K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2007, 22:06   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg bor selv i Kbh... og kan se, at der står, at du bor pt. på Amager... Sjovt, det gør jeg også!!

Jamen min ven, du kan få hentet en ansøgning(evt. ringe - finder gerne tlf.nr. til dig) og sende den ind. Hvis de giver afslag, kan man nemlig klage til De sociale Nævn....

Jeg fandt lige en anden link:

http://www.dtbu.sm.dk/Social.dk/mini...5-7159496bc30b

Her står bla.:

Hvilke merudgifter får man tilskud til?
Det er ikke muligt at lave en udtømmende liste over, hvilke merudgifter der kan ydes hjælp til efter servicelovens § 100. Der kan ofte være tale om komplicerede situationer, som opstår på grund af den varigt nedsatte funktionsevne. Det er derfor ikke muligt at angive alle de merudgifter, som den pågældende kan komme ud for.


Eksempler på merudgifter, der kan være omfattet:

Medicin – hjælp til den del af egenbetalingen af den tilskudsberettigede medicin, der ikke dækkes efter sygesikringsloven.
Befordring i fritid
Befordring til og fra arbejde
Befordring til og fra uddannelse
Handicaprettede kurser
Beklædning
Daglige og nødvendige håndsrækninger
Indskud i en af kommunen anvist lejebolig og andre udgifter


Det lyder altså hårdt, sådan som du bor i øjeblikket.....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 22:22   #12
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
tusind tak curls
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2007, 22:22   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej Laurana

Nu ved jeg ikke lige, hvor meget du har fundet af med loven mht. fleksjob, men man skal kunne klare minimum 15 timer om ugen for at få et fleksjob.

Synes bare lige, du skulle vide det...
Jeg vil bare lige sige at der ikke findes nogen offeciel mindste grænse for fleksjob, der er mange (også her på siden) der er visiteret til under 15 timer, man siger at kommer man under 12½ time så er det et underskudsforretning at ansætte en flekser, men derfor er der alligevel folk der er ansat til 10 timer (godt nok mange gange på deres gamle virksomhed )

curls jeg tvivler ikke på at du er oplyst at du skal kunne arbejde min 15 timer for at få bevilliget fleksjob , for det er der nogen kommuner der siger, MEN der er ingen steder i loven nedfældet noget mindste time antal, selv om guderne skal vide at det ville være smart for hvorfor visitere folk til et time antal som man ved aldrig bliver realistisk at skaffe dem job til


laurana hvad siger din læge til dit helbred ? er der ikke mulighed for at du kan ringe til kommunen (ved jeg at jeg selv lige har gjort for en , for ganske kort tid siden, jeg ringede simpelthen og sagde at han ikke magtede at lave mad gøre rent osv selv ) kommunen sendte derefter en ud fra visitation afdeling og han kunne få 1½ times rengøringshjælp hver fjortende dag, men det er klart at fortrække frem for ingen ting...

har du ringet til jeres hjælpemiddelcentral og bedt om hjælpemiddeler der evt kunne gøre din dagligdag letter (feks stol til køkken osv )

jeg kan godt forstå at du leder efter noget andet at bo i der er mere overskuligt osv, har du nogen ide om hvor i landet du vil bo?

du skal huske at der er forskellige ting du kan søge , og at din sagsbehandler skal være behjælpelig med dette ...

jeg har flere gange set at man i kbh ikke er flinke til at hjælpe borgerne og ikke vejleder dem som man skal , måske du skulle have lidt hjælp udefra til at få orden i dine sager (familie foreninger osv )

det lyder som om du er ved at give lidt op, men gør endelig ikke det , det kan betale sig at kæmpe også selv om det virker uoverskueligt ...

jeg håber at vi her på siden kan hjælpe dig lidt hen af vejen med at få orden på de forskellge ting også selv om det hele kan virke lidt uoverskueligt lige nu

MVH
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 23-09-2007, 12:01   #14
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
puha jeg ved slet ikke hvor jeg skal ende og begynde??

men det korte og det lange er, at jeg er ved at køre rigtig godt sur i det hele og bare har brug for lidt fred og ro til at finde mig selv og få styr på mit liv igen!! det værste er økonomien og alt den usikkerhed den før med sig!! da det gør at jeg pt. ikke vil have råd til at flytte. hvilket ville være den beste løsning for mig da jeg så ville kunne klare mig selv helt uden nogen form for hjælp . da jeg så ville kunne få både bad og wc inde i fx. huset, egen vakemaskine/opvaskemaskine og helst ingen trapper, samt muligheden for at kunne arbejde lidt hjemme fra...hvilket ville være den beste løsning for mig, da jeg så selv ville kunne planlægge min arbejds dag og tage de pauser osv. jeg har brug for ( og så ville jeg måske kunne klare 10 -15 timer om ugen). da jeg ikke kan holde ud at sidde stille for længe ( pga smerter i hofte,bækken og lænd og det hele bliver stift og låser) og derfor har det best med hele tiden at kunne varier mine stillinger, samt en masse pauser!! Det er jo ikke sådan at jeg slet ikke kan gå eller sådan noget, for det kan jeg godt jeg bruger faktisk kun krykken her hjemme når benet er rigtig dumt og når jeg skal på trapper eller ud at handle osv... og kan da heller ikke tåle at gå og stå så meget mere.. da knæet så bliver varmt , stift og hæver op ved belastning!!

så jeg har temlig svært ved at se hvordan jeg skulle kunne klare at vende tilbage til et normalt job. mit gamle arbejde som jeg stadigvæk er tilknyttet, er i værtilfælde ikke indrettet sådan at jeg bare kan tage pauser når jeg har brug for det eller pludselig gå hjem hvis det bliver for meget!!

i øjeblikket går det meget godt med at få gjort rent osv her hjemme, så længe mine forældre bare kommer og henter mit vasketøj og handler alt det rigtig tunge ind og min søde overbo tager mit skrald med ned.. problemet er bare at det kan de jo ikke blive ved med og at hvis jeg skal arbejde på normale vilkår ikke vil have kræfter og overskud til alt det her hjemme, træning , og til at holde kontakten til venner og familie..

når det er sag har jeg affundet mig med mit handicap osv...og ved at det bare er noget jeg må lærer at leve med smiler.. og jeg er heller ikke typen bare giver op og sætter mig ned og bare flætter ind smiler..

kan bare ikke se hvordan jeg kommer videre herfra uden konstant at blive dykket af kommunen osv...nederlag på nederlag!!

jeg ved jo godt hvad jeg vil og kan smiler...men man kan alså ikke flytte når man kun her 4920 kr udbetalt og når alle faste udgifter er betalt 1500 kr tilbage til mad og medicin osv... heller ikke selv om man er gældfri og ikke skylder nogen noget smiler...
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2007, 12:11   #15
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
når det er sagt er det stort set ingen hjælp at hendte fra familien og vennerne, ud over at de gerne kommer og handler det tunge ind og tager vasketøjet med hjem og vasker osv.og henter og bringer mig hvis jeg skal med der hjem ( så jeg sparre pengende til toget) og kan have min kat med der hjem .. men ellers er der ingen hjælp at hendte for de forstår simpelthen ikke hvordan jeg har det og hvad det er jeg gemmen går ...eller hvordan det er at jeg må slås med både kommunen, arbejdsskades styrelsen, ankestyrelsen og mit eget forsikringsselvskab osv... og de har jo også deres eget hverdag at passe og bor heller ikke lige rundt om hjørnet..
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2007, 17:58   #16
ajmj
Føler sig hjemme på K10
 
ajmjs avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
ajmj er ny på vejen
Thumbs up Hej Laurana !

Jeg kan ikke helt forstå din situation. Du siger at der sidste år blev lavet en profil på dig, som siger at du kan klare 15-20 timers arbejde. Blev du så ikke dengang visiteret til fleksjob ?? eller har du været delvis sygemeldt indtil din gamle arbejdsskade brød op igen ?
Hvad med erstatning for arbejdsskaden ? Vil den ikke kunne give dig mulighed for at flytte eller forbedre din nuværende bolig ? Samt evt. køb af bil ?
Ja, det er mange spørgsmål på en gang, og jo forresten - vil et nyt knæ ikke kunne hjælpe dig ?
Håber ellers at du er ved godt mod. Vi har jo kun det sjov som vi selv finder på.
Knus herfra
ajmj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2007, 13:56   #17
laurana
Hvor skulle jeg ellers være
 
lauranas avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2007
Lokation: amager / roskilde
Alder: 46
Indlæg: 113
Styrke: 17
laurana er rigtig godt på vej
Hejsa!!

nej jeg blev ansat på helt almindelige vilkår, da lønnen var så god at jeg ville kunne klare mig helt fint uden nogen form for hjælp fra komunen osv.. der allerede dengang ikke var til at snakke med så jeg var lykkelig for helt at slippe af med dem og jeg har så først senere fundet ud af at der rent faktisk var noget der hed delvist syge melding, så det var jeg heller ikke på

og min arbejdsskade sag ruller stadigvæk, en stor ballade i mellem mit eget forsikringsselskab,arbejdsskadestyrelsen og ankestyrelsen både omkring men grad og tab af arbejdsevne osv.. så i øjeblikket er jeg meget meget tæt på at sætte en ersatningsadvokat på sagen...men mangler lige nogle oplysninger fra mit forsikringsselskab

og jeg har ikke råd til at flytte lige pt.pga at jeg jo ikke kan arbejde og kun har 4920 kr udbetalt i sygedagpenge.. kunne sagtens sælge min lejlighed og købe et lille hus, men jeg skal jo også kunne sidde i det og bil er der slet ikke råd til den eneste grund til at jeg har kunne klare mig ind til nu er at jeg er helt gældfri og har baberet mit budget helt i bund. afmeldt og solgt alt hvad jeg kunne undværre osv..

og med hensyn til knæet vil de ikke gøre mere pga min arthrofibrose

håber at det var svar nok smiler, ellers må du bare spørge
laurana er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension