K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2012, 22:30   #1
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Arbejdsevnemetoden

Er der nogle der med egne vil forklare mig om arbejdsevnemetoden ?

Jeg har da hørt udtrykket herinde, husker ikke lige at jeg har hørt det fra sagsbehandler/Jobkonsulent, eller også har jeg bare ikke lige opfanget det.

Jeg sidder jo med en sag om flex der skal godkendes indenfor de næste 8 uger, ressorceprofilen er lavet, og ved at blive renskrevet.
Jeg sidder så og læser i fleksjob brochuren, og at der er krav til arbejdsevnemetoden.

Men hvem er det der laver arbejdsevnemetoden ? er jeg med i det ? eller er det kun sagsbehandler/ jobkonsulenten der arbejder med den, er det noget jeg skal godkende på nogen måde ? Får jeg den til gennemlæsning ?

Jeg er helt blank på det punkt, har læst om den i nyttige links,men det siver ikke rigtigt ind.

Nogen der har været det igennem, eller ved noget der vil beskrive det for mig ?
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 22:58   #2
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Er der nogle der med egne vil forklare mig om arbejdsevnemetoden ?

Jeg har da hørt udtrykket herinde, husker ikke lige at jeg har hørt det fra sagsbehandler/Jobkonsulent, eller også har jeg bare ikke lige opfanget det.

Jeg sidder jo med en sag om flex der skal godkendes indenfor de næste 8 uger, ressorceprofilen er lavet, og ved at blive renskrevet.
Jeg sidder så og læser i fleksjob brochuren, og at der er krav til arbejdsevnemetoden.

Men hvem er det der laver arbejdsevnemetoden ? er jeg med i det ? eller er det kun sagsbehandler/ jobkonsulenten der arbejder med den, er det noget jeg skal godkende på nogen måde ? Får jeg den til gennemlæsning ?

Jeg er helt blank på det punkt, har læst om den i nyttige links,men det siver ikke rigtigt ind.

Nogen der har været det igennem, eller ved noget der vil beskrive det for mig ?
Du får din ressourceprofil til gennemlæsning/godkendelse.. og her kan du komme med indvendinger hvis der er noget som du ikke er enig med din sagsbehandler om..

Som det var hos mig, da havde min jobkonsulent også beskrevet min arbejdsprøvning .. jeg havde selv været med til det møde.. og fik den rapp. til gennemlæsning inden den blev sendt til min sagsbehandler så den kunne komme med i ressourceprofilen..

Arbejdsevnemetoden er den måde som sagsbehandlere skal arbejde efter..

Det er bare i korte sætninger hvordan de 2 ting er...

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 23:18   #3
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Du får din ressourceprofil til gennemlæsning/godkendelse.. og her kan du komme med indvendinger hvis der er noget som du ikke er enig med din sagsbehandler om..

Som det var hos mig, da havde min jobkonsulent også beskrevet min arbejdsprøvning .. jeg havde selv været med til det møde.. og fik den rapp. til gennemlæsning inden den blev sendt til min sagsbehandler så den kunne komme med i ressourceprofilen..

Arbejdsevnemetoden er den måde som sagsbehandlere skal arbejde efter..

Det er bare i korte sætninger hvordan de 2 ting er...

Knus Lone
Altså med andre ord jeg har intet med arbejdsevnemetoden at gøre da det kun er et arbejdsredskab.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 23:28   #4
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Altså med andre ord jeg har intet med arbejdsevnemetoden at gøre da det kun er et arbejdsredskab.
Jeps det er det ..
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2012, 23:30   #5
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Altså med andre ord jeg har intet med arbejdsevnemetoden at gøre da det kun er et arbejdsredskab.
Joh, det har du da... Det hele drejer sig om dig... Men det er også den metode man SKAL arbejde efter når man skal vurdere på din arbejdsevne... Ressourceprofilen, er det værktøj man skal skrive alle de ting ned man skal vurdere på... Det er 12 punkter man skal forholde sig til, lige fra dit netværk, over økonomi til dit helbred...

Her i indgår selvfølgelig også arbejdsprøvninger.

Næsten alt kan indgå i arbejdet med den metode, men det varierer jo fra person til person hvilke punkter der har mere fokus...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2012, 00:05   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.754
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs og forstå alt her fra forsiden.....

http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
evaluering af arbejdsevnemetoden østerbro Et godt link! 2 21-10-2011 14:31
Spørgsmål til arbejdsevnemetoden Mickey Alt det andet 10 09-01-2011 22:18
Arbejdsevnemetoden Tullee Alt det andet 5 06-01-2011 14:48
DUKH om Ressourceprofiler - arbejdsevnemetoden zuza Nyt om loven 0 18-04-2008 14:11
Lægetyper - arbejdsevnemetoden zuza Lægekonsulenternes Rolle 4 18-02-2008 23:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension