K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2011, 21:13   #1
rdn
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 11-03 2011
Lokation: Nordsjælland
Indlæg: 14
Styrke: 14
rdn er ny på vejen
spørgsmål til pårørende

Hej.
Jeg har et spørgsmål som måske er lidt et luksusproblem
Min ægtefælle er ftp pga to invaliderende fysiske sygdomme. Jeg selv er i arbejde. I forbindelse med min mands sygdomme bliver han regelmæssigt (ca 1 gang hver anden mrd) indkaldt til div undersøgelser, kontroller mm.

Efter et par oplevelser hvor han fik nogle ret alvorlige beskeder til en sådan undersøgelse/samtale hvor han var alene afsted, har vi lært hvor vigtigt det er at vi begge to deltager ved disse undersøgelser.

Nu er det jeg går og bliver lidt bitter (sorry, jeg ved godt at misundelse er en grim ting) men mine kolleger får fri til selv at gå til læge, barns lægebesøg, barns første sygedag mm. Jeg er stort set aldrig syg selv (gudskelov) og hver gang vi har et barn syg er min mand jo hjemme så det behøver jeg ikke belaste min arbejdsgiver med....det samme med barns lægebesøg osv..

Men når jeg skal med min mand på sygehus så skal jeg afspadserer eller bruge feriedage

Hvad gør i andre? Går jeres ægtefælle alene til hospitalsbesøg? I modsat fald ;hvordan "afregner" i den slags med jeres arbejdsgiver?
Jeg syntes bare at det er lidt øv at når ferie tiden kommer så har jeg brugt en del af min ferie på sygehusbesøg...... -og ja selv om det ikke er mig som er syg så er jeg jo også sygdomsramt ligesom resten af familien. Det er også hårdt!! Jeg har brug for ferie!!

I løbet af de næste 14 dage skal vi afsted 2 gange, den ene gang koster det bare et par timers afspadsering men den anden gang er det en hel dag.

Sorry, ved godt at jeg lyder forkælet Men er nysgerrig efter at høre hvad i andre gør.

Jeg har ikke samvittighed til at pjække/lyve overhoved, så det er ikke en mulighed...
rdn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 21:23   #2
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Her i huset er det mig der er FP.

Min mand har også troligt fulgt mig på div klinikker hospitaler mv. Når kommunen krævede en undersøgelse. Jeg kan ikke selv køre særligt langt pga helbredet og offentlig transport er lige til at lukke op og s.... i.

Jeg er altid hjemme på barnets første sygedag, lægebesøg, tandlæge mv. Dem hænger min mand aldrig på

Nu svaret på dit spørgsmål.......... Alt har min mand betalt selv enten med afspadsering eller feriedage. OG ja ved yderligere behandling i dag er det på den samme måde!
__________________
Størst er den som ligger ned, men stadig har kræfter til at hjælpe andre!

Sidst redigeret af Peppe; 12-11-2011 kl. 21:26. Årsag: Forglemmelse
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 21:24   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Desværre er der ikke noget i loven som hedder sygebesøg
så kan sådan set godt forstå dig og du vil være der for din mand
men hvad jeg ved af, skal man selv betale
ingen tænker på de syge, men sådan er det vil hele vejen rundt

nu er jeg ikke pårørende, men har selv en støtte kontanktperson som tager med
når jeg skal til læge næste gang. det er jeg super glad for, så man ikke skal sidde alene foran en læge. især når det er en ny læge man ikke kender.

men jeg tror ikke der er så meget at gøre
ved ikke helt om der er en ordning omkring nogen der ligger for døden
men det er jo heldigvis ikke tilfældet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 21:29   #4
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Min mand tager også altid med med både til møder på kommunen mv. og det betaler han også selv. Til gengæld har han så stadig barnets første sygedag.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 21:34   #5
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Ved du hvad......

Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Min mand tager også altid med med både til møder på kommunen mv. og det betaler han også selv. Til gengæld har han så stadig barnets første sygedag.
Jeg ville fand'me sygemelde mig på de dage.....
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 21:47   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Det er vel ikke anderledes end hvis det var ens barn der skulle på sygehuset/ til læge for så skal jeg da også selv betale for den frihed, det samme skal jeg hvis det er mig selv og hvis det tager mere end 4 timer.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 21:51   #7
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 15
Lunasdatter er ny på vejen
Rdn... hvad med at snakke med din chef/leder om det.. du kan jo stille og roligt fortælle som du har beskrevet i dit indlæg med barnets første sygedag osv osv..
Det kunne jo være at du kunne få indskrevet et par omsorgsdage om året .. og så bruge afspads. for resten når I skal på sygehuset eller læge... ♥

Men ellers er der ikke andet for end at bide i det sure æble og bede om fridag/fritimer... og så "nyde" jeres tur ..

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 22:39   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Når det ikke er muligt at "pjække eller lyve" ja så må man betale med ferie dage som du siger.

Hvis ikke man kan få aftalt en selv betalt fridag.

Og det er helt for ståligt at du har brug for din ferie,det har alle da.

Og måske skal du overveje om ikke du måske skulle kunne det en gang imellem,det kunne også være en for byggelse at tage sig en social sygedag.
At man sempelhen har brug for at være der for sin familie-jeg er sikker på arbejdspladsen ikke falder fra hinanden af den grund.

Det jo ikke hver 14. dag men måske hver anden månede en hel dag.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2011, 22:57   #9
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej rdn

Jeg syntes du rejser et rigtigt rerevant spørgsmål.

Der er nogle arbejdspladser hvor det ikke hedder barns 1. sygedag, men sygdom i hjemmet - og det er vel mere rimeligt.

Der er ikke andet at sige end råb op overfor fagforening så det kommer ind i overenskomsten.

Det er jo totalt urimeligt at du skal bruge alle dine stærkt fortjente feriedage - hvor dig og familien har brug for at være sammen.

det samme gælder iøvrigt hvor man har en gammel syg mor eller far der har brug for at man følger dem til alle undersøgelser - hvem vil sige nej til det ? - men det koster - og går hårdt ud over familien.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2011, 07:30   #10
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
Kan godt høre at vi er rigtig rigtig heldige her i huset. Her er det mig der er syg men jeg kan ikke selv køre på sygehuset til undersøgelser osv. da jeg ikke kan køre bil.
Men på min mands arbejsplads har de bare sagt til ham, jamen selvfølgelig skal du da med hende på sygehuset, så du kører bare når det er nødvendigt
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At være pårørende... PCML Dit og Dat 6 13-09-2011 21:16
hjerneskadet eller pårørende til en. laurana Et godt link! 0 05-11-2009 12:30
Pårørende Viper Dit og Dat 8 26-09-2008 09:51
Kondolence til Bea's pårørende og venner Neurosmølf Dit og Dat 17 14-05-2008 20:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension