K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-04-2012, 15:01   #11
puttenu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2009
Alder: 57
Indlæg: 28
Styrke: 15
puttenu er ny på vejen
Jeg har fået Lyica i ca.3,5 år mod nervesmerter. Startede på 25mg x 2, og

bleve ret dårlig de første mdr, men de virker på nervesmerterne....

nu får jeg 250 mg x 2 + 50 mg til middag, og af bivirkninger har jeg kun

mundtørhed, og svimmelhed i korte perioder, men det bytter jeg gerne

med,da jeg ellers har så stærke smerter i ben/hofte at jeg ikke kan holde det ud.

Det er jo ikke sikkert at du får bivirkninger, og hvis du gør,så giv det lige en ekstra chance.

held og lykke
puttenu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-04-2012, 23:07   #12
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Jeg fik dem i næsten et år med rigtig god virkning på mine nervesmerter i ryggen. Desværre fik jeg ud over mundtørhed og svimmelhed også vædske i mine albuer og ankler.. Jeg skiftede over på garbapentin, og det er jeg rigtig glad for. - Og så er prisen jo en hel anden...for hold da op de er dyre de lyrica...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2012, 18:39   #13
1futfe
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2010
Indlæg: 18
Styrke: 14
1futfe er ny på vejen
Har været oppe på 600mg Lyrica pga. kroniske nervesmerter i fødder, lægge samt knæ. De havde en bedre smertedækning en Gabapentin, og min knold har været mere klar, dog har jeg taget 10 kg. på af dem. Jeg har nu fået indopereret en bagstrengsstimulator på nervebanerne i ryggen, og er på nedtrapning af Lyrica. Jeg er nu nede på 150 mg om dagen.
Jeg efterlyser andre, der har fået indopereret bagstrengsstimulator pga. FBSS = failed back surgery syndrome på dansk fejlslagen rygoperation. Mine kroniske nervesmerter er opstået pga. der gik for lang tid, før jeg blev opereret for diskusprolaps L4-L5.
1futfe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2012, 01:13   #14
JBis
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2011
Lokation: Næstved
Alder: 59
Indlæg: 2
Styrke: 0
JBis er ny på vejen
Lyrica prøv det ?

Hej.

Jeg har fået lyrica og det blev skrottet efter første henvendelse på smerte klinikken i køge.

Jeg anede ikke selv der var noget galt men det gjorde min kone, hun sagde bla. andet at jeg fik agressive tendenser, sløv ville ingenting.

Jeg fik det mod smerter i ryggen da operation ikke var muligt/tilrådeligt.

Så min kommentar vil først være at hvis man får det, lyt til andre som kender dig for jeg vidste ingenting.
Ligeså fik jeg kun 75mg ordineret af egen læge, men ved henvendelse til smerteklinikken sagde overlægen at jeg skulle have 300mg før det virkede, 600mg virker fuldstændigt ude i skoven, kan man også læse hvis man slår produktet op.

Min oplevelse personligt (Af det jeg selv mærkede) var kollosal hjertebanken, svimmelhed, træthed og kvalme.

Jeg skal aldrig have det mere, så for mit vedkommende anbefaler jeg ikke man bare prøver det fordi ens egen læge har anbefalet det.
JBis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2012, 01:46   #15
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Det er lægens trin 2 at foreslå endnu mere medicin.

Før i tiden kaldte de det selv for lægekunst, men efter de begyndte at læse
om andre kunstnere, besluttede de at kalde det for lægevidenskab.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2012, 07:11   #16
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Prøv at lade være med at læse for meget om andres erfaringer og gør dig dine egne, for det er så individuelt, hvordan vi mennesker reagerer på medicinen. Og der kan også være medicin, hvor man kan have mange bivirkninger i starten, men hvor det aftager, når kroppen har vænnet sig til det.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Medicin Lyrica? Annemette Alt det andet 53 10-05-2018 19:39
lyrica mod piskesmæld louisesparadis Alt det andet 11 13-10-2013 20:40
Lyrica jassie Alt det andet 26 22-06-2012 21:40
Imozop - lyrica Hannepanne Alt det andet 26 27-06-2011 13:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension