K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2010, 16:52   #1
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
aktivering eller hvad?

Jeg skal til anden aktør i minimum 5 månder jeg skrev til job sentert om vilken § jeg sendes ud efter for jeg er nyvuderet til flex i dec.

Og fik berv men kan ikk få det til at passe,fik også aktindsigt.

Men erjeg sendes til anden aktør lov om aktiv beskæftigelsesindsats framgår af §73 c stk 2 og noget med forsat opfyldebetingelser jf.§74 c

og så står der en klage vejledning ,men de papir jeg fik kopi af som anden katør også har fået står der noget om en Flexjobpakke ,jeg elsker pakker men ikk når der følger en pargraf med og ikk forstår den. Det er sæærlig tilrettelagt projekt (LAB § 32/INL §23a )

Er der nogle der ved hvad de har tænk sig ? jeg skal jo ikk uddannes og er heller ikk indvandre.

Tror snare jeg snart udvandre

Undskyld k10 men nogle gange kan jeg bare ikk finde ud af at lave en tråd rigtig i det rigtige forum ,og hvorfor kan jeg ikk rette i overskriften.der skulle stå aktivering eller hvad ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 08-04-2010 kl. 17:30.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 22:11   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Jeg skal til anden aktør i minimum 5 månder jeg skrev til job sentert om vilken § jeg sendes ud efter for jeg er nyvuderet til flex i dec.

Og fik berv men kan ikk få det til at passe,fik også aktindsigt.

Men erjeg sendes til anden aktør lov om aktiv beskæftigelsesindsats framgår af §73 c stk 2 og noget med forsat opfyldebetingelser jf.§74 c

og så står der en klage vejledning ,men de papir jeg fik kopi af som anden katør også har fået står der noget om en Flexjobpakke ,jeg elsker pakker men ikk når der følger en pargraf med og ikk forstår den. Det er sæærlig tilrettelagt projekt (LAB § 32/INL §23a )

Er der nogle der ved hvad de har tænk sig ? jeg skal jo ikk uddannes og er heller ikk indvandre.

Tror snare jeg snart udvandre

Undskyld k10 men nogle gange kan jeg bare ikk finde ud af at lave en tråd rigtig i det rigtige forum ,og hvorfor kan jeg ikk rette i overskriften.der skulle stå aktivering eller hvad ?
Hej, jeg har lige kigget på § 32 i beskæftigelsesloven og kan se, at det må de desværre godt.
Du kan læse den heri i denne lov. Du er fleksjobber og er omfattet af målgruppe § 2 nr. 7.
Andre arbejdsløse målgrupper bliver også sendt ud i aktivering, for at de kan hjælpes tilbage til arbejdsmarkedet.

Se kapitel 10 i denne lov, § 32: https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=128679#K9

Men hvis du selv synes, det er en urimelig aktivering og ikke passer til dig selv, så kan du vælge at klage over den afgørelse. De skal tage hensyn til dine skånehensyn i aktiveringen.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 23:01   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Tak for det ,har kikket på den og så kan man jo sige det var den sommer,sidste sommer var jeg i arbejds prøvning...

Men sådanne skal det vel altså være,igen igen
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 23:21   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
du skla nok lære at skrive ansøgninger og hvordan man søger arbejde :P
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 23:47   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
JA eller klappe på boldt med et frossent kyllingelår
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2010, 23:48   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja, det kan nok også være til trængt det er jo ikk lykkes på de 6 år jeg har været tildelt flex..

Så tror ikk rigtigt på det kan lykkes,har før skullet søge på noget jeg ikk kunne magte, nemilg 20 timer men nu jeg jo endnu mere "støvet" og visitert til 12½ time så tror det blivet som at vinde i lotto at finde en arbejasskiver til mig...

Nej nej,styr dig lige HeleneKr, Jeg vil heller ikk trille med æg HI HI
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 08-04-2010 kl. 23:52.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 00:03   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kom bare til at tænke på Maj-britts tråd om hendes forfærdelige aktivering hvor hun går tur med hunden, klapper på bold og skal i Fakta og hente frosne kyllingelår....
Synes hun beskriver det hylende morsomt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 00:23   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja, jeg var godt klar hvor det blev grebet fra

Men er det mod ikk sådanne at de her kursuser og andre aktøre ,bare skal fylde tiden ud med noget ,og det må helst ikk koste for meget ,tænk hvis alt tiden skulle gå med det ,jobsøgning,så ville man jo blive helt rundt forviret

Nå forsat god aften / nat Jeg vil finde sengen, og mutivatisonen frem til i morgen, hvor jeg skal til den første runde/samtale er spændt på om det er vær dag eller et par gange om ugen-det også for dårligt man ikk kan få ordenligt besked ,det bare et papir og så kan man bare ret ind,efter deres fløjte ,og jeg kan godt mærke at jeg er sku så træt af det



God nat
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 00:34   #9
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja der er mange sjove former ofr aktivering nogen er så meget til grin at man ligger totalt flad på gulvet af grin
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-04-2010, 00:47   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Ja, jeg var godt klar hvor det blev grebet fra

Men er det mod ikk sådanne at de her kursuser og andre aktøre ,bare skal fylde tiden ud med noget ,og det må helst ikk koste for meget ,tænk hvis alt tiden skulle gå med det ,jobsøgning,så ville man jo blive helt rundt forviret

Nå forsat god aften / nat Jeg vil finde sengen, og mutivatisonen frem til i morgen, hvor jeg skal til den første runde/samtale er spændt på om det er vær dag eller et par gange om ugen-det også for dårligt man ikk kan få ordenligt besked ,det bare et papir og så kan man bare ret ind,efter deres fløjte ,og jeg kan godt mærke at jeg er sku så træt af det
God nat
Håber da at det går godt trods alt og hvem ved måske kan det være det kursus der gør at de enten finder et job til dig eller finder ud af at du slet ikke skal være flekser på så få timer

Jeg var på et kursus for år tilbage K10 var næsten ny på det tidspunkt og jeg var begyndt at sætte mig rigtig godt ind i loven og det fik vi mange og gode debatter ud af OGSÅ når jeg ikke var enig med jobkonsulenten (mange gange kunne vedkommen ikke loven for hvad en jobkonsulent kunne og måtte ) jeg fik præsenteret de andre kursister for K10 jeg fik skrevet det under fortrukkende på alle deres computere og jeg fik skrevet det på tavlen under nyttige link... tre uger inde i kurset kom de med et job ha ha (jobbet gik så ikke det var noget makværk men en helt anden historie ) så jeg tænkte jeg nupper lige det kursus en gang til (bare hvis nu de skulle have glemt mig de kære jobkonsulenter) og det gjorde jeg så og fik endnu et nyt hold kursister præsenteret for K10

Jeg tror sgi ikke de havde holdt mig ud i 5 mdr (kurset varede kun i 6 uger ) det var så fra 9-15 og det var utopi for hver og en af os , så det blev lavet om til 9-13 også det var for manges vedkommen for meget så de gik når de ikke kunne mere og vi skrev selvfølgelig alle dagbog når vi sad ude i det gode vejr ..

OKI jeg må så lige sige til jobkonsulentens ære (altså hende der ledede det og ikke var min jobkonsulent normalt ) at hun tog det med godt humør og vores heftige diskussioner fik hun nogen gange verfet ud af lokalet , men for det meste tog vi dem nu i det åbne dengang havde jeg det en del bedre end nu og hun mente da bestemt at med mine talegaver skulle jeg ikke have noget problem med at finde arbejde (og det fandt jeg så også selv , men ikke takke være jobcenteret eller kurset ) tilgengæld var jeg årene efter nede og lave flere oplæg for nye kursister så nogen af de der jobkonsulenter kan altså være ok og man kan jo godt prøve at se om man kan få noget ud af kurset ..

MEN husk at på kursus gælder det samme som i en arbejdsprøvning ...
lyt til din krop sig fra når det bliver for meget og sygemeld dig hvis det går galt og en jobdagbog er heller ikke af vejen ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller hvad ? Mørkøv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 19-05-2012 08:40
Skilsmisse eller hvad??????????? Mouse Alt det andet 31 03-02-2010 11:28
Hvad gør jeg nu?? Flexjob eller?? Evy Alt det andet 5 04-10-2009 17:21
§100 eller hvad? Despina Hjælpemidler til handicappede 22 15-07-2009 20:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension