K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-10-2012, 13:02   #1
l-kold
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2009
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
l-kold er ny på vejen
Hvordan er jeg stillet ?

Hejsa

jeg var for 4 md. siden til samtale (den hver 3 md) hos kommunen...hvor min sagsbehandler siger at nu er alle muligheder for muligt flexjob udtømte (blev flexjobber i 2000 var så udsat for en arbejdsskade i Oktober 2007)
og der vil blive skrevet papir ang. førtids pension..og det skulle gå stærk inden der kom nye regler...
Nu efter 4 md. er hun ikke engang gået igang...og vi står i den situration at min mand pt. er blevet sygemeldt pga. en deperation og han ryger på kontanthjælp den dag han bliver raskmeldt, og det vil sige farvel hus..
Vi flytter så til anden kommune for at komme tættere på familie osv.
Hvad sker der for mig hvis min sag ikke er afviklet, skal jeg så hele møllen igennem igen ?????
Håber i kan hjælpe mig orker snart ikke mere...
mvh
l-kold
l-kold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 14:06   #2
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 55
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Hej
Hvis hun HAR sagt at hun indstiller dig så må hun jo se at sætte i omdrejninger!!!!
Når jeg er til mine samtaler får jeg altid et mødereferat nogle dage efter! har du ikke fået et ? så har du jo på skrift at alle muligheder er udtømte!!

Jeg vil ikke hænges op på dette meeeeen: hvis alt er udtømt kan du så ikke "bare" søge en § 17? Så skulle den jo gå forholdsvis glat igennem eller???
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 14:25   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Enig med Nilesen17 - du skal søge §17 på det foreliggende grundlag, så har du en afgørelsen om MAX 3 mdr. Dette vil også få din sagsbehandler i omdrejninger, for så SKAL hun pakke din sag og opdatere ressourceprofilen mm. Der er også den mulighed, at hun skynder at indstille dig til §18, når hun kan se du er seriøs nok til en §17....

Så det er HELT KLART den vej du skal gå....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 15:32   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
du skal da hvis du ikke har det be om agt indsikt,så du kan se hvad det sker i din sag,og det er vist ikke nok at det er sagsbehandleren der siger at alle muligheder er udtømte,det skal også stå på lægepapirne.

Hvis du er på ledighedsydelse,vil jeg anbefale at hvis du selv søger §17 at du så samtidig gør opmærksom på at du vil tage et job hvis jobcentret kan finde et der svære til alle dine hensyn.
Så dan at du sikker dig at de ikke kan sige at du ikke vil arbejde.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 16:19   #5
l-kold
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2009
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
l-kold er ny på vejen
Hejsa...problemet er jo at hvis jeg selv søger og skulle få afslag, ja så ryger jeg jo på kontanthjælp til sagen er afklaret, og det kan ikke lade sig gøre fordi vi sidder i hus og udgifterne skal betales.øv øv håbløst mvh l-kold

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Enig med Nilesen17 - du skal søge §17 på det foreliggende grundlag, så har du en afgørelsen om MAX 3 mdr. Dette vil også få din sagsbehandler i omdrejninger, for så SKAL hun pakke din sag og opdatere ressourceprofilen mm. Der er også den mulighed, at hun skynder at indstille dig til §18, når hun kan se du er seriøs nok til en §17....

Så det er HELT KLART den vej du skal gå....
tak men umuligt for får man afslag ryger man jo på kontanthjælp til sagen er afklaret...og vi sider i hus

Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen17 Se meddelelser
Hej
Hvis hun HAR sagt at hun indstiller dig så må hun jo se at sætte i omdrejninger!!!!
Når jeg er til mine samtaler får jeg altid et mødereferat nogle dage efter! har du ikke fået et ? så har du jo på skrift at alle muligheder er udtømte!!

Jeg vil ikke hænges op på dette meeeeen: hvis alt er udtømt kan du så ikke "bare" søge en § 17? Så skulle den jo gå forholdsvis glat igennem eller???
her modtager vi ingenting efter møder ej heller hvis man beder om det øv øv
l-kold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 16:44   #6
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af l-kold Se meddelelser
ej heller hvis man beder om det øv øv
Det kan ikke ha sin rigtighed ? Finder du dig i det ? - Hvis du ønsker oplysninger efter hvert møde skal du skal bede om løbende aktindsigt - derefter har de sig at rette

På forsiden under nyttige links - finder du et skema der er beregnet til at søge om aktindsigt.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 16:55   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af l-kold Se meddelelser
tak men umuligt for får man afslag ryger man jo på kontanthjælp til sagen er afklaret...og vi sider i hus
Ok, troede du fik ledighedsydelse som ledig flekser

- og i øvrigt er det kontanthjælp EFTER sagen er afklaret, ikke indtil.....

Det er normalt kun af betydning for folk på sygedagpenge. Ikke andre.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 17:29   #8
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej l-kold

Jeg ville skrive et skriftligt brev til Jobcenterchefen, hvor du beder denne sørge for at RP bliver færdiggjort og der bliver lavet en indstilling til FP, da der nu er gået 4 mdr. uden noget er sket.

Hvis du har ekstra travlt, du skriver om flytning, så ville jeg ringe/skrive om at få en tid hos Jobcenterchef, hvor jeg ville fremføre det samme.

Det er væsentlig at denne indstilling og evt. derpå afgørelse om FP falder før nytår, jeg ville sige snarere jul, idet du ellers kommer under nye regler.

Hvis der ikke kommer en indstilling og afgørelse inden I flytter, må nye kommune godt lave deres vurdering, men selvfølgelig skal din sagsmappes indhold overføres til nye kommune.

Jeg ville ikke flytte mig i denne situation, da sagen ikke ligger klar (dømt nøl fra SB) og vi er så tæt på nytåret, hvor nye regler træder i kraft, hvorfor en FP bliver meget svært at få.

mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 18:47   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske det er mig der er forvirret...

Modtager du ikke ledighedsydelse i-kold?

Selv om man er sygemeldt som flekser...så får man stadig ledighedsydelse....hvis man altså var berettiget til dette inden...

Hvis man er flekser....og man evt ryger på kontanthjælp...så kan man søge det der hedder særlig ydelse....

Har i forsøgt dette eller tænkt over det?

Edit...

Hmm hvis du tænker på de nye regler efter reformen....hvor ledighedsydelsen er på kontanthjælps størrelse....så skal du lige vide at den ledighedsydelse som kommer...den er ikke reguleret af ægtefælles indkomst osv...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-10-2012, 21:58   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af l-kold Se meddelelser
her modtager vi ingenting efter møder ej heller hvis man beder om det øv øv
Efter at have været på kontanthjælp i en del år bad jeg om aktindsig.

Derefter gjorde jeg det, at hver gang jeg havde været til møde på kommunen, så afleverede jeg en ny begæring om aktindsigt "siden sidst" på vej ud.

På den måde fik jeg det sidste nye med.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob - hvordan er man stillet ? Garbo Spørgsmål ang fleksjob 1 27-11-2012 15:09
nedsat tid, hvordan er man stillet mht. erstatning energizer Alt det andet 1 16-02-2012 12:15
Hvordan er jeg stillet nu mawebbro At søge førtidspension 23 16-07-2010 11:28
Hvordan er jeg stillet???? krebs25 Spørgsmål ang fleksjob 8 08-07-2007 18:05
Hvordan er jeg stillet? mortiltre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 12-12-2006 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension