K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2012, 20:03   #11
MVP
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2007
Indlæg: 34
Styrke: 17
MVP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Det er tidligere meldt ud i TV. Har selv hørt det. Og andre herinde har også selv skrevet, at de har hørt det..... sååh... Men ingen præcis dato er fastsat, men ikke før januar 2013.....

En reform bliver ikke bare lavet fra den ene dag til den anden dag.... Det kan tage lang tid, før en reform kan træde i kraft.
Jaja det var ikke noget angreb, men der er mange løse informationer der flyver rundt, osse herinde..
MVP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2012, 22:19   #12
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Olsen22 Se meddelelser
Hvorfor gør det en forskel for dig hvornår den træder i kraft?

Jeg tænker at mange vel vil overveje fp fremfor fleks da du er økonomisk mere sikker der er du ikke. får vist 17000 ikke? synes de 10700 de nævner om fleks jobber efter to år er vildt.

Er det forkert forstået?
Jeg forstår ikke helt den sidste del af spørgsmålet, men jeg vil være mere "fredet" og, ja, økonomisk sikker på en førtidspension, som min nuværende arbejdsevne reelt er til, end til det fleksjob som jeg ikke kan leve op til det (laveste) timeantal i. Således handler det for mig om at få ro til at passe min psykiske sygdom.

Såfremt dette spørgsmål altså var til mig.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 08:51   #13
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Ingen ved hvordan det ender, og forhandlingerne med øvrige partier er ikke gået i gang endnu, og ting tager tid.

Det er jo langt fra sikkert, at det færdige resultat bliver som det der er fremlagt, så tag det helt cool indtil vi ved noget mere.

Personligt tror jeg ikke på, at de får den igennem med A - kasse, og kontanthjælp efter 2 år... Lige netop den har de blå meldt ud at den støtter de ikke.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 10:36   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Olsen22 Se meddelelser
Hvorfor gør det en forskel for dig hvornår den træder i kraft?

Jeg tænker at mange vel vil overveje fp fremfor fleks da du er økonomisk mere sikker der er du ikke. får vist 17000 ikke? synes de 10700 de nævner om fleks jobber efter to år er vildt.

Er det forkert forstået?
Jeg håber da sandelig ikke at folk spekulere økonomisk i ftp. !!! Jeg ville da for alt i verden gerne have fleks hvis jeg kunne klare det både på kort og længere sigt.

Man har skam ikke selv nogen indvirkning på om det bliver det ene eller det andet. Fik selv afslag på ftp. til trods for §18 sidste år. Men økonomiske spekulationer i forhold til fleks eller ftp. det er da det mest sindssyge jeg længe har hørt. Undskyld hvis jeg misforstår.

Mht. reformen, der tror jeg også at den kommer til at tage tid inden den overhovedet vedtages, endsige debatteres. Mon ikke vi nærmer os 2014 inden der er noget på plads, vel at mærke i forhold til regerings status.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2012, 12:48   #15
sambadude
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2011
Lokation: randers
Indlæg: 25
Styrke: 14
sambadude er ny på vejen
har på fornemmelsen at der her i landet går flexjobberer rundt og tror de ikke bliver ramt af den nye reform - på mig virker det lidt naivt..

forventer du at beholde dit nuværende job til din pensionsalder ?.

forventer du at din arbejdsgiver som kan spare mange penge på at fyre dig og ansætte dig igen - at de ikke gør det ?

forventer du som ledig flexjobber at finde et eneste arbejde hvis reformen bliver vedtaget ?

forventer du som ledig flexjobber at finde et arbejde inden 2 års varighedsbegrænsingen udløber ?

forventer du at du kan leve af 10300 før skat i fremtiden ?

forventer du at det bliver nemmerer at få førtidspension ?

nej vel - hvis ja - er du nok desværre lidt naiv.

vil du være med til at gøre en forskel og måske sikre din fremtid lidt bedre ?
__________________
syge mennesker er altså lidt bedre and andre

Sidst redigeret af sambadude; 26-04-2012 kl. 12:54. Årsag: stavefejl
sambadude er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 01:57   #16
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg håber da sandelig ikke at folk spekulere økonomisk i ftp. !!! Jeg ville da for alt i verden gerne have fleks hvis jeg kunne klare det både på kort og længere sigt.
Bortset fra at det naturligvis ikke er praktisk muligt, da det jo afgøres af arbejdsevnen - er det vel uundgåeligt at tænke "hvis jeg får ftp, er min økonomi sikret, og så kommer der ro på."

Med de nye fleksregler bliver det meget hårdt at være ustabil fleksjobber der tit er syg. A-kasse, og alt muligt at finde rundt i, og faldende udbetaling som ledig! Det kan også belaste psyken.

Fra mit synspunkt ville det klart være mere attraktivt at være fleksjobber hvis jeg forventede at kunne vedligeholde et arbejde. Jeg er højtuddannet og ville derfor nok kunne forvente et relativt højtlønnet job. Og alene den stigmata der er forbundet med at være ftp, foruden absolut mit eget ønske om at yde det jeg kan, ville da holde mig på fleksjob hvis jeg ikke havde lidt så helt afsindigt under det, som jeg har.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 08:03   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, og nu har Venstre bidraget med forhandlinger til reformen, der går ud på, at alle førtidspensionssager skal genoptages med henblik på job. Sååååå......meget kan ske endnu!!

http://www.bt.dk/politik/venstre-vil...t-arbejde-igen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 22:11   #18
LOS
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2011
Indlæg: 94
Styrke: 13
LOS er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Tja, og nu har Venstre bidraget med forhandlinger til reformen, der går ud på, at alle førtidspensionssager skal genoptages med henblik på job. Sååååå......meget kan ske endnu!!

http://www.bt.dk/politik/venstre-vil...t-arbejde-igen
Det er IKKE rigtigt du bliver nødt til at læse det der faktisk står og ikke skrive sådan noget sludder når der rent faktisk står noget andet i det link du hentyder til.......
__________________
Førtidspensionist pr 01.01.2012
LOS er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2012, 23:05   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Derfor skal initiativet ligge hos kommunen og ikke hos borgeren, mener Venstre

behøver man sige mere
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bange for reformen nensypigen Politik og Samfund 35 02-03-2012 07:31
Reformen! Risa Politik og Samfund 20 02-03-2012 03:54
Reformen.. Wibsen Politik og Samfund 9 28-02-2012 22:32
Her er reformen! Risa Politik og Samfund 32 28-02-2012 21:45
Reformen boowam Politik og Samfund 2 22-02-2012 13:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension