K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2008, 11:09   #11
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
1 år ja de kører klatten...især nu hvor det står I alle medier at der er 8 sagsbehandlere til en ledig eller på overførselsindkomst

Man skulle tro det kunne gå lidt hurtigere...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2008, 20:09   #12
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Hej igen

Fedt at i skriver jeres diagnose, jeg har nemmelige også overvejet at søge, men var ikke lige sikker på om jeg kunne komme i betragnig,

Min diagnose er 2 prolapser med smerter ned i h ben sligigt i ryg hofter og knæ, med en dårlig gangfunktion, ( er i vente position for sclerose diagnosen, mange hvide pletter i hjerne samt mange følforstyrelse rundt om i kroppen)nu også fundet et anurisme i hjerne efter en skanning så afventer evt operation.

så overvejer om jeg måske kunne komme i betragtnig til en, har bare lidt svært ved at få mig selv til at søge, da jeg jo bedst kan lide at klare mig selv, så der skal lige overskrides nogen grænser. Men dejligt at se at også andre med deres diagnose søger så måske jeg får blod på tanden og søger jeg hader at bede det offentlige om hjælp.
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2008, 21:09   #13
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Hej, du skal ikke være " bange for at søge pension", selv om det lyder lidt nemmere sagt end gjort..

Du har jo mange diagnoser, og selv om "Vi er opdraget til at, kunne forsørge os selv" kan man jo desværre komme derhen, hvor det ikke kan lade sig gøre.

Så på med vanten doo, du er ikke nogen " nasser" på samfundet, men har ret til at, blive hjulpet, og måske få et LIV, med evt. sygdom.

Håber det bedste for dig, og mange Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2008, 14:25   #14
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Modtaget ansøgningsskema

Så er ansøgningsskemaet ankommet.

I skemaet er der følgende spørgsmål man skal besvare:

1. Årsag til ansøgning

2. Kørselsbehov
beskriv det generelle kørselsbehov, herunder hvorfor offentlige
transportmidler eller andre transportmidler ikke kan anvendes.

3. Bil
er de i forvejen i besiddelse af en bil (mærke årgang osv)

4. Andre oplysninger
har de kørekort evt. anmærkninger i kørekort

5. Helbredsforhold
hvilke fundtionsnedsættelser er årsag til ansøgning
hvor og hvornår er de undersøgt/behandlet herfor ( sygehus/læge)

Det skal lige siges, at det godt nok er nogle meget små rubrikker, der er sat af til at skrive besvarelser ind i. Tror jeg skriver et "lille" følgebrev, hvor jeg forklarer hvorfor jeg søger og hvad jeg har svært ved, og hvilke indretninger jeg kunne tænke mig ville hjælpe, så jeg kunne blive mere selvhjulpen/selvstændig.
Jeg søger en højere bil, da jeg har svært ved ind/udstigning, i ved komme op og ned i en bil, kunne tænke mig en hvor man sætter sig IND. Derudover "ønsker" jeg mig automatgear, da det giver massive smerter i bene og ryg ved brug af kobling, men også udtrætning/smerter i arme/skuldre ved at skulle bruge gearstang. Jeg kan heller ikke vende mig, når jeg skal dreje, da nakken og ryggen er stiv af smerter, så derfor kunne jeg godt bruge ekstra spejle. Dernæst et specialsæde, der kan støtte mig så jeg ikke "vælter", der er ikke mange kræfter i ryggen, så når den bliver træt kan jeg ikke helt holde mig oprejst.

Med skemaet er der også et skema, hvor man kan indskrive sine "køreture",
hvor går de hen, ærinde, hvem er med i bilen, hvor ofte køres turen, antal km og hvilke hjælpemidler er nødvendige at medbringe.
Den blev også lige forlænget, skal jo huske ALT ned til mindste detalje, jeg ville jo f. eks. gerne hvis jeg kunne, deltage i en fritidsinteresse, eller gå til mere bassintræning, for ikke at forfalde helt

I den medfølgende pjece, står der at: FØRST NÅR DET UDFYLDTE OG UNDERSKREVNE SKEMA ER MODTAGET, BETRAGTES DET SOM EN ANSØGNING.
ANSØGNINGERNE BEHANDLES EFTER EN VEDTAGET PRIORITERING. DU SKAL PÅREGNE EN DEL VENTETID, INDEN DIN SAG KAN PÅBEGYNDES.

Endvidere står der.

Vurdering af ansøgers situation
I forbindelse med belysning af din ansøgning vurderes forhold vedr. bla.

x Dagligt kørselsbehov
x Erhverv/uddannelse
x Dit helbred
x Gangdistance og evne
x Familie og bolig
x Kørekortkrav/evt. særlig indretning af bilen
x Økonomi

I forhold til kørselsbehov vurderer kommunen, om dit behov kan tilgodeses ved andre ordninger eller hjælpemidler.

Puha, det var sgi da en ordentlig smøre nu får i ikke mere for den 25 øre

og god lang weekend

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2008, 15:35   #15
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.662
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej Stoktoft.
God ide at du lader andre følge med i din bilsag. Jeg bemærker mig at du citerer fra pjecen "Ansøgningerne behandles efter en vedtaget prioritering. Du skal påregne en del ventetid, inden din sag kan påbegyndes"

Hvornår de påbegynder din sag er jo uvæsentligt bare de yder dig den retssikkerhed at AFSLUTTE din sag som lovet og offentliggjort på kommunens hjemmeside. Hvem mon har vedtaget prioriteringen?

Struer kommune har offentliggjort en sagsbehandlingsfrist på 24 uger iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2. Det må jo siges at være en særdeles kort behandlingstid. Flot hvis det også overholdes. De har dog nævnt ansøgning til invalidebil iht § 99 som er den gamle før kommunesammelægningen og regner sikker med at der skal tillægges de gamle frister fra Amterne som nu er nedlagt. Det bliver spændende at følge din sag.
Held og lykke.
Hilsen Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2008, 15:55   #16
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Smile Hej Peter

Den med de 24 ugers sagsbehandlingstid,nævnte jeg også for hende, at jeg havde set på deres hjemmeside, hun fortalte så, at den desværre ikke var blevet opdateret siden kommunesammenlægningen, og at jeg skulle forvente det tog ca. 1 år. Dette vidste jeg selvfølgelig godt, havde jo sonderet terrænet lidt i forvejen.

Hvad angår deres "vedtaget prioritering", tja det ved jeg ikke lige hvad betyder, men jeg skal nok finde ud af det.

Ja, det er jo fordi jeg selv kunne have brugt, at læse om hvordan det hele foregik, at jeg nu fortæller om min sagsgang, håber andre så kan bruge det til noget, og komme med input.

Jaaaa, det ser jo ud til med hensyn til sagsbehandlingstiden, at i må trækkes med mig i al fald ca. 1 år endnu. Ej sludder jeg ÆÆÆÆlsker denne side, og er lykkelig for at have "fundet" jer ALLE sammen. Vi høres ved.

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2008, 11:14   #17
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Ansøgningen er sendt

Min bilansøgning er hermed d.d. afsendt med posten, det vil sige kommunen modtager den på mandag, og derved bliver bliver den betragtet som en ansøgning, de skulle jo først have det underskrevne og udfyldte skema før de betragtede det som en ansøgning. Det er hermed gjort.

Glæder mig til, om de sender en skrivelse og fortæller, at de har modtaget min ansøgning, og om de fortæller, hvornår de går i gang og hvor længe jeg kan regne med det tager. det ville da være dejligt at vide, bare sådan lidt mere præcist.
Skal de egentlig ikke skrive hvor længe sagsbehandlingstiden er, og om de kan overholde fristen, måske det er noget andet når det er en bilansøgning og ikke rolator o.s.v.?. Der skal jo lidt flere instancer indover i dette tilfælde, der skal jo indhentes oplysninger fra egen læge og muligvis speciallæger, i mit tilfælde mente ergoterapeuten, at der nok skulle et lille besøg til ved motorkontoret, hvor de skulle vurdere om der skulle være påtegninger i kørekortet eller om jeg i det hele taget var "egnet" til at sende ud i traffikken.

Vi høres ved.

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2008, 21:05   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stoktoft Se meddelelser
Skal de egentlig ikke skrive hvor længe sagsbehandlingstiden er, og om de kan overholde fristen, måske det er noget andet når det er en bilansøgning og ikke rolator o.s.v.?.
Stoktoft
Jo kommunen bør gerne indenfor en uges tid sende dig et kvitteringsbrev som en bekræftelse på, at de har modtaget din ansøgning, samt hvor længe sagsbehandlingstiden er i forbindelse med en bilansøgning.
Hvis der går over 1 uges tid, og at du slet ikke har hørt fra dem, vil det nok være en god idé at ringe til dem og høre, om de har modtaget din ansøgning...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2008, 00:30   #19
Birdie56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Lokation: Nordjylland
Alder: 68
Indlæg: 36
Styrke: 17
Birdie56 er ny på vejen
Thumbs up Jeg følger flittigt med i din ansøgning

Hej Stoktoft.
Ja jeg blev lige meget nysgerrig og følger flittigt med i din ansøgning.
Men bliv ikke skuffet.
Jeg søgte om en trivselsbil primo juni 2005.
Desværre er min kommune meget langsom og kan slet ikke håndtere sådan en ansøgning.
Der gik lidt ekstra tid med at blive godkendt af myndighederne (embedslæge og de motorsagkyndige) pga. at jeg får morfin hver dag.
Men efter godt et halvt år gik godkendelsen igennem. Jeg skulle så op til en køretest hos den motorsagkyndige og den gik godt.
Jeg skal have en hel del ekstraindretning i bilen, da min venstre side ikke fungere.
Der er 7 punkter noteret i mit kørekort, som skal være i den bil jeg må køre i. Kørekortet skulle så fornyes efter 1 år igen. Helt okay.
Nu har jeg fået fornyet mit kørekort 2 gange, sidste gang her primo februar 2008 og igen for 1 år.
Men ak og ve.
Min ansøgning er stadig ikke gået igennem.
Den har været omkring det sociale nævn 2 eller 3 gange, hvor den er hjemvist til kommunen med den begrundelse, at der var masser af mangler i kommunens papirer.
Lige nu ligger den igen hos nævnet og har gjort siden medio januar 2008 og jeg har ikke hørt noget som helst.
Inden længe har jeg 3 års jubilæum - gad vide om ikke det 4 og måske 5 år også ryger på inden der kommer en afklaring.
På trods af at læger og speciallæger fortæller mig og skriver i deres afhandlinger/redegørelser til kommunen, at jeg så absolut kan få bevilget tilskud til bil.
Jeg går dagligt med krykker og rollator og kan ikke bruge off. transp. midler.

Så Stoktoft - jeg krydser fingre for dig og måske jeg kan lære lidt mere her.
Held og lykke.
Birdie56
Birdie56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-05-2008, 11:48   #20
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Har intet nyt hørt endnu....

Hej Birdie56

3 års "jubilæum" føj for en langsom kommune , ville da mene de snart burde kunne få fingeren ud af r****. Jeg har fundet ud af, at det er et værre gedemarked, det med at søge om hjælp til selvhjælp, især når det går ud over kommunens pengepung.

Fik af vide, af en borger i min kommune, at man skulle have fået en kvittering fra kommunen, om at de har modtaget ansøgningen, og hvor lang sagsbehandlingstiden kunne forventes at blive, indenfor 4 uger, hmmm der er nu gået (på mandag) 5 uger.

Man kan da altid håbe, at man er en af de heldige, hvor det går let og elegant. Men er da forberedt på det værste.

Håber du snart hører noget positivt Birdie56, har du fået nået af vide om hvornår du kan forvente et svar?

Hilsen

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning af trivselsbil søsser98 Hjælpemidler til handicappede 15 18-08-2013 19:43
Trivselsbil forløb frup Alt det andet 27 02-07-2013 16:07
handicap/trivselsbil Chin Alt det andet 1 04-04-2010 14:40
Trivselsbil nielsen Hjælpemidler til handicappede 1 16-01-2009 01:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension