K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2010, 06:36   #1
niceman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2010
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
niceman er ny på vejen
Uden Løn

--------------------------------------------------------------------------------

Hej K10
Dette er første gang jeg skriver herinde, men jeg håber, der er nogle der kan hjælpe mig i min sag, vedr. min kone som er sygmeldt i 1,5 år

Hun er helle tiden i behanling med ændret medicin som hun for af sin spykiatri, har meget svær depression/angst symptomer , hoved pinde og sover ikke meget.

Komunne sige hun kan kun for sygedagpenge i 52 uger.

Men sagsbehandler hjalp med søge for min kone førtidspension, så hun kunne for lidt mere syge dagpenge , men fik afslag og sygedagpenge stoppet efter 13 uger. fordi hun var under behandling i endnu og ingen dato til at blive rask.
Sagsbehandleren rådgive kontanthjælp.

Hvad kan vi gøre ?
Ingen løn pga. mit intægt er der samme brutto beløb, som vi kan for det samme ved kontanthjælp hun kan ikke få sygedagpenge eller førtidspension og ingen aktivering.

Sagsbehandler vil hjælpe med at søge igen førtidspension, når behandling er slut..
niceman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2010, 07:13   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej niceman.

Din kone har mulighed for forlængelse af sygedagpenge. Det er dog uklart i dit skriv om hun har været forlænget allerede, idet du skrive hun har været syg 1½ år, men også 52 uger.

Der er mulighed for forlængelse eft. lovens kap. 9, §27, stk.1, 1- 7 hvoraf jeg synes I bør overveje og nærlæse 1 - 4:

1) det på det foreliggende grundlag anses for overvejende sandsynligt, at der kan iværksættes en revalidering, herunder virksomhedspraktik, der kan føre til, at den sygemeldte kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked,

2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

Se i øvrigt også under faner øverst oppe: nyttige links, bl.a. http://www.ams.dk/ams/Vejviser-for-b...spx?sc_lang=da
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§ 17 uden partshøring jasch Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 90 25-07-2012 23:18
Hvorlænge går der uden mad? logikeren Dit og Dat 17 25-07-2011 00:39
Uden Løn niceman Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 23-11-2010 01:22
sygedagpenge stop 3 uger tilbage i tiden uden partshøring og uden afgørelse Miz Alt det andet 5 20-10-2010 19:26
Ftp. uden arbejdsprøvning. SoLost Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 54 06-09-2010 19:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension