K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2011, 10:36   #41
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Man kan jo ikke mere end man kan.

Min arbejdsprøvning var fastsat til 2 timer om dagen, 4 dage om ugen. Jeg gik derhen alle de dage jeg kunne stå op - og gik så hjem igen så snart jeg jeg ikke kunne holde til mere

Tumnus
Ok, så det kan faktisk være en mulighed at planlægge arbejdstiden til 2 timer dagl.

for mig ville det være rart at kunne leve op til den planlagte arbejdstid,
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 10:46   #42
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er intet krav om timeantal, i en afprøvning.

Det er blot vigtig, at du møder op hver gang, om det så er for at gå hjem igen.

Godkendt? Til hvad?
De må jo selvsagt forholde sig til det du kan!

Du må under ingen omstændigheder forsøge at overskride dine grænser, for hvad du kan, da dette bare vil give bagslag, på sigt!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 10:51   #43
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Der er intet krav om timeantal, i en afprøvning.

Det er blot vigtig, at du møder op hver gang, om det så er for at gå hjem igen.

Godkendt? Til hvad?
De må jo selvsagt forholde sig til det du kan!

Du må under ingen omstændigheder forsøge at overskride dine grænser, for hvad du kan, da dette bare vil give bagslag, på sigt!

VH Popiae
Godkendt, ifht. Citat : "din såkaldte juridiske tabsbegrænsningspligt" citat slut.

Jeg håber virkelig at der kommer noget konstruktivt ud af det møde imorgen
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 11:21   #44
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
Ok, så det kan faktisk være en mulighed at planlægge arbejdstiden til 2 timer dagl.

for mig ville det være rart at kunne leve op til den planlagte arbejdstid,
Jeg synes du skal prøve at lade være med, at tænke så meget på den planlagte arbejdstid.

Du er i en arbejdsprøvning med det formål, at finde ud af hvor stor din arbejdsevne er.

Uanset hvor mange timer der er aftalt, så møder du op de dage, som i har aftalt, uanset om det er 3, 4 eller 5 dage om ugen, og når du kan mærke at din grænse er nået, så henvender du dig til din kontaktperson på stedet og fortæller, at du ikke kan klare mere i dag.

Og så går du hjem, uanset aftalt timetal.

Det her handler ikke om, at du skal leve op til noget, det handler om, at få afklaret din arbejdsevne.

For ikke at risikere misforståelser kan du, på mødet, spørge om hvad du skal gøre hvis du en dag er nødt til, at gå hjem før tid p.g.a. dine helbredsproblemer.
Om der f.eks. er en bestemt person du skal kontakte ell.l.

Inden jeg startede i min sidste afprøvning spurgte jeg konsulenten fra anden aktør, hvad jeg skulle gøre hvis jeg blev nødt til at gå før tid.
Svaret var, at jeg så skulle sige det til chefen på virksomheden og efterfølgende ringe til konsulenten.
Det blev til, at jeg talte i telefon med konsulenten 4 dage om ugen, jeg havde fri om onsdagen.

Det vigtigste i en afprøvning er, at man møder op så vidt man overhovedet er i stand til det, viser at man kan komme op om morgenen, at man kan overholde en aftale.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 11:35   #45
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg synes du skal prøve at lade være med, at tænke så meget på den planlagte arbejdstid.

Du er i en arbejdsprøvning med det formål, at finde ud af hvor stor din arbejdsevne er.

Uanset hvor mange timer der er aftalt, så møder du op de dage, som i har aftalt, uanset om det er 3, 4 eller 5 dage om ugen, og når du kan mærke at din grænse er nået, så henvender du dig til din kontaktperson på stedet og fortæller, at du ikke kan klare mere i dag.

Og så går du hjem, uanset aftalt timetal.

Det her handler ikke om, at du skal leve op til noget, det handler om, at få afklaret din arbejdsevne.

For ikke at risikere misforståelser kan du, på mødet, spørge om hvad du skal gøre hvis du en dag er nødt til, at gå hjem før tid p.g.a. dine helbredsproblemer.
Om der f.eks. er en bestemt person du skal kontakte ell.l.

Inden jeg startede i min sidste afprøvning spurgte jeg konsulenten fra anden aktør, hvad jeg skulle gøre hvis jeg blev nødt til at gå før tid.
Svaret var, at jeg så skulle sige det til chefen på virksomheden og efterfølgende ringe til konsulenten.
Det blev til, at jeg talte i telefon med konsulenten 4 dage om ugen, jeg havde fri om onsdagen.

Det vigtigste i en afprøvning er, at man møder op så vidt man overhovedet er i stand til det, viser at man kan komme op om morgenen, at man kan overholde en aftale.
Jeg ved godt at det ikke er det planlagte, der er så vigtig og egentligt er jobskonsulenten også rigtig sød til at huske mig på det. Jeg er flere gange gået hjem tidligere og der er ingen særlige regler, bortset fra at jeg meddeler at jeg går hjem.

Jeg syntes bare at det er så hårdt at se på og tænke på at jeg nærmest og kun lige med nød og næppe når op på 50 % af de planlagte tid. Det jeg forestiller mig er at det måske kunne hjælpe selvværdet lid hvis jeg da i det mindste kunne leve op til det planlagte..

Så var der i det mindste et punkt i mit liv, hvor jeg kunne leve op til det krav der blev stillet
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 11:45   #46
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Kære gøjneren
Det er jo klart at en anden aktør tjener penge på dig og de har ikke samme oplysninger om dig som din sagbehehander og de vil helt have en plan med datoer om hvornår vi er på fuldtid
men du skal skrive dagbog fra hvordan du har det om morgen hvordan du klare de ca 3 timer og må gå hjem HUSK snavn på person du har sagt det til sidst skal du skrive hvordan du har det hjemme ind til du skal afsted igen næste dag. vigtigt meget vigtigt beskriv dine smerter hele vejen igennem
knus håber det kan kjælpe dig
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 12:01   #47
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
Så var der i det mindste et punkt i mit liv, hvor jeg kunne leve op til det krav der blev stillet
Det vigtigste er, at du får vist hvor meget du kan klare at arbejde, resultatet vil følge dig de næste år.

Hvis du f.eks. klarer de aftalte 4 timer pr. dag, så er det det som kommunen vurderer dig ud fra, så du skal overveje om du kan klare at arbejde 20 timer om ugen i fleksjob de næste år.

Der er forskel på, om man "kun" lige skal holde ud i de 3 mdr. en afprøvning typisk varer og så på, om man skal gøre det i flere år.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 12:07   #48
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det vigtigste er, at du får vist hvor meget du kan klare at arbejde, resultatet vil følge dig de næste år.

Hvis du f.eks. klarer de aftalte 4 timer pr. dag, så er det det som kommunen vurderer dig ud fra, så du skal overveje om du kan klare at arbejde 20 timer om ugen i fleksjob de næste år.

Der er forskel på, om man "kun" lige skal holde ud i de 3 mdr. en afprøvning typisk varer og så på, om man skal gøre det i flere år.
Ja det gir mening, jeg har ikke så meget som 1 dag levet op til de planlagte timer, de fleste dage på 2 timer og en enkelt på 3,5 og det har været med konsekvenser for mig,mit liv,min krop og ikke mindst mine omgivelser.

Jeg troede at 15-20 timer ugenl. ville være overskueligt, før jeg startede, men er da bestemt blevet klogere eller mere bevidst om mig selv.
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 12:12   #49
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gøjneren Se meddelelser
Ja det gir mening, jeg har ikke så meget som 1 dag levet op til de planlagte timer, de fleste dage på 2 timer og en enkelt på 3,5 og det har været med konsekvenser for mig,mit liv,min krop og ikke mindst mine omgivelser.

Sørger du for at dette fremgår af din dagbog?

Jeg troede at 15-20 timer ugenl. ville være overskueligt, før jeg startede, men er da bestemt blevet klogere eller mere bevidst om mig selv.
Det er vist meget normalt, at man tror man kan klare det hele.

Jeg startede med 4 timer 4 dage om ugen, onsdag fri.
De første 2 dage kunne jeg da bare klare det hele og nød min fridag om onsdagen.
Da jeg så var mødt op torsdag morgen ku' jeg godt mærke, at den var gal, jeg gik hjem efter 1 time og bar sygemeldt i en uge.
Derefter startede jeg lidt mere roligt op.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 22:33   #50
gøjneren
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-11 2009
Indlæg: 172
Styrke: 15
gøjneren er ny på vejen
ja jeg prøver virklig at være omhyggelig med min dagbog og div. notater, der er desværre bare indimellem en dag der smutter.

Hvor lang tid var du i arbejdsprøvning ?
gøjneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ventetiden er så hård MissSwitchie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-10-2011 23:07
Hård kritik af selvopfundne diagnoser Webmaster K10 Nyheder 0 20-06-2011 08:10
Københavns borgerrådgiver: hård kritik af sagsbehandling buster Politik og Samfund 5 22-03-2011 09:59
Sagen er gået i hård knude og hvad skal jeg gøre.... cape Din historie 3 24-01-2009 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension