K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2015, 18:37   #31
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Godt brølt Aalborg, . forhåbentlig kommer der flere kommuner med i denne protest over de store problemer reformen giver.

vi kan da ihvertfald herfra opfordrer flere kommuner, læger , lokale politikere mv. til at kaste sig ind i kampen for at reglerne bliver administrerert til gavn for borgeren , fremfor systemet(kommunekassen)
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2015, 16:06   #32
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
MENTOR. Hvis du har dårlig ånde eller ikke har sociale færdigheder....

.... og skal bevilges en Mentor og kemien ikke passer sammen.

Det sker jo ind imellem, at 2 mennesker ikke kan sammen og kemien simpelthen ikke passer sammen etc.

Jeg har tidligere skrevet følgende:

Hvorfor ikke bare slå kommunen, Rehabiliteringsteam, Pensionsteam og kommunens sagsbehandler og kommunens administrative lægekonsulent sammen til en gruppe, uden ankemulighed og derved rette op på kommunernes dårlige økonomi, således at vi kan få nogle skattelettelser til de rige?

Denne tråd handler om at indsamle viden om de embedsmænd der sidder i kommunernes Pensionsnævn, der træffer den endegyldige afgørelse om dit fremtidige sociale og økonomiske liv, år frem i tiden.

Vi ved, at lederen af et Pensionsnævnet har mulighed for alene at træffe en afgørelse.

Vi ved at medlemmer af Rehabiliteringsteamt også kan sidde i det kommunale Pensionsnævn.

Nu kan vi konstaterer, at lederen af kommunens Pensionsnævn også kan være en borgers Mentor.

http://www.avisen.dk/dorthe-undrer-s...or_349268.aspx

Det spørgsmål stiller Dorthe Frimann fra Fredericia, efter kommunen tildelte hende chefen for pensionsteamet som mentor.

- Jeg føler, at det strider mod min retssikkerhed. Hvis jeg på et tidspunkt skal søge om førtidspension eller fleksjob, vil det være hende, som sidder ved bordenen og bestemmer, siger Dorthe Frimann.


Ingen kan påstå at tiderne er kedelige i disse tider.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 27-11-2015, 18:23   #33
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Må medlemmer af Rehabiliteringsteamet også sidde i kommunens Pensionsnævn?

Spørgsmål til Beskæftigelsesministeriet

Til Beskæftigelsesministeriet.

Flere og flere borgere oplever, at møde medlemmer af kommunernes og regionernes Rehabiliteringsteamet, som også sidder i kommunens Pensionsteam, der træffer den endegyldige afgørelse i en given sag.

Kun borgere der takker ja, til at mødes med kommunens Pensionsteam opdager disse gengangere.

Er det lovligt og hvor kan jeg finde dokumentation derfor? S.U.

En del kommuner begyndte også at placere deres administrative ansatte lægekonsulenter i Rehabiliteringsteamet.

Må en kommunens lægekonsulent være medlem af Rehabiliteringsteamet? S.U.

I givet fald, hvor kan jeg finde lovgivning og dokumentation for at det er lovligt eller ikke-lovligt? S.U.

Med venlig hilsen

Peter Hansen


Svar fra STAR Styrelsen for Arbejdsmarked og Rekruttering

Kære Peter Hansen

Tak for din mail.

Som svar på dit spørgsmål kan vi generelt sige, at der ikke findes regler om, hvilke konkrete personer, der indgår i de forskellige teams.

Kommunernes rehabiliteringsteams er nedsat for at hjælpe mennesker med flere forskelligartede problemer med at komme tættere på beskæftigelse. Er man både blevet arbejdsløs og plaget af sygdom, skal man tidligt have hjælp og støtte. Så skal kommunen koordinere indsatsen på tværs af de offentlige myndigheder, der er relevante i den konkrete sag.

Rehabiliteringsteamet er sammensat af repræsentanter fra det sociale, sundhedsmæssige og beskæftigelsesmæssige område. En sundhedskoordinator er også med som repræsentant for den såkaldte kliniske funktion i regionen. Sundhedskoordinatoren skal bidrage med en sundhedsfaglig rådgivning om mulighederne for arbejde eller uddannelse.

Rehabiliteringsteamet skal vurdere, om fx ressourceforløb eller fleksjob er den rigtige indsats. Teamet skal være med til at sikre, at man får den nødvendige helhedsorienterede indsats, når man døjer med komplekse problemer. Teamet skal inddrage alle relevante input og helbredsmæssige oplysninger i sin vurdering.

I sager om ressourceforløb, fleksjob og førtidspension kan kommunen alene indhente sundhedsfaglig rådgivning fra regionens kliniske funktion. Kommunen kan ikke indhente sundhedsfaglig rådgivning fra en kommunal ansat sundhedsfaglig person til brug for behandlingen af den type sager. Der er også regler for den sundhedsfaglige rådgivning – både rådgivningen fra en sundhedskoordinator og den rådgivning, som kommunen eventuelt indhenter fra en kommunal sundhedsfaglig person i sager om kontanthjælp. En sundhedsfaglig person kan fx ikke ændre eller stille en ny diagnose ved den sundhedsfaglige rådgivning.

Vi håber det besvarede dine spørgsmål.

Du skal have tak for, at du tog dig tid til at skrive til os.

Venlig hilsen

XXXXX XXXXXXX
Ledelsessekretariatet


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-12-2015, 20:27   #34
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvilken del af kommunen kan træffe afgørelser om førtidspension?

https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...b-f8ce193afcf2

Spørgsmål

Efter at en sag har været forelagt rehabiliteringsteamet og de har foretaget indstilling i en sag, hvor er det så angivet lovgivningsmæssigt, hvem der har kompetencen til at træffe afgørelser i sager om førtidspension? I vores kommune har vi i dag et pensionsteam, der træffer afgørelse efter rehabiliteringsteamet har lavet indstilling.

Dette pensionsteam er fysisk placeret et andet sted end Jobcentret og ingen af de personer fra Jobcentret der sidder i rehabiliteringsteamet sidder i pensionsteamet. Rehabiliteringsteamet/Jobcentret og pensionstemaet har organisatorisk samme ledelse (Forvaltningsdirektør og Jobcenterchef.

Kan kompetencen til at træffe afgørelser om førtidspension med hjemmel i loven flyttes til Jobcentret? (selvfølgelig uden at de personer fra Jobcentret der sidder i rehabiliteringsteamet deltager i afgørelserne)


PH Bemærk følgende markerede tekster ref. #33:

"og ingen af de personer fra Jobcentret der sidder i rehabiliteringsteamet sidder i pensionsteamet"

&

" (selvfølgelig uden at de personer fra Jobcentret der sidder i rehabiliteringsteamet deltager i afgørelserne) "

Hvilket vil sige, at kommunernes sagsbehandlere og socialrådgiver fejlagtigt tror at medlemmer af kommunens Pensionsnævn IKKE må sidde i Rehabiliteringsteamet, se # 33

Ganske interessant supplerende oplysninger om hvor svært det er for borgerne at forstå lovgivningen, som har indflydelse på deres fremtidige liv.

Svar fra Ankestyrelsens Hotline på det oprindelige spørgsmål.

Det er således ikke reguleret i lov om social pension, hvilken del af kommunen, der har kompetence til at træffe afgørelser om førtidspension.


Hvilket vil sige at Jobcenteret har mulighed for at agerer Pensionsnævn.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 14-12-2015, 00:58   #35
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Thumbs down Hvilken del af kommunen kan træffe afgørelse om førtidspension?

Hej Peter.
Du skriver at man i din kommune har et pensionsnævn der træffer afgørelse om pension efter indstilling fra rehabiliteringsteamet.
Hvad hvis pensionsteamet går imod rehabiliteringsteamets indstilling?

Pensionsteamet er placeret fysisk andet sted en jobcentret.
Hvordan kommer jobcentret ind her? I min kommune sender jobcentret akter vedr. sagen og borgerens SB deltager med en lyttepost og kan kun udtale sig på opfordring.
Fra jobcentret sidder der en repræsentant for beskæftigelsesforvaltningen sammen med repræsentanter for Sundhedsudvalget, socialudvalget og en læge.
Jeg ved ikke hvem der sidder i pensionsteamet udover den mødeleder fra socialforvaltningen, som også sidder i pensionsteamet. Det kan jeg ikke få oplyst.
Om der i pensionstemaet også sidder repræsentanter fra beskæftigelsesdelen er uvist.
Du skriver: Hvilket vil sige at kommunens SB og socialrådgivere fejlagtigt tror at medlemmer af kommunens pensionsteam ikke må sidde i Rehabiliteringsteamet. Kan du redegøre for det, da jeg ikke forstår din konklusion? Hvor har du fra at de fejlagtigt tror det?
Da jeg var til møde i rehabiliteringsteamet var der stort set kun en der talte og uden at høre hvad de øvrige medlemmer havde besluttet, kom hun med sin konklusion, hvilket kun kan betyde, at sagen var besluttet på forhånd.
Efterfølg i pensionsteamet var det kun den person jeg mødte og de øvrige medlemmer aner jeg ikke hvem er og har ingen indsigt i deres vurdering.
Dette er landets største kommune.
Det er meget forvirrende og svært at forstå hvad der er praksis, da det virker som om der hersker en junglelov på området.

Sidst redigeret af vasen; 14-12-2015 kl. 01:02. Årsag: fejl
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2015, 01:44   #36
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er meget simpelt..

Kære vasen

Rehabiliteringsteamet indstiller.

Kommunen (Pensionsnævnet) afgøre.

Kun den praktiserende læge må bruge ordet førtidspension LÆ 165 og foreslå Pensionsteamet hvad den praktiserende læge mener.

Ingen andre har denne ret, hverken hospitaler eller speciallæger. Hvis de begynder på deres egne meninger om hvad de mener en patient skal bevilges af ydelse, skal kommunen reagerer på deres Statusattest eller Speciallægeerklæring og i sin yderste konsekvens se bort fra den.

Medlemmer af Rehabiliteringsteamet må godt sidde i Pensionsnævnet.

Pensionsnævnets beføjelser til at afgøre kan godt overgå til Jobcenteret.

Hvis Pensionsnævnet går imod Rehabiliteringsteamets indstilling, skal det forelægges endnu engang for Rehabiliteringsteamet.

Pensionsnævnet`s formand kan godt træffe den endegyldige afgørelse alene, og også sidde i Rehabiliteringsteamet, men hvis formanden træffer en afgørelse alene, skal de øvrige medlemmerne af Pensionsnævnet hurtigst muligt efterfølgende have sagen forelagt.

Hvis så formanden af Pensionsnævnet i det daglige, er de menige medlemmer chef, så er det nok usandsynligt at der opstår nogen uenighed i den afgørelse.

Så, ja du har ret i at retssikkerheden har fået en ordentlig en på tuden.

Det er simpelthen et menneskefjendtligt socialt system, uden den store retssikkerhed.


Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 14-12-2015 kl. 01:47.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-12-2015, 22:08   #37
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Thumbs down

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære vasen

Rehabiliteringsteamet indstiller.

Kommunen (Pensionsnævnet) afgøre.

Kun den praktiserende læge må bruge ordet førtidspension LÆ 165 og foreslå Pensionsteamet hvad den praktiserende læge mener.

Ingen andre har denne ret, hverken hospitaler eller speciallæger. Hvis de begynder på deres egne meninger om hvad de mener en patient skal bevilges af ydelse, skal kommunen reagerer på deres Statusattest eller Speciallægeerklæring og i sin yderste konsekvens se bort fra den.

Medlemmer af Rehabiliteringsteamet må godt sidde i Pensionsnævnet.

Pensionsnævnets beføjelser til at afgøre kan godt overgå til Jobcenteret.

Hvis Pensionsnævnet går imod Rehabiliteringsteamets indstilling, skal det forelægges endnu engang for Rehabiliteringsteamet.

Pensionsnævnet`s formand kan godt træffe den endegyldige afgørelse alene, og også sidde i Rehabiliteringsteamet, men hvis formanden træffer en afgørelse alene, skal de øvrige medlemmerne af Pensionsnævnet hurtigst muligt efterfølgende have sagen forelagt.

Hvis så formanden af Pensionsnævnet i det daglige, er de menige medlemmer chef, så er det nok usandsynligt at der opstår nogen uenighed i den afgørelse.

Så, ja du har ret i at retssikkerheden har fået en ordentlig en på tuden.

Det er simpelthen et menneskefjendtligt socialt system, uden den store retssikkerhed.


Hilsen Peter
Hej Peter.
Ja, jeg ved, at samme medlemmer må sidde i begge teams. At så arbejdsmarkedsstyrelsen anser det for problematisk, som du ved, er noget andet. At kommunerne kan vælge ikke at bruge den ret, men vælger at være "djævlens advokat"JA, det ved vi jo godt.
Jeg forstår stadig ikke hvordan det skal forstås, når du skriver: Pensionsnævnets beføjelser kan godt overgå til jobcentret? Kan du uddybe? Jeg mener at jobcentret har lagt sin myndighed til rehabiliteringsteam og pensionsteam, så hvordan kan pensionsnævnets beføjelser gå tilbage til jobcentret?
Du skriver: Pensionsnævnets formand kan godt træffe endelig afgørelse, men hvis formanden er de menige medlemmers chef kan der opstå uenighed!
1. hvordan får man oplyst hvem der er den daglige chef?
2. hvordan får man oplyst om den daglige chef også er chef for teamet?
Da, dette er en central del i hele sagsbehandlingen, og har altafgørende betydning for menneskers liv er det vigtigt for mig at få det fuldstændigt på plads.
Tilsidst. Det jo tvetydigt, at pensionsteamet har den afgørende beslutningsret og alligevel skal sende sagen tilbage til rehabiliteringsteamet, hvis førstnævnte har indstillet anderledes end pensionsteamet vurderer.
Undskyld, men hvad så hvis rehabiliteringsteamet fastholder sin indstilling skal det så sendes frem og tilbage i en uendelighed til en af parterne bliver trætte. Det giver ingen mening, men det er sikkert meningen.
Æv,og atter ÆV
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2015, 00:08   #38
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvis du.........

Kære vasen

...går ind på Ankestyrelsens Hotline og finder spørgsmålet:

https://ast.dk/om-ankestyrelsen/juri...b-f8ce193afcf2

"Hvilken del af kommunen kan træffe afgørelser om førtidspension? "

Der finder du forklaringen på Jobcenterets beføjelser, hvis det er det den enkelte kommune beslutter:

Det er således ikke reguleret i lov om social pension, hvilken del af kommunen, der har kompetence til at træffe afgørelser om førtidspension.

Det fremgår af § 5 i lov om organisering og understøttelse af beskæftigelsesindsatsen m.v., at kommunalbestyrelsen skal sørge for, at et jobcenter som en særskilt del af kommunens forvaltning udfører den kommunale beskæftigelsesindsats. Kommunalbestyrelsen kan beslutte, at jobcenteret også varetager andre opgaver.

Kommunalbestyrelsen kan således beslutte, at opgaver fra andre dele af forvaltningen kan varetages i jobcenteret.

Med den foreslåede ændring vil det fremover i højere grad være muligt for de kommunale forvaltninger at tilpasse deres administration til lokale forhold, men det fastholdes, at beskæftigelsesindsatsen er forankret i jobcenteret.
"


Til dine andre spørgsmål bliver besvaret med rødt:


Hej Peter.
Ja, jeg ved, at samme medlemmer må sidde i begge teams. At så arbejdsmarkedsstyrelsen anser det for problematisk, som du ved, er noget andet. At kommunerne kan vælge ikke at bruge den ret, men vælger at være "djævlens advokat"JA, det ved vi jo godt.
Jeg forstår stadig ikke hvordan det skal forstås, når du skriver: Pensionsnævnets beføjelser kan godt overgå til jobcentret? Kan du uddybe? Jeg mener at jobcentret har lagt sin myndighed til rehabiliteringsteam og pensionsteam, så hvordan kan pensionsnævnets beføjelser gå tilbage til jobcentret?
Det er en kommunal administrativ beslutning, som beskrevet i ovenstående fra Hotline

Du skriver: Pensionsnævnets formand kan godt træffe endelig afgørelse, men hvis formanden er de menige medlemmers chef kan der opstå uenighed! Nej, jeg skriver: " så er det nok usandsynligt at der opstår nogen uenighed i den afgørelse."

1. hvordan får man oplyst hvem der er den daglige chef?

Aktindsigt som muligvis kan blive afvist, kun en ansøgning om aktindsigt kan svare på spørgsmålet

2. hvordan får man oplyst om den daglige chef også er chef for teamet?

Samme svar, fordi at formanden for Pensionsteamet ikke nødvendigvis er den samme person fra sag til sag.
Bemærk at ingen kommune har oplyst navne på Pensionsnævnets medlemmer og ønsker det heller ikke. Kommunen holder på navnene i Pensionsnævnene.

Det er derfor jeg har oprettet denne tråd, for at blive klogere fordi jeg undrede mig over at medlemmer af Rehabiliteringsteamet også kunne findes i Pensionsnævnet. Derfor stillede jeg spørgsmålet til STAR og DUKH og svaret kender vi nu
.

Da, dette er en central del i hele sagsbehandlingen, og har altafgørende betydning for menneskers liv er det vigtigt for mig at få det fuldstændigt på plads.

Ja, det kan jeg godt forstå, derfor oprettede jeg netop tråden

Tilsidst. Det jo tvetydigt, at pensionsteamet har den afgørende beslutningsret og alligevel skal sende sagen tilbage til rehabiliteringsteamet, hvis førstnævnte har indstillet anderledes end pensionsteamet vurderer.
Undskyld, men hvad så hvis rehabiliteringsteamet fastholder sin indstilling skal det så sendes frem og tilbage i en uendelighed til en af parterne bliver trætte.

Nej, der nævnes kun at sagen skal tilbage til Rehabiliteringsteamet een gang, hvor Pensionsnævnet har ret til at træffe en afgørelse, som nødvendigvis ikke er det sammen som Rehabiliteringsteamets indstilling


Det giver ingen mening, men det er sikkert meningen.

Nej, det har du ret i

Æv,og atter ÆV

JA!

Bemærk også her, at politikeren går ud i offentligheden og påstår at ingen politikere har aftalt at et fleksjob kan gå ned til minutter og sekunder om ugen.

Samtidig med at man påstår at det skal vi have gjort noget ved:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...light=minutter

Læs indlæg #39 & #51

Jeg havde ikke forestillet mig, at vi skulle tænke i minutter, da man i sin tid lagde en ”ingen nedre grænse” for antallet af timer, der kan bevilges fleksjob til. Andre i forligskredsen kan have tænkt anderledes. Men min mavefornemmelse siger mig, at en kommune går i lidt for små sko, hvis man stiller krav om, at en person skal arbejde i 40 minutter om ugen, siger Pernille Rosenkrantz-Theil.

Jeg har skrevet til Pernille Rosenkrantz-Theil, Socialdemokrat, men tror du jeg har modtaget svar?

Læs hele siden: http://www.fagbladet3f.dk/temaer/fle...oertidspension

I offentligheden siger hun: det må vi se på, for at lave om.


Så kære vasen, uanset hvordan vi vender røven, så vender den bagud. Socialdemokraterne ligge på baghjul og afventer de får magten, men at hjælpe de svageste manglende retssikkerhed gider de ikke rører med en ildtang...... LÆS HVAD DE MENER!

Men vi må ikke glemme, at vælgerne ønsker ikke at lave om dette vanvid af manglende retssikkerhed for de svageste
:

http://www.politiko.dk/barometeret

Vi får hvad vi stemmer på!

Håber du kan bruge mine svar til noget konstruktivt, ellers tager vi den een gang til for Prins Knud, fordi det er vigtigt at vi forstår lovgivningen

Hilsen Peter

PS.

Retfærdigvis ser det ud til at der sidder ansvarlige professionelle mennesker i Pensionsnævnene.

Læs Strandpige`s tråd # 60 http://www.k10.dk/showthread.php?t=30113&page=6

Sidst redigeret af phhmw; 16-12-2015 kl. 00:34.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 16-12-2015, 01:17   #39
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Angry

Tusind tak for dit uddybende svar, Peter.
Ja, det er med bedrøvelse jeg læser dit svar, men ikke med overraskelse.
Rosenkrans Theil overrasker ikke. -Selvfølgelig har du ikke fået svar. Jeg skrev til Mette Frederiksen for et par år siden, og modtog efter måneder et svar fra arbejdsmarkedsstyrelsen med en masse lovtekst.
Jeg har for år siden læst Theils udtalelse, og den er jo som enhver anden socialdemukruts udtalelse, men når de skal gøre ord til handling er de bonkammerater med de liberale. Fortæl den danske befolkning det, og det er håbløst. Ingen i min omgangskreds, venner og familie tror på mine ord. Først den dag de selv står i lort til halsen fatter de det.
De såkaldte socialdemokrater pynter sig alle med lånte fjer fra hedengangne tid i det parti, som de har stjålet alle gode intentioner fra.
Uanset hvad så fatter jeg stadig ikke helt den lov. Jeg er en gammel kone, som bruger den del af hjernen jeg lærte da jeg var barn og ung. Den nye hjerne, hvor det gælder om at manipulere og lyve så ingen til sidst ved hvad sandhed betyder, ja ak, den har jeg ikke fået transplanteret. Mine børnebørn skal nok slå ordene: Sandhed og ærlighed op i en gammel ordbog. Betydningen vil være svær at finde på google, da det er ved at blive et gammelt ord, som kun kan høres i kirken.

Sidst redigeret af vasen; 16-12-2015 kl. 01:21. Årsag: slåfejl
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2015, 15:53   #40
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Eksempel på Pensionsnævns-loge hemmelighedskræmmeri

http://www.k10.dk/showthread.php?t=30868

http://vafo.dk/article/20130715/ARTIKLER/130719919

"Tre bestemmer

I sidste ende er det dog kommunens pensionsudvalg, der beslutter om borgeren skal have fleksjob eller førtidspension.

- Udvalget består af tre medlemmer, der alle er ledere i kommunen, men jeg vil ikke sætte navn på, hvem det er. I sidste ende er det mit ansvar, hvad udvalget beslutter, så jeg synes ikke, der er relevant at nævne andre navne end mit i avisen, siger Michael Petterson.
"

Derfor spørger jeg om det er en lukket loge, hvor disse yderst vigtige professionelle`s navne ikke må komme til borgernes kendskab.
Jeg har jo kendskab og navne på alle andre som har været inde over min sag.

Hilsen Peter

Bilag

Tilfældig kommune

http://www.taarnby.dk/politik/raad-o...lpemiddelnaevn


Iflg. vedtægter for Pensions- og hjælpemiddelnævnet i Tårnby Kommune § 3, sammensættes nævnet af centerlederen for Socialcentret (formand), centerlederen for Handicap- og Psykiatricentret, samt faglig koordinator i Hjælpemiddelteam i Socialcentret.

Derudover kan leder af Jobcentret deltage i møderne uden stemmeret, ad hoc. De 2 stedfortrædere for henholdsvis Socialcentret og Handicap- og Psykiatricentret, samt en medarbejder fra Hjælpemiddelteamet i Socialcentret udpeges som personlige suppleanter.

http://www.taarnby.dk/media/439514/R...3-09-10-00.pdf

Se under pkt. 45 eller side 86:135
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension