K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2007, 21:43   #11
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 18
nille er ny på vejen
godt indlæg

og ja...nu kender du mig jo ikke og min "humor"...men de ting udsagn eller hvad skal man kalde det jeg kom med...som feks min psykolog siger jeg ikke er tosset nok...skal tages lidt fra den "humoristiske" side, forsøgte at sætte tingene lidt på spidsen....og måske få mennesker til at stoppe op og tænke.......nåå ja, det er sgu ikke så slemt det hele....
MEN jeg ved og så at her på k10 er mange triste og sande skæbner-det må der ikke være tvivl om. og jeg vil da sige fra min egen side...ja det er da en kamp- en stor erkendelse at man ikke kan som andre osv osv-
men det er vigtigt syntes jeg at...man finder små ting der bringer glæde, og det at få øje på det der faktisk fungerer i vores system...ellers er det svært at overleve det hele.....forstår du mit budskab?
knus
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2007, 09:49   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Wink

hej Nille...

Jow jeg forstår godt dit budskab...

og humoren...det er altid dejligt med humor...

.... kom du bare med din humor...

når psykologen siger du ikke er tosset nok....øh så kunne man spørge sig selv ...hvad måler psyk det ud fra...sig selv ?...



Uden humor er livet som en udbrændt radise...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2007, 10:45   #13
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 18
nille er ny på vejen
det kan være psykologen tager udgangspunkt i sin egen ressource profil
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2007, 15:55   #14
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
....
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2007, 17:53   #15
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 18
nille er ny på vejen
hej stella

...
nå men hvor længe har du været i fleks job....eller pension?
syntes du ikke det var/er svært at erkende man ikke er som andre, har sine begrænsninger osv...
måske andre har lyst til at skrive om det at være "anderledes"
jeg VIL gerne være som dem derude...men men hele tiden skal man passe ekstra på ikke at tage munden for fuld
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2007, 19:44   #16
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Jeg har været flekser i 3 år nu men aldrig prøvet at ha et fleksjob. jeg kan simpelthen ikke finde et og har aldrig fået hjælp fra kommunen med at finde et...har aldrig været indkaldt til samtale selvom jeg har bedt om det...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2007, 20:19   #17
Admin Saturn
Gæst
 
Indlæg: n/a
Question

Citat:
Oprindeligt indsendt af nille Se meddelelser
MEN stop op engang og pas på at det ikke bliver et forum hvor det bliver en kamp mellem DEM og OS....men hold fokus på det der fungerer i vores system, i stedet for alt det der ikke gør. At skære alt over en kam....ja det er ikke vejen frem.
Hej nille

Nu er denne side skabt af brugere og deres indlæg om, hvad der ligger den enkelte stærkt på sinde, eller på anden måde påvirker deres tilværelse og synet på samfundet, "systemet" m.v.

Jeg vil meget gerne spørge dig om dit forslag til - hvordan tilgodeser vi din fine opfordring til "at holde fokus" og din frygt for ikke at komme til at blive opdelt mellem "DEM og OS" uden samtidigt at udøve censur eller direkte afvise de mindre solskinbeskinnede indlæg fra de brugere, der vitterlig (desværre) ikke pt har positive oplevelser at dele ud af?

Og hvordan mener du, at vi kan hjælpe dem der henvender sig med problemer og behov for råd og vejledning, hvis de samtidigt skal passe på, ikke at komme til at skrive negativt (i forhold til deres problem) eller trist (p.g.a. deres problem)?

Hejdien har godt nok allerede skrevet og svaret dig detaljeret, men af hensyn til andre brugere, der evt. kan komme til at føle dem usikre på, om deres mindre positive indlæg er lige så velkomme som altid - ville det være rart, hvis du kunne supplere op på din opfordring, med et/flere mere præcise forslag til, hvordan vi kan gøre det bedre, uden samtidigt at skulle afvise de alvorlige og triste bidrag fra brugere?

Citat:
Oprindeligt indsendt af nille Se meddelelser
men det er vigtigt syntes jeg at...man finder små ting der bringer glæde, og det at få øje på det der faktisk fungerer i vores system... ellers er det svært at overleve det hele.....forstår du mit budskab?
Jo, jeg forstår dit budskab, men alligevel er jeg nødt til at spørge om, hvordan får vi vores brugere til at skrive anderledes end de gør? Og er det vores opgave, at stille krav til brugernes alsidighed og objektivitet? Hvem skal, i så fald definere, hvad "alsidighed" og "objektivitet" skal være på K10.dk? Og har vi, i det hele taget ret til at opstille betingelser for hvordan brugernes indlæg må "lyde" (m.h.t. sindsstemninger) her på K10.dk?
  Besvar med citat
Gammel 29-08-2007, 21:49   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille Se meddelelser
...
nå men hvor længe har du været i fleks job....eller pension?
syntes du ikke det var/er svært at erkende man ikke er som andre, har sine begrænsninger osv...
måske andre har lyst til at skrive om det at være "anderledes"
jeg VIL gerne være som dem derude...men men hele tiden skal man passe ekstra på ikke at tage munden for fuld
Hej nille

har du kigget på denne debat der er noget om det at være anderledes og hvordan man hver i sær takler det

http://www.k10.dk/forumdisplay.php?f=24

Jeg har været flekser siden Juni månede 03 jeg har været i arbejde i et år (blev arbejdsløs igen for to månder siden ) pga min sygdom, jobbet var ikke det rigtige men hvad jeg kunne finde, jeg har aldrig kunne få noget brugbar hjælp fra mine jobkonsulenter ,selv om jeg da syntes at min konsulent er en rar mand, kommunen har jeg heller ikke nogen nævnværdige problemer med (selv om jeg da har oplevet en jobkonsulent der mente at jeg skulle lukke k10 og bruge 1 time mere på arbejdet )

men hvad jeg kan da også sende ungerne på børnehjem, hvem ved så kan jeg måske komme op på 30 timer en periode

men prøv at hoppe over i den anden tråd og skriv hvordan du har det med dine omgivelser så skal jeg gerne komme ind og give mit besyv med

Hvad med dig selv , er du flekser eller ?

Nå jeg vender tilbage senere , nu starter anden halvleg med FCK om lidt og de kan ikke klare sig uden mine skarpe analyser he he
  Besvar med citat
Gammel 29-08-2007, 22:08   #19
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 18
nille er ny på vejen
admin saturn

Jeg skriver IKKE der ikke skal skrives om de dårlige oplevelser man har i systemet....det er jo det der er godt ved k10 at man netop kan få luft...og hvis der skal være censur på hvad man tør skrive af negative oplevelser, ja så er k10 jo ikke længere et sted hvor man kan hjælpe og finde "trøst" DET jeg siger og mener er....at man ikke kun skal holde fokus på det dårlige man oplever...så er det hele sort i sort.....jeg snakker og skriver af egne erfaringer. Nu hvor jeg har prøvet at tænke mere positivt, og have en anden tilgang til tingene, syntes jeg faktisk der er meget der er ved at ændre sig ....små ting...ja bitte små ting, men det er også de gode ting jeg må holde fast i ligenu, for at jeg ikke drukner i problemer....og det korte af det lange...JA det var såmænd bare et "kærligt" lille råd til k10 medlemmer om at huske på at livet er andet end problemer.....

Noget må denne debat alligevel have sat igang i de små grå...nu har skrevet mange indlæg efter hånden....nogen har jeg fået svar på, andre 2-3 stykker....her er der sørme gang i tasterne...så om ikke andet er det da helt dejligt at lære nogen af jer at kende herinde
Så hvad skal jeg nu finde på at åbne en ny debat om, så folk bliver skrive lystne
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2007, 09:03   #20
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Nille jeg forstår så udmærket hvad du mener, men man skal også passe på, man ikke tror, at alt er sort i sort for de mennesker, der skriver herinde. Når jeg feks skriver et indlæg, så er det jo ofte fordi, der er sket et eller andet, som jeg er ked af, frustreret over, eller jeg ikke forstår.
Men det er jo ikke nødvendigvis noget, jeg bruger alle mine vågne timer på! Der er ligeså mange gode stunder, men som jeg har skrevet før, man har ikke det samme behov for at debattere det.

Et eller andet sted, tror jeg ikke på den dér; gør som soluret, tæl kun de lyse timer. Beklager, jeg kan ikke gøre for det, for alle mennesker, og da særligt os/de der kæmper med sygdom, system, ventetider osv, indeholder også en mørkere side. Det er ikke fordi, man skal dyrke det, men jeg tror også, det er vigtigt ikke bare at lukke det ude. Og ikke mindst er det rart at kunne få andres syn på en sag, man feks er ked af eller frustreret over.

Men selvom der sker og er sket meget ikke så rart i mit liv de senere år, er jeg stadig positiv og glad i forhold til mange ting!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Verdens værste sagsforløb Siv Alt det andet 4 14-12-2011 22:30
DK´s bedste og værste kommuner buster Politik og Samfund 3 23-09-2011 14:22
Hypnose - hvad er dine oplevelser? madsenand Alt det andet 6 06-06-2009 01:03
skriv dine erfaringer med lang sagsbehandling. Stella Skal kommuner ikke overholde loven? 13 17-12-2008 23:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension