K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2010, 09:25   #11
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Artillery,

Jeg har meget dårligt tid lige nu men jeg, vil gerne forsøge at hjælpe dig.

Je kan dog godt fortælle dig at i det øjeblik du flytter din folkeregister adresse til UK, så er det ikke længere din kommune i Danmark der er ansvarlig for dig, men pensionsstyrelsen.

Men her er et link der kan hjælpe dig med flere af dine spørgsmål.

http://www.penst.dk/da/Pension/Dansk...0udlandet.aspx

Det var faktisk sådan tidligere at hvis man var pensionist og fik boligsikring i Danmark og flyttede til et andet EU-land, så kunne man også modtage boligsikring i udlandet. Men helt hvordan reglerne var skal jeg ikke kunne sige, ej heller om det kun gjalt folkepensionister. Men så vidt jeg ved kan man ikke længere modtage dansk boligsikring i udlandet.

Du kan dog hvis du flytter til UK, søge om "Housing benefit" det kan du læse mere om her: http://www.direct.gov.uk/en/MoneyTax...me/DG_10018926

På samme side kan du også læse om andre muligheder for hjælp, som f.eks "NHS Exemption Certificate", det koster 105 pund om året, men så er al din medicin uanset hvor meget du bruger også betalt.

Og her finder du links til alle "Local Counsils"
Håber at dette kan hjælpe dig.

Knus

Ragdoll

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hammershus Se meddelelser
Hvis du overvejer at flytte til f.eks. Skotland, må du vel undersøge om du der kan søge boligsikring.
Du mener vel ikke i ramme alvor, at en dansk kommune skal betale boligsikring til dig, når du flytter til udlandet?
@ Hammershus

Inden man begynder at springe i struben på folk bør man vel lige overveje om man har andet end blot et angreb at bidrage med.

Dit svar finder jeg ikke konstruktivt.

Ragdoll

Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
aner intet om det, men umiddelbart vil jeg mene at det kommer an på hvilke aftaler man landende indbyrdes har lavet.

Gir dig lige linket til den engelske ambasade: http://ukindenmark.fco.gov.uk/da/

-måske de der kan hjælpe dig?

Iøvrigt så jeg i TV at man netop i England har den "modsatte" service i forhold til DK, dvs, når en borger blev fx ftp, ja, OPSØGTE kommunen/staten borgeren og gjorde opmærksom på HVILKE rettigheder/tilbud man havde til denne borger!

Vildt at forestille sig, syns jeg, når nu vi kender det danske system ikk´

PS: boligsikring på engelsk hedder: housing benefits
Ja Buster det lyder vildt, men det er ikke desto mindre sandt, hvis du får pension fra UK, så får du årligt en brochure der hedder:

"Are you getting all you are entitled to?" oversat til Dansk, "Får du alt hvad du er berettiget til?", brochuren vil så indeholde henvisninger til alle muligheder for at få hjælp og hvornår man er berettiget, og hvilke krav der skal opfyldes.



Ragdoll
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2010, 09:42   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja og så har de endda gratis medicin i England!!!

Jeg kender en der bor derover og hun får også boligsikring, men altså ikke fra Danmark.
Jeg ved Holland også har en boligsikringsmodel - og Irland.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 13:50   #13
rrad
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
rrad er ny på vejen
Bolisikring i UK

Til 'helenekr':

Er personen fast boende i UK eller er suderende i et år?
Vil de danske studerende i et år i UK få boligsikring fra DK eller fra UK?
rrad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 14:27   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan aldrig få dansk boligsikring til en bolig i udlandet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 14:42   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg tvivler også på at man kan få boligstøtte når man opholder sig i udlandet...

Men kontakt Udbetaling Danmark som er dem der har ansvaret for dette område...

Du kunne evt også forsøge at kontakte Studenter Guiden http://studenterguiden.dk/Boligsikri...k/guldkorn/403
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 14:50   #16
rrad
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
rrad er ny på vejen
boligsikring

Hvad med EU forordning:
DEL III Vejledning om koordinering af sundhedsydelser
og visse sociale ydelser for borgere, der rejser mellem EU landene EF-FORORDNING nr. 883/2004 OM KOORDINERING AF SOCIALE SIKRINGSORDNINGER?
Den betragter de danske studerende ligesom de har stadigvæk fast bopæl i DK hvis de opholder sig i op til et år i EU lande. De får SU og de betaler skat til DK.
Jf venligst:
Side 13, Bopæl -883 art 1 j).
Side 28 afsnit VII, afsnit 7.1: studerende.
Ifølge disse, så ændrer udtrykket bopæl sin sædvenlig betydning.
rrad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 14:58   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg er desværre ikke inde i de regler...så jeg kan kun opfordre til at kontakte www.studenterguiden.dk og/ellerUdbetaling Danmark

De må kunne hjælpe dig med disse spørgsmål...

Der kan selvfølgelig være nogen herinde som lige ved det...selv om det ikke lige er det område K10 handler om...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udlandet MissMurphey Alt det andet 4 11-03-2013 09:19
udlandet philippiens Alt det andet 19 13-02-2013 12:39
FTP med til udlandet musmor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 06-10-2009 19:17
Til FTP'ere i Udlandet MrBurns Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-07-2009 10:46
FP fra udlandet LUM At søge førtidspension 2 12-11-2008 17:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension