K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-03-2012, 09:10   #1
BSR
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 24-12 2011
Lokation: Herning
Alder: 48
Indlæg: 101
Styrke: 13
BSR er ny på vejen
Bruger kommunerne forhandler til at få aftaler i hus?

Jeg fik tilkendt fleksjob på mit nuværende arbejde d. 1. marts. I går skulle vi alle underskrive aftalen. I min sag står der at det er en 2/3 ordning, men hende der kom fra jobcentret forklarede at det er en 50% ordning. Hverken min chef og jeg ville derfor ikke skrive under. Hun blev ved med at argumenterer for, at det var en god aftale og at det jo handlede om at komme videre nu.. Jeg må vist lige tilføje, at hun først hade møde med min chef og så bagefter med mig – og jeg anede ikke hvad min chef havde sagt ja eller nej til. Hun blev ved med at presse mig og udspurgte mig om hvad jeg så ville få tiden til at gå med.. du er jo ret ung så mon ikke det går.. du skal jo ikke have mere fritid….jeg kan remse om i lange baner, men jeg tror I kan forestille jer hendes fremtoning. Det var MEGET ubehageligt og jeg kunne mærke i hele kroppen, at det her vil jeg ikke stå model til, jeg sagde til hende, at hun må tage hjem til sit jobcenter og læse sagen igennem en gang mere, og hvis hun ikke mener, det er en 2/3 ordning vi skal tale om, så må de genåbne min sag. Hun blev helt paf og så gik hun. Bagefter tale jeg med min chef og han fortalte, at hun havde givet ham, samme sang fra de varme lande, om at det var en god ordning og at han ville få mage fordele osv. Han holdte fast på, at han har læst, at det vurderes at jeg kan arbejde max 15 timer og han derfor ikke mener at en ordning på flere timer vil være løsningen.

Vi var begge meget overrasket og stod med den tanke at ”det her sker bare ikke”. Vi begge var mildest talt rystet og vores regnskabschef som sad som bisidder var målløs. Min chef var usikker på det hele og spurgte mig ind til de 15 timer, jeg kunne mærke at han et split sekund tvivlede på det hele.. Jeg ringede derfor til lederen på jobcenteret, jeg forklarede episoden og han kunne uden at slå mig op sige at det er en 2/3 ordning du skal på, jeg beklager at min medarbejders opførelse. Og 5 min efter fik min chef en mail om ”fejlen”.

Sagen er bare, at hun ville slet ikke høre eller forstå vores udsagn. Det virkede som om hun, kun kom for at se om vi kunne lokkes med til en 50% ordning.
Hvis jeg havde haft en dårlig dag, som følger af en nat uden søvn, stærke smerter og svækket koncentration, så havde jeg muligvis ikke haft overskud til at sige fra. Og derfor vil jeg gerne dele min oplevelse herinde, således andre er opmærksom på at, der kan ske ”fejl” og selvom der påstås noget som du ved ikke er rigtigt, kan man godt rå sin ret igennem. Så vær vågen og hvis det er muligt så hav ALTID en bisidder med.

Hele mit forløb er i en anden tråd, men fordi jeg synes det her er en ny "vinkel" starter jeg en ny tråd.
BSR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 09:18   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.789
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Den lille bemærkning.....

Kære BSR

.................... "det her sker bare ikke”.

i din tråd, forstår man først når man har prøvet det på egen krop. Situationen kan ikke forklares over for andre mennesker.... især ikke de raske.

Godt du har handlet som du gjorde. Held og lykke.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 09:53   #3
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
Hold op hvor er det frækt... jeg håber da godt nok den jobkonsulent har fået en påtale. Det gælder jo om at få dig i det job, som din arbejdsgiver gerne vil ansætte dig i. Jobkonsulenten skal da ikke til at "forhandle".
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 10:24   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvor er du sej BSR.... Puha det var altså ikke ligefrem smart af den medarbejder, sikken en uvidenhed, denne har! Godt du kontaktede jobcenterchefen. Denne medarbejder skal nok få en ordentlig "skideballe" af jobcenterchefen... Sådan noget kan man godt blive fyret for, hvis man flere gange har optrådt på en forkert måde.

Håber I nu endelig kan få fred på arbejdspladsen....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 10:46   #5
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
hold da op hvor vildt....du er da godt nok bare sej, at du stod fast på dit og kendte din ret ;-) godt gået!!!!

Må da virkelig håbe det er en af de jobkonsulenter der ryger i svinget......
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 12:07   #6
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Godt at du sagde fra!

da jeg blev indstillet til ledighedsydelse. Stod der i afgørelsen intet om tilskudets størrelse eller timeantal. der stod bare at timeantal afhang af arbejdets art og afstand til arbejdet.
Selvom jeg blev afprøvet til max 12.5 time. og arbejdsprøvningen foregik ca.500 m fra min bopæl!
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 12:15   #7
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Hvis folk havde kendskab til alle disse aftaler som er blevet indgået og underskrevet mellem kommuner/jobcentre og private aktører, ville det går op for dem, at disse aftaler blev planlagt og underskrævet længe før man selv blev præsenteret for dem af jobcenter og at pengene har allerede skiftet hænder.

Borgerens egen underskrift og godkendelse af forløbet er rent proforma fra jobcenters side, kun for at folk skal tro, at der forsat fines borgeres rettigheder hier i landet.

Man også fordi for at kommuner kan få refusion så skal kommunen/jobcenter have borgers underskrift ( dog også kun ren teoretisk ), derfor kommer de en med alle disse manipulationer eller trusler om det ene med det andet, alt med henblik på at afslutte sin beskidt forretning og for at alt skal ser korrekt ud på papiret.

Ja, det er mafiametoder, ikke andet.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 13:16   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Debutanten Se meddelelser
Godt at du sagde fra!

da jeg blev indstillet til ledighedsydelse. Stod der i afgørelsen intet om tilskudets størrelse eller timeantal. der stod bare at timeantal afhang af arbejdets art og afstand til arbejdet.
Selvom jeg blev afprøvet til max 12.5 time. og arbejdsprøvningen foregik ca.500 m fra min bopæl!
Og derfor kan det anbefales, at alle fleksjobbere får sit fleksjobbevis udleveret. Alle skånebehov, ugentlig arbejdstid(fx 14-16 timer) og tilskudsgrad fx 2/3 skal noteres!

Mange kommuner er ikke glade for at udlevere disse informationer, men vær vedholdende, det er kun en fordel at have dem...

Jeg fik kun udleveret alle disse oplysninger fordi jeg sagde; at jeg kun kunne søge fleksjob hvis disse oplysninger fremgik


Ps. Jeg er rystet over BSRs historie... -og er overbevist om, at lederen på jobcenteret udmærket er indforstået med sagsmishandlerens fremgangsmåde... -i alle kommuner ligger der ulovlige "sparecirkulærer"... -også kaldet "skuffecirkulærer"


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!

Sidst redigeret af Multe; 07-03-2012 kl. 15:16. Årsag: Tilføjet 2 sidste linier...
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 14:21   #9
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Jeg har den tanke, at hun udmærket godt vidste hvordan din sag så ud - men at hun måske var sendt i byen for at "forhandle" en bedre aftale hjem for kommunen. Lykkedes det - var det godt. Mislykkedes det - var det forsøget værd.
Jeg har desværre så dårlige erfaringer med det kommunale system, at jeg kan forestille mig alt.

Men super godt handlet fra jeres side.

Marianne
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2012, 21:20   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MarianneNM Se meddelelser
Jeg har den tanke, at hun udmærket godt vidste hvordan din sag så ud - men at hun måske var sendt i byen for at "forhandle" en bedre aftale hjem for kommunen. Lykkedes det - var det godt. Mislykkedes det - var det forsøget værd.
Jeg har desværre så dårlige erfaringer med det kommunale system, at jeg kan forestille mig alt.

Men super godt handlet fra jeres side.

Marianne
Samme tanke har jeg. Går den, så går den.

Flot, at du fik sagt fra BSR.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ulovlige aftaler om aktivering... buster Politik og Samfund 0 13-11-2011 16:30
Skal kommune slet ikke overholde deres egne aftaler. bachea Alt det andet 1 18-10-2011 18:35
Aftaler gælder KUN en Vej......................... andi1975 Alt det andet 1 29-08-2008 21:50
Fleksjob-aftaler ryger på gulvet gittedl Politik og Samfund 1 27-09-2007 19:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension