K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-02-2017, 15:13   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man klager....både til chefen for afd og til borgmester....evt til resten af kommunalbestyrelsen....

Det er dem der er ansvarlige for at tingene fungere i kommunen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2017, 15:19   #12
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Tak begge to.

Sissean, ja du har ret i at det er hurtigere at ringe, men tror bare jeg er lidt skadet af mange år i systemet hvor jeg har lært at , alt hvad der ikke er aftalt på skrift, det eksistere ikke.

Webmaster, ja det må være det rigtige at gøre, for så sløv en respons det har jeg nu aldrig oplevet før, tror lige jeg giver dem til 1. marts, så har de vist brugt deres chance, for hulen da .

og når man så oven i det tænker på , hvor grænseoverskridende jeg synes det er at komme med hatten i hånden og bede om hjælp, efter en lang periode med at erkende over for sig selv at jeg har brug for et hjælpemidel, det kan de ikke være bekendt.

vh og tak til jer
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2017, 15:28   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Har din kommune ikke en svartid skrevet på deres hjemmeside....

Find den evt...og så brug den i din klage...

Det er alt for lang ventetid...fuldstændig uacceptabelt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2017, 15:33   #14
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
jep, det har de, Peter fandt dem til mig og satte link ind i min tråd tidligere, svarfristen for denne type henvendelser er i Guldborgsund kommune = 10 hverdage , og jeg sendte ansøgningen 12. dec, for over 2 mdr. siden..

det er virkelig for ringe, så der er lagt i kakkelovnen til en klage .......desværre
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2017, 00:00   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 25
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
jeg klagede over ventetiden på en konsultation fra en ergoterapeut, det gjore jeg d. 17.januar, og tænk jer den har de ikke en gang gidet svare på, vi har nu idag d. 24, februar
Fremgik det tydeligt af din henvendelse, at det var en klage?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Sisseann Se meddelelser
som jeg skrev til dig d. 16.01. RING
Det kan absolut ikke anbefales at ringe.
Det er ikke usædvanligt, at man ved telefonisk kontakt får en sludder for en sladder, eller en reel løgnehistorie, og bagefter kan man ikke dokumentere hvad der er blevet sagt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Man klager....både til chefen for afd og til borgmester....evt til resten af kommunalbestyrelsen....
Helt enig, men det er vigtigt, at det fremgår tydeligt, at det er en klage, da den ellers lander på sb's skrivebord.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2017, 00:09   #16
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
hej Vovse, hm ja det er et godt spørgsmål du stiller

Jeg har ikke lavet en overskrift der siger det er en klage, men jeg gør i mailen til dem opmærksom på at jeg klager over sagsbehandlingstiden, jeg vedhæfter link til deres egen hjemmeside som dokumentere deres egen tidsfrister på området.

ironisk nok fik jeg kort efter, altså den 17. januar, samme dag jeg sender klagen, en kvittering på at de har modtaget henvendelsen, og i kvitteringen vedhæfter de selv samme link med sagsbehandlingstider , det er sgu tragikomisk.

så de burde ha forstået at det er en klage,men jeg må nok prøve igen.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2017, 00:11   #17
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
jeg vil nu tillade mig at sige at det vist er meget, meget usædvanligt, at man får en sludder for en sladder eller løgnehistorier når man ringer i telefontiden og spørger efter hjælpemidler her i Guldborgsund kommune.
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-02-2017, 00:22   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 25
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sortepigen Se meddelelser
hej Vovse, hm ja det er et godt spørgsmål du stiller

Jeg har ikke lavet en overskrift der siger det er en klage, men jeg gør i mailen til dem opmærksom på at jeg klager over sagsbehandlingstiden, jeg vedhæfter link til deres egen hjemmeside som dokumentere deres egen tidsfrister på området.

ironisk nok fik jeg kort efter, altså den 17. januar, samme dag jeg sender klagen, en kvittering på at de har modtaget henvendelsen, og i kvitteringen vedhæfter de selv samme link med sagsbehandlingstider , det er sgu tragikomisk.

så de burde ha forstået at det er en klage,men jeg må nok prøve igen.

vh sortepigen
De gange jeg har klaget til jobcenterchefen skrev jeg noget i denne stil:

"Til jobcenterchefen

Klage over manglende svar .............................."

Citat:
Oprindeligt indsendt af Sisseann Se meddelelser
jeg vil nu tillade mig at sige at det vist er meget, meget usædvanligt, at man får en sludder for en sladder eller løgnehistorier når man ringer i telefontiden og spørger efter hjælpemidler her i Guldborgsund kommune.
Jeg udtaler mig ikke specielt om hjælpemidler eller Guldborgsund kommune, men om kommunale sager generelt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2017, 13:41   #19
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
hej alle jer der har været så søde at læse/hjælpe mig i denne tråd.

de positive historier skal der også være plads til, derfor denne update.

jeg har nu ENDELIG haft besøg af en ergoterapeut. det viser sig at de i min kommune er ramt af fyringer bla. ergoterapeuterne, så de resterende ligger vandret for at nå borgerne, deraf ventetiden...

hun var rigtig sød, og grundig. men det jeg havde søgt om ville ikke hjælpe mig, sagde hun, og hendes forklaring kunne jeg sagtens følge, så det er ok.

til gengæld spurgte hun ind til hvordan jeg ellers fungerede , og med et snuptag bevilgede hun forskellige hjælpemidler som vil hjælpe mig i køkkenet, så alt i alt et positivt møde med en ergoterapeut som gjore alt hvad hun kunne for at hjælpe mig.
tak for jeres hjælp
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2017, 20:51   #20
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
Det er rart at læse at jeg ikke er den eneste tilfredse kunde i biksen.
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension