K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2010, 13:34   #1
odd
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
odd er ny på vejen
Har brug hjælp!!!forstå ikk kommunen

Jeg ulært butikslagter. I februar fik jeg
lavet en kæbeoperation, og der ved,
kom jeg på sygedagpenge.
Operationen har medførte at jeg ikke kan
tåle kulde omkring hagen, bliver jeg udsat
for kolde, føles det ligesom om man er
blevet bedøvet hos tandlægen inden han skal bore. (bedøvet følelse hagen)
Problemmet for mig ligger i at man som slagter, hele tiden stå i kulde, og derved vil jeg konstant har en bedøvet følelse i hagen........

Det er sagt og skrevet ned hos min sagbehandler. NU har jeg så bare fået en brev hvor der står : PARTSHØRING I FORBINDELSE MED STANDSNING AF UDBETALING AF SYGEDAGPENG.

???hvad betyder det for mig? hvilke regle/krav kan jeg stille?
kan der blive tale om revalidering? hvordan skal jeg forholde mig til det svar jobcenter med partshøring
odd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 14:11   #2
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af odd Se meddelelser
Jeg ulært butikslagter. I februar fik jeg
lavet en kæbeoperation, og der ved,
kom jeg på sygedagpenge.
Operationen har medførte at jeg ikke kan
tåle kulde omkring hagen, bliver jeg udsat
for kolde, føles det ligesom om man er
blevet bedøvet hos tandlægen inden han skal bore. (bedøvet følelse hagen)
Problemmet for mig ligger i at man som slagter, hele tiden stå i kulde, og derved vil jeg konstant har en bedøvet følelse i hagen........

Det er sagt og skrevet ned hos min sagbehandler. NU har jeg så bare fået en brev hvor der står : PARTSHØRING I FORBINDELSE MED STANDSNING AF UDBETALING AF SYGEDAGPENG.

???hvad betyder det for mig? hvilke regle/krav kan jeg stille?
kan der blive tale om revalidering? hvordan skal jeg forholde mig til det svar jobcenter med partshøring

Jeg går ud fra at du har fået en skriftlig begrundelse på, hvorfor din sag skal partshøres ?

Hvis det er tilfældet så betyder det :

Partshøring
Hovedreglen

En sags parter kan defineres som ansøgere, klagere og andre, der har en væsentlig retlig interesse i sagens afgørelse.


Hvis du er part i en sag, må kommunen må ikke træffe afgørelse i sagen, før kommunen har hørt dig. Partshøringen består i, at hvis kommunen er i besiddelse af bestemte oplysninger vedrørende sagens faktiske omstændigheder, skal du have lejlighed til at udtale dig om oplysningerne, hvis du ikke kan antages at være bekendt med oplysningerne i forvejen.

Du skal kun høres om oplysninger, der taler din sag imod. Endvidere skal oplysningerne være af væsentlig betydning. Kommunen skal ikke høre dig om oplysninger, som er uomtvistelige. Det gælder f.eks. adresse, fødselsdato og lignende.

Reglerne om partshøring går ikke ud på at høre din mening om, hvordan sagen bør afgøres eller hvordan du fortolker bestemte retsregler. Men du er selvfølgelig altid velkommen til at give din mening til kende. Kommunen kan fastsætte en frist for, hvornår du skal være kommet med din udtalelse.

Undtagelserne
I visse love er der fastsat en frist for hvornår en afgørelse skal være truffet. Hvis høringen ikke kan nås inden udløbet af denne frist, kan kommunen træffe afgørelsen uden partshøring.

Din ret til partshøring inden kommunen træffer afgørelse i sagen kan tilsidesættes, hvis din interesse må vige for væsentlige modhensyn af offentlig eller privat karakter.

Du kan heller ikke høres om oplysninger, som du ikke ville kunne få aktindsigt i efter reglerne om parters aktindsigt. I sager, hvor kommunen efter anmodning fra parten kan ændre afgørelsen, kan kommunen undlade at foretage partshøring, hvis sagens karakter og hensynet til parten selv taler for det.

Bestemmelsen anvendes typisk i det meget store antal sager, hvor borgere har ansøgt kommunen om en økonomisk ydelse, f.eks. en boligydelse.

Du behøver ikke vente på, at kommunen kontakter dig. Hvis du mener, at der er oplysninger i sagen, som du ønsker at kommentere, kan du selv henvende dig til kommunen.

Hvor findes reglerne?
Du kan finde reglerne i Forvaltningslovens §§ 19, 20 og 21

Det er det bedste svar jeg kan gi dig ud fra dine sparsomme oplysninger

VH. M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 14:45   #3
odd
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
odd er ny på vejen
jeg forstå ikke deres vurdering.

De skriver:
Ud fra erklæring fra speciaeltandlægen finder vi ikke , at der er grundlag for at iværksætte revalidering. Ud fra din uddannelse og tidligere arbejdsforhold mener vi, at du har ressourcer og kompetencer, som kan bringe dig tilbage til arbejdsmarketdet til et uden revalidering. At du er faglært, giver ikke i sig selv ret til revalidering.

HvordaN hjælper det mit kulde problem, kan det passe jeg skal vende tilbage til slagterfaget, hvor jeg udsat for kulde, og få den bedøvet følelse omkring hagen.....

kulde problemmet er blevet erkendt, skyldes at nerverne ikk er groet ud inu

Det skal lige siges at inden oprationen gik jeg ledig på A kassen.
Kan de virkelig bare sende mig tilbage til A kassen sådan her, har jeg overhovdet nogle rettigheder i den her sag??????
odd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 14:58   #4
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af odd Se meddelelser
jeg forstå ikke deres vurdering.

De skriver:
Ud fra erklæring fra speciaeltandlægen finder vi ikke , at der er grundlag for at iværksætte revalidering. Ud fra din uddannelse og tidligere arbejdsforhold mener vi, at du har ressourcer og kompetencer, som kan bringe dig tilbage til arbejdsmarketdet til et uden revalidering. At du er faglært, giver ikke i sig selv ret til revalidering.

HvordaN hjælper det mit kulde problem, kan det passe jeg skal vende tilbage til slagterfaget, hvor jeg udsat for kulde, og få den bedøvet følelse omkring hagen.....

kulde problemmet er blevet erkendt, skyldes at nerverne ikk er groet ud inu

Det skal lige siges at inden oprationen gik jeg ledig på A kassen.
Kan de virkelig bare sende mig tilbage til A kassen sådan her, har jeg overhovdet nogle rettigheder i den her sag??????
Du skriver, at nerverne ikke er groet sammen endnu, Jamen så er du da stadig ikke raskmeldt er du ??

Har du selv den speciallæge erklæring ?? og ved du hvad der står i den ??

Hvorlænge har du været sygemeldt indtil nu ?
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 02:31   #5
odd
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
odd er ny på vejen
Jeg er stadig sygemeldt! Kommunen/jobcenter skriver i brevet, at kommunen agter at standse udbetalingen af sygedagpenge med sidste udbetaling den 1. oktober 2010.
Kan de det, bare stoppe udbetaling og hvordan skal jeg lige forholde mig til akter?

Nej jeg har ikke speciallægens erklæring, og ved ikke hvad der står i den, jeg ved kun hvad de har sagt til mig både speciallæge og tandlæge, at de ikke syns det er hensigtsmæssig at jeg bliver udsat for kulde.

Og jeg har været sygmeldt siden februar i år 2010.

Har jeg krav på omskoling?
odd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 06:37   #6
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Som jeg læser det, mener de ikke at du skal tilbage som slagter.

Derimod mener de sandsynligvis, at du kan klare andet jobområde, på lige vilkår med andre, altså uden skånehensyn.

Hvad siger din fagforening?
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 09:00   #7
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det de gør er jo reelt at de raskemelder dig fra kommunes side, det kan de nok godt gøre hvis og så frem at en læge ikke har skrevet at du ikke kan komme tilbage i job endnu , der er jo også en erkendelse af at du ikke vender tilbage til gammelt fag men at du skal ud og finde noget andet hvor du ikke står i kulde..

Jeg ville tage ned og snakke med fagforeningen for kommer du fra a-kasse så skal både jobcenter og fagforening vide at du nu er nød til at kigge dig om efter noget andet arbejde , du kan altid anke et stop af sygedagpengene og skal altid gøre det, også selv om man tror der ikke kommer noget ud af det.

Som jeg læser det mener kommunen at du sagtens kan varetage et andet job (ufaglært) hvori der ikke indgår kulde ... så du skal helt klart have fat i både fagforening og jobcenter ..

Har du fået lavet en ressourceprofil under din sygemelding og hvad siger den mhp fremtiden ??
  Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 12:58   #8
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Må jeg have lov at vende den lidt om?

Nu du ikke kan arbejde som butiks slagter, hvad har du så tænkt dig du skal lave af? du kan jo ikke være på sygedagpenge resten af dine dage, vel *ss*
Kommunen vurdere at du sagtens vil kunne gå ud og finde et andet job end lige slagter faget, derfor mener de ikke at du hører til på revalidering, eller sagt med andre ord de mener ikke at din arbejdsevne er så nedsat at du har behov for ekstra støtte for at komme i arbejde igen.

Jeg er industrislagter, og fik revalidering, men her er det så også bevægeapparatet der er ramt (det der lå til grund for at jeg blev revalideret. Jeg fik dårlige knæ, og er hypermobil, så en hver form for belastning over en længere periode er udelukket) dvs jeg vil ikke bare kunne gå ud og blive fx rengøringsdame, ell ufaglært job eller tage en ny udd inden for hvad som helst, den mulighed har du, du vil sagtens fx kunne blive maler, eller kassedame, eller... jamen rigtig mange ting, hvor du ikke står i kulde, din eneste forhindring er kulde.

Så med mindre det viser sig at du ikke kan komme uden for en dør i vintermånederne, kan du set med kommunens øjne sagtens klage dig selv uden ekstra støtte.

Dvs det bedste du kan gøre lige nu, er at fatte pennen og begynde at søge jobs, eller finde en anden udd du gerne vil have, med mindre altså at din læge siger at du ikke er i stand til at arbejde (i et hvilken som helst job, også rengørings m/k, ikke kun som slagter) i så fald skal du naturligvis have sygedagpenge til du falder for varigheds begrænsningen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 13:51   #9
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af odd Se meddelelser
Jeg er stadig sygemeldt! Kommunen/jobcenter skriver i brevet, at kommunen agter at standse udbetalingen af sygedagpenge med sidste udbetaling den 1. oktober 2010.
Kan de det, bare stoppe udbetaling og hvordan skal jeg lige forholde mig til akter?

Nej jeg har ikke speciallægens erklæring, og ved ikke hvad der står i den, jeg ved kun hvad de har sagt til mig både speciallæge og tandlæge, at de ikke syns det er hensigtsmæssig at jeg bliver udsat for kulde.

Og jeg har været sygmeldt siden februar i år 2010.

Har jeg krav på omskoling?

Hvilken begrundelse bruger kommunen som baggrund for, at dine sygedagpenge stopper 1.Oktober 2010 , som jo er NU!

Indhent selv speciallæge erklæring og papirer fra tandlægen, så du ved eksakt, hvad der står deri. Derved kan du afgøre om Kommunen vil stoppe dine sygedagpenge på det rigtige grundlag, men under alle omstændigheder skal du reagere på det brev du har modtaget, ved at skrive en klage.

Husk på at der er INGEN!! andre end dig eller din læge der kan raskmelde dig.

vh
M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til at forstå hvad fysén har skrevet Yanmik Alt det andet 9 28-05-2013 08:20
Hjælp til at forstå hvad min sbh mener mookmik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 24 11-02-2013 13:43
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
hjælp til at forstå paragrafferne heiditogjoey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 22-04-2011 20:44
Jeg har virkelig brug for et godt råd. (Kommunen) Camille Dit og Dat 10 09-09-2008 22:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension