K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2010, 00:24   #11
tusindblomst
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 31
Blog Indlæg: 3
Styrke: 14
tusindblomst er ny på vejen
kan man stoppe sin flexansøgning og bare få fred ??

Efter at ha stiftet bekendtskab med k10..som jeg iøvrigt er rigtig glad for eksisterer.. så kan jeg se at min sag er fyldt med så fejl... jeg vidste det egentlig godt i forevejen..men ik så meget..
Jeg fatter ikke en meter.. og jeg magter ikke mere.. hvis det viser sig, at jeg skal ud i endnu et forløb... Det har jeg mit helbred for kært til..

har været så alvoligt stressramt.. med anst oveni osv.. og så pga en abejdsplads... jeg har kæmpet for at oparbejde mig..kæmpet før det for mit arbejde..og da jeg faldt..kæmpede jeg for at beholde mit job..

Har været i arbejdsprøvning via sygedagpengesystemet... blevet forlænget, glemt i en bunke,via revalidering i virksomhedspraktik for at skulle oparbejes... lykkedes ik til fulde... fik stressbeh.undervejs mens jeg var i praktik ...og jeg magter ikke mere...

Stressbeh.var ikke via det offentlige..( er dybt taknemmlig for beh. og har respekt for den.. ) har oplevet en bedring pga af det... så ,eget at jeg ved jeg skal passe på mig selv fremover...

jeg vil så gerne tilbage til fuldtid... søgte flex da min arbejdsprøvning viste jeg ikke kunne helt...som før..
Og ja nu er jeg i et nyt forløb (kaldes det )...
har oplevet at blive sndt til en læge... ikkke rart.. haft en ubehagelig sagsbeh. og er bange for at de nu mener at jeg i det nye år ..sagtens kan klare at komme til videre beh.

Jeg magter det ikke...Vil bare ha fred og ro... og med den viden jeg har fået... Vil jeg de kommende mdr.håbe på at jeg kan få så meget ro.. at jeg kan komme ud af det her l.... system... Undskyld mit sprog..
men når jeg læser mine sagsakter ( har kun læst et par sider ) så kan jeg se, atd er er skrevet noget forkert !!!

OG jeg magter ikke engang at gøre noget ved det... ikke nu..
men vil gøre det når jeg en dag er kommet helt til kræfter... skal kæmpe mig helt tilbage...
For med dem..Får man tilbagefald ..

Det kan ikke være rigtigt..at man skal sidde og tilføje til en sag, som burde være åbenlys... At man nu skal afvente at de indhenter osv ?? det burde være gjort..

Det har taget næsten 4 år ... hvorn stopper man dette vanvid..
Jeg vil ikke være en brik i et sytem... og sådan opleves det..

Hvis jeg skal bevare min sidste rest af værdighed, så vil jeg helæere bo rundt omkring...have ro...end at blive kastet rundt..som jeg ved og mærker ... IKKE er godt..

Hva gør man??
tusindblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 02:05   #12
piglet
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
piglet er ny på vejen
Hej Engel og Curls

Jeg tror nok problemet er, at i forveksler almindelig revalidering.
Min sagsbehandler fortalte mig under min arbejdsprøvning,
at der var kommet en ny lov engang i 2009.
Den omhandler virksomhedsrevalidering.
Dvs at man revalideres i en virksomhed med henblik på,
at det forventes, at man til sidst vil kunne klare et fuldtidsjob.
Varigheden er vist et år

Og til Kathrine1656
Jeg mener alle har ret til aktindsigt og kan gætte mig til,
at der nok et eller andet sted her på K10 står hvordan man gør det.

Sidst redigeret af piglet; 08-12-2010 kl. 02:06. Årsag: jeg bliver hele tiden smidt på tusindblomst tråd, hvad sker der
piglet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 08:16   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
Hvor har du denne oplysning fra ?

Det lyder da underligt, jeg har da ikke hørt om ret mange der har fået revalidering tilbudt, inden de blev godkendt til fleksjob.
I min sag blev revalidering også afprøvet, hvorefter der fulgte nogle år med aktivering og syltning, hvorpå jeg så blev tilkendt fleks.
Og nu er jeg på fp.

Så den er skam god nok.

Først skal det prøves om man kan komme tilbage til det ordinære arb.marked, derefter skal revalidering afprøves.
Hvis reva. også mislykkes kan fleks komme på tale.
Hvis fleks heller ikke er en mulighed, så burde det pege på en fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 08:23   #14
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Svar

Hej

Det er altså ikke altid at REVA skal afprøves, det var ikke tilfældet i min sag.....


Anna1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 08:41   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af piglet Se meddelelser
Hej Engel og Curls

Jeg tror nok problemet er, at i forveksler almindelig revalidering.
Min sagsbehandler fortalte mig under min arbejdsprøvning,
at der var kommet en ny lov engang i 2009.
Den omhandler virksomhedsrevalidering.
Dvs at man revalideres i en virksomhed med henblik på,
at det forventes, at man til sidst vil kunne klare et fuldtidsjob.
Varigheden er vist et år
Må vi da se den lovgivning? I løbet af 1 år? Husk at man skal ikke bare tro alt, hvad en sagsbehandler siger, så skal man bede om det på skrift.

Altså det er normalt, at en revalidering er jo henblik på, at man kan arbejde på fuld tid igen. Sådan har det altid været. I mit tilfælde har det så ikke kunne lade sig gøre - derfor fleksjob.

Når man er visiteret som fleksjobber, mener jeg her, at man har mulighed for revalidering. Revalidering er mange ting, såsom virksomhedspraktik og ikke nødvendigvis på et sted som REVA.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 08:46   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
Hvor har du denne oplysning fra ?

Det lyder da underligt, jeg har da ikke hørt om ret mange der har fået revalidering tilbudt, inden de blev godkendt til fleksjob.

Det ville jo også være totalt bagvendt at sætte folk der kunne indgå i et job, igang med uddannelse, måske på fuld tid, for at konstatere at det gik alligevel ikke med flere timer af den grund.
Det står i loven .. tror ikke at man skal tage det bogstavligt , det er muligheden der skal afprøves altså at man skal prøve at se om der er mulighed for at komme tilbage via feks en § 56 med mentor med skånehensyn, ved revalidering først når man har undersøgt disse muligheder så er det sådan at man tænker fleks ...

Desuden er der en del mennesker der revalideres (ikke så mange som burde) og som alligevel ender på fleks fordi de feks får det værre under revalidering, der er sågar nogen der revalideres for at kunne varetage et fleksjob ..har man stået hele livet ved et samlebånd så kan det være en god ide med noget uddanelse for at kunne få et fleksjob ...

desværre er det så ikke noget kommunerne ynder at bruge for det koster penge og så er der naturligvis det de kalder virksomhedsrevalidering hvor man søger at få den syge op i tid, den slår mange gange fejl og så ender det med fleks ...

Dem er der en del af ...
  Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 16:40   #17
kathrine1656
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 14
Styrke: 14
kathrine1656 er ny på vejen
Jeg har fået tid hos lægen den 21.. Så må han hjælpe mig lidt med alt det her...

Synes godt nok der er mange ting man skal sætte sig ind i
kathrine1656 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 20:05   #18
Engel
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-11 2010
Indlæg: 137
Styrke: 14
Engel er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af piglet Se meddelelser
Hej Engel og Curls
Jeg tror nok problemet er, at i forveksler almindelig revalidering.
For mit vedkommende handler det jeg skriver om, om fleksjob !!!!
Så nej, jeg forveksler ikke noget med revalidering !!!
Engel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2010, 20:41   #19
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Engel Se meddelelser
Sjovt, for jeg har direkte fået oplyst at det samme glæder for revalidering, nemlig at det kun kan iværksættes hvis alle muligheder for job, incl. fleks. er afprøvet !!!
Og har også fået det forevist i lovgivningen !!!

Selvfølgelig kommer revalidering(hvis det er en mulighed) før fleksjob... -revalidering skal jo gerne føre til et normalt 37 timers ustøttet job

Men hvad med noget dokumentation, når nu du har set det i lovgivningen ???


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob- hvordan? odense Spørgsmål ang fleksjob 4 16-04-2012 18:04
Flexjob, hvordan gør man?? denuheldige85 Spørgsmål ang fleksjob 1 03-09-2011 23:38
Hvordan får en skolelærer Flexjob? PeterTølløse Spørgsmål ang fleksjob 5 20-12-2010 18:00
hvordan søger jeg flexjob basti Hvordan forløb det da du søgte fleks? 5 07-07-2010 10:01
Hvordan kommer man ud af et flexjob? carlos Spørgsmål ang fleksjob 17 18-06-2010 22:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension