K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2008, 23:39   #1
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Hvor detaljeret skal jeg være?

Jeg har fundet dette ansøgningsskema til hjælpemidler - Ansøgning om hjælpemiddel/forbrugsgode/boligindretningefter lov om social service §§ 112/113/116
http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/hm001.pdf

Det er punkt 3 Helbredsforhold jeg er i tvivl om - Hvor meget er det nødvendigt at skrive og hvilke lægeerklæringer skal jeg skaffe? Ville blive glad for at høre fra nogen der har udfyldt skemaet med succes - og fået det de søgte om. God jul og godt nytår derude!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2008, 11:19   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg har ikke udfyldt et sådan skema, men med alt andet er det min erfaring at at det bestemt ikke skader at tage alt med, også ting der ikke er dokumenteret, fx er det ikke videre tit at man har papirer på at man lider af spændings hovedpine, men det er da stadig noget der er indvaliderende fra tid til anden (det skriver jeg gerne under på) Samtidig bør man være kortfattet, spændings hovedpine, forsaget af bla bla bla, duts ikke, kun spændings hovedpine, og så ikke mere.

Men vi skal lige have på plads hvad det er du søger, for er det merudgifter, er det ikke det skema du skal bruge, da merudgifter er § 100, der til skal du bruge et samtaleskema, det skema du har der dækker jo § 112 (hjælpemidler) 113 (forbrugsgoder) og 116 (boligindretning) Altså fysiske ting man kan røre ved.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2008, 13:16   #3
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Jeg vil søge om sko

Tak for svaret - jeg vil søge om sko - sidst jeg prøvede rakte mine pædagogiske evner ikke - jeg kunne derimod få rollator og evt hjemmehjælp, men ingen sko - Jeg havde tænkt mig at droppe projektet, men jwg har fået ond i fødderne igen. Så desværre bliver jeg nød til at prøve en gang til.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2008, 19:49   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Har du prøve at regne merudgifter ud, og så proppe sko der ind under som en udgift??
Tag evt først den du sider med der, ved afslag anker du, får du afslag igen så prøv merudgifter og henvis der til at du har fået afslag på § 112... fordi § 100 bla bygger på "hvis man ikke kan dækkes af anden lovgivning" og det kan dine sko altså så ikke.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2008, 22:01   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Jeg har fundet dette ansøgningsskema til hjælpemidler - Ansøgning om hjælpemiddel/forbrugsgode/boligindretningefter lov om social service §§ 112/113/116
http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/hm001.pdf

Det er punkt 3 Helbredsforhold jeg er i tvivl om - Hvor meget er det nødvendigt at skrive og hvilke lægeerklæringer skal jeg skaffe? Ville blive glad for at høre fra nogen der har udfyldt skemaet med succes - og fået det de søgte om. God jul og godt nytår derude!
Hej, jeg ved en masse om det her ansøgningsskema, da jeg arbejder indenfor det område......
Du behøver kun kort skrive f.eks. diagnose i punkt 3. Du kan med fordel vedlægge lægeudtalelser om dit helbred, som har relation til det du søger om.

Vedr. dine fødder.. hvis du har fået afslag før og har fået nye lægelige oplysninger som feks. nye diagnoser i forbindelse med dine fødder (der skal være tale om svær fodderformitet), så kan du søge igen. Der er kriterier, der skal opfyldes for at få ortopædiske sko/semi-ortopædisk sko/fabriksfremstillede sko.

Sidst redigeret af curls; 22-12-2008 kl. 22:34. Årsag: stavefejl..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-12-2008, 23:31   #6
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Tak for svaret

Jeg har skrevet en privat besked til dig Curls - håber det er ok? Nu ser det ud til at jeg har fundet en ekspert.
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 18:54   #7
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Nu har jeg fået bevilget et par sko - Yes

Jeg har endelig fået bevilget et par håndsyede sko - Nu har jeg brug for jeres hjælp Kender I en dygtig Skomager i København/ på Sjælland?
Så ville jeg blive glad for at høre om jeres erfaringer.
God weekend!!
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2009, 19:02   #8
Randers_nø
Føler sig hjemme på K10
 
Randers_nøs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Randers NØ
Alder: 59
Indlæg: 49
Styrke: 16
Randers_nø er ny på vejen
tillykke med det nye par ja så er det med at finde en der kan lave dem
__________________
Randers_nø er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor syg skal man være for at kunne få § 100? Indiansummer Alt det andet 1 21-06-2011 17:43
Hvor syg skal jeg være for at få FLEX job? natusan Spørgsmål ang fleksjob 2 18-11-2010 18:07
Hvor syg skal man være for at få førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 13-04-2010 10:30
hvor syg skal man være for at få førtidspension john-als Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 22-02-2010 20:47
Hvor syg skal man være? Trine Dit og Dat 1 29-06-2008 20:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension