virkelighed
Jeg blev så diagnosticeret med Aspergers, og tillægsdiagnoser heraf

Har kæmpet et langt liv med at kunne fungere 'normalt', og da filmen knækkede, var der ingen forståelse i systemet. Der er intet redningsnet for psykisk syge

Har ofte i frustration tænkt at behandlede man folk med eksempelvis et brækket ben på samme måde som psykisk syge, ville man for det første ikke få benet røngtenfotograferet. Man ville heller ikke få det i gips. Ej heller få tilbudt genoptræning bagefter

Det er selvfølgelig mægtig svært at forholde sig til psykiske problemstillinger fordi de ikke springer i øjnene. Og særligt fordi den ramte selv måske ikke engang aner, hvad der er galt
Derfor går mødet med systemet galt fra dag ét. Fordi der, sandsynligvis, sidder en sagsbehandler uden specialviden omkring psykiske problemstillinger, og derfor ikke aner, hvad de skal stille op - udover at følge lovparagrafferne - som, igen, ikke er skruet sammen til at kunne håndtere psykiske problemstillinger, og derfor - ofte - ender med at gøre ondt værre

Der burde findes et specialteam for mennesker ramt på psyken

Havde der været der, tvivler jeg stærkt på der ville have gået næsten 5 år før jeg fik min diagnose. Og dermed kunne der også have været sat langt mere konstruktivt ind over for min personlige situation - og dermed sikret at vi kunne redde, hvad redde kunnes
Istedet endte mine sidste ressourcer med at blive destrueret
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 10:55   #12
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Kære Lene

Jeg har desværre ikke ressourcer til at læse på alle links.
Jeg er godt klar over at man nogle steder er bedre og hurtigere til at give
førtidspension.
Jeg er glad for at høre at du langt om længe fik pensionen, og jeg håber at du har
overskud
til at klage til det sociale nævn.
Samtidig at du gør de kommunale politiker opmærsom på deres system.

Held og lykke fremover.

Med venlig hilsen

Liselott Blixt MF
sundhed og psykiatriordfører
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 14:22   #13
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.755
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Stolt af Danmark, hvor politikerne trods alt er nær....

Kære Østerbro

os borgere!

Det giver mig fornyet kræfter i min beskedne indsats her på k10.

Tak, for dit mod. Herligt at politikere og borgere er tæt på hinanden, trods uenigheder i det daglige.

Mange hilsner
Peter Hansen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 15:10   #14
Nitten60
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2010
Lokation: Nordjylland
Indlæg: 14
Styrke: 14
Nitten60 er ny på vejen
Flot skrevet og rigtig godt initiativ...
Nitten60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2011, 16:10   #15
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Kære Østerbro

Tak for din indsats

Jeg har fulgt op på den med følgende skrivelse;

Citat:
Kære Liselott

Jeg er forfatteren bag skrivelsen "Opråb - virkelighedens verden for syge mennesker! "

Jeg kan se en borger har valgt at sende skrivelsen til Jer i Folketinget, samt din besvarelse herpå;

Kære Lene

Jeg har desværre ikke ressourcer til at læse på alle links.
Jeg er godt klar over at man nogle steder er bedre og hurtigere til at give
førtidspension.
Jeg er glad for at høre at du langt om længe fik pensionen, og jeg håber at du har
overskud
til at klage til det sociale nævn.
Samtidig at du gør de kommunale politiker opmærsom på deres system.

Held og lykke fremover.

Med venlig hilsen

Liselott Blixt MF
sundhed og psykiatriordfører



Min sag har været samtlige klageinstanser igennem - bistået af fagforening. Det sociale Nævn stadfæstede kommunens afgørelse, Ankestyrelsen tog ikke sagen.

Ydermere har min sag været hos Patientklagenævnet, der ikke fandt anledning til kritik af sociallægen da hendes erklæring blot var et udtryk for hendes usikkerhed.

Nu kan man så vælge at sige, at når så mange instanser er gået imod mig, så må min sag jo være behandlet korrekt. Men....... det er jo lige netop det jurist fra Den Sociale Højskole siger den ikke er.

Jeg håber du vil finde tid til at se dette klip på ca. 15 minutter http://www.tv2fyn.dk/video/20409

Det er bevist i min sag, at;
  • diagnoser er tilsidesat
  • lægelig dokumentation er forsvundet
  • lægekonsulentens lægelig skøn ER fundet ikke lægefagligt muligt
  • Odense Kommune HAR erkendt deres fejl, og ER kommet med berigtigelser
  • ALLE dokumenter rekvireret eksternt taler for pension
  • ENESTE dokumenter der taler for afslag er dem der er fabrikeret af kommunens egne folk
  • Ved aktindsigt dukker der pludselig en "ukendt" afmeldingsskrivelse op fra REVA, der peger på pension. Hvordan kan der være 2 afmeldingsskrivelser på samme person i samme periode - altså både en intern og en ekstern???
I håb om jeg har vagt din retfærdighedssans, håber jeg oprigtigt at du vil grave lidt dybere i min sag/mine påstande.

Jeg inviterer hjertens gerne på kaffe, hvis du har lyst til at "se aben", eller snakke om min sag.

Vi er mange på www.k10.dk der er glade for din første besvarelse, og jeg tillader mig ligeledes at lægge denne henvendelse i tråden http://www.k10.dk/showthread.php?t=16424 Såfremt du ikke ønsker din besvarelse på denne henvendelse offentliggjort, vil jeg bede dig om at gøre opmærksom på dette.

Tak for din tid

Lena Michelsen
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 10:11   #16
mijaja
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Lokation: Aabenraa
Indlæg: 23
Styrke: 14
mijaja er ny på vejen
Hej!
Jeg kan kun støtte op om det her...da jeg selv befinder mig midt i mit livs krise.. og for mig er der også noget der hedder 1. liv før april 2008 og 2. liv efter april 2008.

Jeg har været selvstændig, havde dog afviklet min butik før jeg blev syg..og arbejdede så som 1. dame i en stor bagerbutik....Fra at være en meget aktiv kvinde med godt arbejde...dansede 3 gange om ugen,mor til 3 og gift med en dejlig mand, mange gode veninder, stor omgangskreds....ja så har jeg snart intet idag.
Jeg er trist, negativ, min økonomi er fuldstændig ramlet sammen, da forsørgelsesgrundlaget er fjernet.... min mand arbejder meget og er aldrig hjemme...jeg står selv med alt og synes ikke mit liv er værd at kæmpe for mere.
jeg orker ikke sociale sammenkomster.... jeg står op hver dag for bare at glæde mig til at gå i seng igen....
Er i arbejdsprøvning nummer 2... for kommunen bare en placering for som de sagde sidst er den ikke relevant...
Jeg er ved at blive sindsyg og orker ikke mere....
Har faktisk skrevet en sang omkring mit liv...
Men hvad hjælper det? når Danmark ikke snart vågner op???

Jeg har ikke selv ønsket dette mit livs krise....

Jeg ønsker bare, at få mit liv 1. tilbage, også selvom det er med konstante smerter og sygdom... men jeg vil trods alt få et liv hvis jeg kunne komme ud af det syge kommunale system som desværre sender folk helt ned i det dybe sorte hul.

Kram fra Mijaja
mijaja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 10:40   #17
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Nej Laybird jeg har os problemer med dem :-)
Så det er ikk bare dig

Citat:
Oprindeligt indsendt af ladybird Se meddelelser
Flot indlæg!

Dejligt med et iniativ til at skabe fokus på et problem der er så stort at der burde være andre end den ramte borger der snubler hele tiden.

Der burde ikke være nogen der kommer i klemme, så må der laves undtagelser. Det er altid muligt at begrunde med et fagligt skøn. Altså bruge reglerne til gavn for den de er lavet til eller begrunde eller dispensere hvor lovgivningen ikke rækker. Det burde gælde på alle planer folketinget, kommuner, forvaltninger og bestyrelser og nævn.

Hvor er ansvarligheden henne?


PS jeg kunne genkende referencerne til trådene, men kan ikke åbne linksene. Måske er det bare mig ?
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 10:42   #18
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Flot indlæg!

Håber du opnår mere end vi andre ...med vores henvendelser til blade og politikkere
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 10:57   #19
mette thorsage
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Lokation: Viborg
Indlæg: 52
Styrke: 14
mette thorsage er ny på vejen
citat: Jeg har ikke selv ønsket dette mit livs krise.

Kære Mijaja.
Jeg har selv meget svært ved at acceptere og forstå at der i et lille område på min stor krop er noget i "u-du" der afstedkommer så mange gener i helt banale daglige gøremål.

Det fysiske jeg har skyldes mange års slid med rengøring og pleje og dertilhørende uhensigtsmæssige arb.stillinger.

Det psykiske aspekt med nedværdigende behandling, følelsen af at der såes tvivl om ens tilstand eller om man "bare skal tage sig sammen", usikkerhed m.h.t. fremtid og økonomi......ja det har ikke taget årevis at komme i den situation. Det startede med et brev fra kommunen om at deltage i aktivitet,samtaler med SB ved kommunens 2. aktør og ved at lytte til andre sygemeldtes triste historier og behandling.

Så hurtg kan det gå fra at have fysiske problemer til også at få psykiske problemer.....
mette thorsage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 11:04   #20
Marjen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2010
Lokation: Sorø
Indlæg: 11
Styrke: 14
Marjen er ny på vejen
Godt initiativ

Supergodt initiativ.....

Mette Thorsage, hvor er det bare perfekt beskrevet, vores liv nr1 og nr2, tror vi er mange der har det sådan. Din historie lyder nærmest identisk med min, dog er, eller rettere sagt, var jeg social og sundhedsassistent, indtil dårlige led, sener og ryg satte en stopper for det. Får i øjeblikket stadig min normale løn, så økonomisk er vi ikke så hårdt stillet endnu, men det kommer inden længe.
Men er i kløerne på det offentlige, og det er absolut ikke nogen positiv oplevelse. Som kun har gjort min stress, depression og angst ENDNU værre.

Vil klare mig selv og tjene mine egne penge, det er bare ikke muligt lige nu,men hvor er den hjælp jeg troede jeg kunne få,for de skattepenge jeg har betalt i 18 år???????????

Er heldigvis ikke nået så langt, at jeg ikke ønsker livet mere, men kan udmærket forstå dem der ender derude i mørket, FRYGTELIGT!
Marjen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Opråb om hjælp! Forhåbentligt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 09-04-2014 12:32
OPRÅB - hjælp til selvhjælp DortheJ Skal kommuner ikke overholde loven? 0 10-02-2011 09:37
Opråb fra en borger trinetrunten Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 06-10-2010 11:17
OPRÅB!!! Brøkpensionister Ragdoll Politik og Samfund 11 08-01-2010 11:55
Opråb! Folk i Odense kommune! Chin Dit og Dat 5 20-11-2007 23:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension