K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-08-2009, 18:32   #1
Tina Aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tina Aalborgs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 41
Styrke: 15
Tina Aalborg er ny på vejen
Andre der har prøvet det??

Hej alle

Jeg har i dag været til opfølgning på kommunen og gik derfra med besked om at min sag er på vej i partshøring da man påtænker at stoppe min sygedagpende ( forlænget efter revalideringsparagrafen) Dette sker da en konsulent for den psykiatriske speciallæge som min sag skulle ha været vurdereret ved har konkluderet at jeg ikke kan komme i revalidering forløbig og at jeg har brug for tid til at færdigøre min behandling hos psykolog og psykiater ( har bl.a. piskesmæld, angst for trafik, depression og PTSD) Jeg fik så af vide jeg altid kan få kontanthjælp, ja det kan jeg jo så ikke da jeg er gift bor i hus osv.

Min egen psykolog og psykiater er kommet med hver deres udtalelse som siger at en arbejdsprøvning på nuværende tidspunkt vil forværre min situation væsentligt og at de ikke vil tilråde det.

min spørgsmål til jer er om der er nogle af jer der har prøvet at stå i ligende situation?? Hvad gør jeg?? Synes det hele er noget BIP for tiden!

Mvh. Tina Aalborg
Tina Aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 19:09   #2
Psychocowboy
Elsker at være her på K10
 
Psychocowboys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Indlæg: 72
Styrke: 15
Psychocowboy er ny på vejen
Jeg tvivler på at de kan stoppe sygedagpengene når der er forventning om bedring. Hvorlænge har du være på sygedagpenge?
__________________
Psychocowboy
Førtidspensionssøgende

"Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal." ~ Albert Camus
Psychocowboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 19:12   #3
Tina Aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tina Aalborgs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 41
Styrke: 15
Tina Aalborg er ny på vejen
Siden marts 2007
Tina Aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 20:33   #4
Havmanden
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-04 2008
Lokation: Ålborg
Alder: 64
Indlæg: 56
Styrke: 17
Havmanden er ny på vejen
stop af sygedagpenge

Hej

jeg tror at der er flere muligheder for at forlænge dine sygedagpenge, da du ikke er afklaret.

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når
1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,
2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,
3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,
4) den sygemeldte har en livstruende sygdom, hvor de lægelige behandlingsmuligheder anses for udtømte,
5) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade, eller
6) der er påbegyndt en sag om førtidspension.
Stk. 2. Ved forlængelse af sygedagpengeperioden efter stk. 1, nr. 3, ses der bort fra den periode, hvor den sygemeldte venter på behandling på et offentligt sygehus

Jeg har vedhæftet et link vedr. stop af sygedagpenge som er principelt

http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...spx?sw=d-17-05


Jeg håber at det kunne hjælpe lidt.

MVH Havmanden
Havmanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 20:49   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
På forsiden, i venstre side, er der noget der hedder "K10 sider" og der finder du bl.a. "sygedagpengestop", hvor du finder dette: http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 07:23   #6
Tina Aalborg
Føler sig hjemme på K10
 
Tina Aalborgs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 41
Styrke: 15
Tina Aalborg er ny på vejen
Ja der er jo et par muligheder men den paragraf som jeg er forlænget efter nu § 27 stk 1 hvor det skal være overvejende sandsynligt at en revalidering vil kunne finde sted i overskuelig fremtid og det mener kommunens psykiatriske konsulent min egen psykolog og psykiater ikke er realistisk og min fagforening er enig i det. Så er de andre vel næppe aktuelle??....

Min fagforening spurgte sidst vi var til møøde om man ikke havde overvejet at indstille mig til pension hvor der er kontrol om to år for så havde jeg jo ro til at arbejde med min behandling men det havde man BESTEMT ikke det var jeg da for ung til ( er 27).

Da jeg var til møde i går konfronterede jeg hende med at min ressourceprofil ikke havde været opdateret siden August 2007!! hendes kommentar var nå ja det kan godt passe. Har lidt svært ved at overskue det hvad gør jeg???
Tina Aalborg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 10:19   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
hej tina jeg er ikk inde i § men sygedagpenge plejer ikk at stoppe når man er under udredning og det vil du jo være ved en ny arbejdsprøvning og det hedder på "37" timer men,den skal jo så vise hvad du kan klare og det er dig selv der kan mærke det . og så skal der hentes ny lægereklering så det hele kommer med og arbejds prøvning skal vi som flexer ca hver 18 månde men der kommer nok nogle flere bud med § jeg tror ikk du skal være navøs
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 11:13   #8
hr.luko
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Indlæg: 204
Styrke: 15
hr.luko er ny på vejen
Kommunen kan desværre godt stoppe dine sygedagpenge (det samme skete for mine kone, der nu har været uden indkomst siden marts i år).

Du skal bare være opmærksom på at §28 i sygedagpengeloven skal være overholdt

Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
__________________
"Den der ikke håber på at vinde, har allerede tabt" Jose Joaquin Olmedo
hr.luko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 12:05   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Tina som luko også skriver så skal din ressourceprofil være opdateret før de kan stoppe dine sygedagpenge det jeg tænker på er om ikke du også kan bruge den nye § til noget se lige den her



Citat:
BEMÆRK!!!

Der er kommet nye rettelser til §27 i lov om sygedagpenge.
Disse rettelser er ikke kommet ind i den gældende lov endnu.
Jeg vil dog lige lægge disse rettelser her så folk kan følge med.

Citat:
16. I § 27, stk. 1, indsættes efter nr. 3 som nyt nummer:

»4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,«

Nr. 4-6 bliver herefter nr. 5-7.

Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=125394
Kan læses på det link Trold lægger

Havmanden kan ikke få dit link til at virke er det bare mig eller ??
  Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 12:33   #10
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Nej, Hejdien, jeg kan heller ikke få det link til at virke!

Tina Aalborg, der synes at tegne sig en tendens her på det sidste, og det er vi er mange der bliver kastet af sygedagpengene og smidt over på kontanthjælp, fordi at kommunerne så kan smide os ud i aktivering ...

Der er ændret på refusionsreglerne fra Regeringens side.... det handler om kassetænkning, så jeg vil opfordre dig til at anke, hvis kommunen fastholder sin beslutning om at stoppe dine sygedagpenge!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
privat socialrådgiver/har du prøvet det? Zara Alt det andet 1 13-02-2011 15:01
Har i prøvet det? Silke1410 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 17-11-2010 16:48
Har i prøvet det ? Gunell Alt det andet 8 31-10-2009 20:32
Kiripraktor, har du prøvet det? Yasmin Dit og Dat 2 20-11-2008 18:18
Har nogen prøvet Maj-Britt Dit og Dat 7 19-08-2008 14:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension