K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2009, 16:01   #1
inneb
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
inneb er ny på vejen
Ansat i flexjob i anden EU virksomhed i Danmark

HEJ ALLE !

Er der nogen som ved om, man kan blive ansat i Danmark af en anden Eu virksomhed, uden at Firmaet skal registreres med SE. Nummer osv.?

Eller kan man blive ansat i et andet EU land med flexjob fra Danmark? Hvis ja i hvilke lande?

M.V.H. INNEB
inneb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2009, 00:14   #2
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
grænsearbejde er helt sikkert tilladt, da det er nævnt i fleksjob pjecen; men det konkrete svar kan jeg ikke give dig det kommer nok også an på en række faktorer.

I yderste konsekvens vil jeg henvende mig til beskæftigelses ministeriet; med nogle meget afgrænsede og klart formuerede spørgsmål, der så nøjagtigt som muligt, beskriver det du ønsker svar på.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2009, 10:49   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det første kan jeg ikke svare dig på. Men god ide at spørge ministeriet.

Men du kan godt arbejde i EU som fleksjobber, dog kan du IKKE få ledighedsydelse.

Man kan få a-kasse som arbejdssøgende i EU, men ikke ledighedsydelse. Det er endnu en forskelsbehandling for folk med nedsat arbejdsevne.

Eneste er vist, at det andet EU-land også skal have en ordning som fleks, og det har bl.a. Sverige IKKE.

Du kan læse mere om fleks og ledighedsydelse i udlandet her:

http://www.k10.dk/search.php?searchid=586575

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2009, 02:30   #4
inneb
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-07 2008
Indlæg: 11
Styrke: 16
inneb er ny på vejen
Tak for svarene. Desværre kommer der intet op når man prøver linket til flejob i udlandet`?

Har fået svar fra arbejdsmarkedsstyrelsen som i første omgang sagde, at man skal oprette se. nummer i Danmark og arbejde med de skåne hensyn osv som findes i <danmark ellers kan det godt lade sig gøre.

Jeg har fra SR rådgivningen læst at de tidligere har rettet henvendelse om samme spørgsmål, der var svaret: at aebejdsmarkedsstyrelsen IKKE mener man behøver at oprette et firma i Danmark for at ansætte en flexjobber selvom virksomheden er fra et andet land.

Dersfter henvendte jeg mig igen til arbejdsmarkedsstyrelsen for at høre hvad de egentlig mener, da de jo modsiger sig selv?

Nu har har de, arbejdsmarkedsstyrelsen svaret tilbage , at deres svar til mig var gjort i al hast, da de har meget travlt!

Der er gået 1 måned nu og lige pludselig kan jeg ikke få nogle svar!!!! Hvem SKAL i kongeriget kunne give et svar som følge af lovgivningen?

Jeg har også sendt spørgsmålet til DA og LO men det er 14 dage siden.

Ja det er ikke for at klynke, men når man nu har brugt 3 års krig med kommunen for bare at få sit jobliv tilbage, skal man så bruge lige så lang tid på regler igen.

POSITIVE TANKER TIL ALLE I DETTE REGNVEJR

HILSEN Inneb
inneb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2009, 10:27   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ups.... beklager at linket ikke virkede.

Men prøv at skrive "ledighedsydelse+sverige" i søgefeltet, så dukker der en masse op.

Selvom det er ledighedsydelse, så lad dig ikke "forskrække", for der ligger nogle links til EU osv., som du måske kan bruge.

Men her er bl.a. noget om "arbejdskraftens frie bevægelighed i EU", som også burde gælde for fleksjobbere... selvom vi har set her, hvor ringe fleksjobbere er stillet sammenlignet med ordinært ansatte.

Jeg har lagt eet link til inspiration, så vi kan komme videre i "detektivarbejdet", men som skrevet, prøv at skrive i søgefeltet, så dukker der flere tråde op med henvisninger til lovgivning mv.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=4...ydelse+sverige

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob i egen virksomhed - med tilbagevirkende kraft Dixie4y Spørgsmål ang fleksjob 9 05-04-2013 23:06
Flexjob i søns virksomhed KimSk Spørgsmål ang fleksjob 3 20-02-2009 15:45
Arbejdsprøvning i anden virksomhed ikke længere nødvendig for at få fleksjob FlemmingLeer Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 1 07-08-2008 17:15
Virksomhed ved siden af flexjob leneu Spørgsmål ang fleksjob 3 19-03-2007 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension