K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2014, 21:45   #21
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu har jeg ikke læst hele tråden så jeg ved ikke om du får sygedagpenge nu...

Du kan læse det meste om sygedagpenge og alle de nye regler her http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2014, 22:01   #22
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kom Se meddelelser
Hej K10

Jeg vil gerne høre om der er nogen der ved når man er under katogori:2 og er i arbejdesprøvning og selvforsørgende kan komme under den ny sygdagpenge reform, dvs får ydelse uden ægtefalles inkomst.
Så vidt jeg læser af dine indlæg er dine sygedagpenge stoppet for ca. 1 år siden og du er på ægtefælleforsørgelse.

Når du er ude af sygedagpengesystemet kan du ikke komme ind under den nye reform. Den sanler desværre ikke dem op der er faldet i " det sorte hul"

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2014, 22:15   #23
Kom
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2014
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
Kom er ny på vejen
Tak for svar, men hvordan kommer man inden igen i sygedagpenge system, jeg har været i smerteklinkken kun en gang, og de siger min smerte er kronisk og min smertestillende medicin dosis er også tilpassede så de kan ikke hjælpe mig mere
Kom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2014, 23:07   #24
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kom Se meddelelser
Tak for svar, men hvordan kommer man inden igen i sygedagpenge system, jeg har været i smerteklinkken kun en gang, og de siger min smerte er kronisk og min smertestillende medicin dosis er også tilpassede så de kan ikke hjælpe mig mere
Du skal optjene sygedagpengene igen. Det gør du ved at komme i ordinært arbejde igen i en vis tid i henhold til sygedagpengeloven. Dvs. du skal raskmeldes og arbejde på ordinære vilkår eller være dagpengeberettiget fra a-kassen i perioden..

Hvis du så sygemeldes igen kan du som udgangspunkt ikke være sygedagpengeberettiget på samme diagnose. Kun hvis der er sket væsentlige ændringer i din sygdom kan du starte forfra på sygedagpengene.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2014, 23:35   #25
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Men du kan godt blive afklaret uden ydelse. Så jeg vil foreslå du ionyaker jobcenteret og soger du gerne vil afklares i forhold til flexjob
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2014, 15:26   #26
MNO
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-07 2014
Lokation: Århus
Indlæg: 11
Styrke: 0
MNO er ny på vejen
Du får ikke en førtidspension og den er ikke midlertidig.
MNO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2014, 15:51   #27
Kom
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2014
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
Kom er ny på vejen
Arbejdesevene

Hej K10

Jeg er færdig med en arbejdesprøving på 16 uger, min arbejdesevene blev vurderet fra jobkonsulent og arbejdsgiver side til 10 timer om ugen.
(Jeg har prøvet forskelig stillinger og arbejdsopgaver på den virksomhedspraktik jeg har været)

Men min SB er ikke tilfreds med konklusion, hun vil ikke sende mig til ressources forløbe eller rehabiliteringteam vdr. en fleksjob.

Hun vil har at jeg skal til flere arbejdesprøving. Hun siger direkte at jeg er nødt til at arbejde mindst 20 timer om ugen.

Jeg har svært ved de 10 timer om ugen, hvordan kan jeg kom op på 20 timer. Min lægerpapier er ok. Der står flere udtalelse fra smerteklinkken og speciallæge at min smerte er kronisk og alle muligheder er udtømt.

Jeg vil ikke hvad skal jeg nu
Jeg håber virkelig at i søde mennesker kommer med en løsning eller forklaring til mig.

Sidst redigeret af Kom; 01-10-2014 kl. 16:24.
Kom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2014, 16:25   #28
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Er der overhovedet ikke nogle regler for hvor meget jobcenteret må sende en borger i arbejdsprøvning, før de indstiller til fleksjob?

mvh. Akvamarin (som også gerne vil have en fleksjobs bevilling)
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2014, 23:30   #29
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du kan få din læge til at kommentere på din afklaring.

Hvis læge/speciallægen mener at afklaringen passer med din funktionsnedsættelse, kan/bør han skrive dette til kommunen.

Kommunerne forsøger, alt hvad de kan, at gentage håbløse afklaringer, for at forsøge at presse syge/handicappede op i tid.

Måske der er andre muligheder, vedr opgaver, andet, hvorfor du skal bruge din læge, også.

Men, selvsagt at der intet krav er om timer!

Du kan det du kan, derfor har vi bl.a. fleks og førtidspension, når du ikke kan påtage normalt arbejde.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2014, 16:49   #30
Kom
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2014
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 2
Styrke: 10
Kom er ny på vejen
Hej

Tak for jeres svar. Kære Popiae kommunen vil har at jeg skal afprøves i min egen special som er fysisk hårdt, jeg kan ikke klare det

Min SB vil ikke acceptere lægenes udtalelse inden jeg bliver afprøvet i min egen special.

Min SB siger at jeg er nødt til at finde selv praktikplads, og det er næsten umuligt at finde arbejde med skønebehove og så få timer på egen hånd uden hjælp.
Kom er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension