K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-11-2012, 12:24   #1
Mussen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2012
Indlæg: 12
Styrke: 12
Mussen er ny på vejen
Bevilling/afslag førtidspension?

Hej på K 10

Jeg er i den (u)lykkelige situation, at min sagsbehandler har oplyst, at kommunen vil indstille mig til FTP. Jeg er bare så lettet over, at det nu sker, da jeg nu får mulighed for at få bare lidt godt ud af livet. Samtidig er jeg også ulykkelig over at være havnet i denne situation, da jeg bare så gerne ville, at jeg kunne arbejde! Vejen til erkendelsen af, at jeg ikke kan har været meget meget lang.

Jeg vil gerne høre om der er nogen, som har erfaringer med/ved noget om hvor stor sandsynligheden er for, at pensionen vil blive bevilget (ved godt at det afhænger af rigtig mange faktorer) - men mere på det statistiske plan?

Hvis jeg ikke får bevilget FTP, hvor står jeg så?? Er jeg sikret enten FTP eller fleks? Hvis kommunen mener, at jeg skal have yderligere behandlinger (det fremgår af speciallægeerklæring, at ydl. behandlinger alene vil have lindrende effekt) kan det så betyde, at jeg er "overladt" til egen forsørgelse(er gift), da mine sygedagpenge udløbet sidst i november eller bør jeg kunne få forlænget i.h.t. et af punkterne under § 27

Jeg har - indtil nu været "heldig" med, at min sag er gået forholdsvis hurtig og føler bare så meget med de personer, som har været en del af dette i indtil flere år!
Mussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2012, 14:24   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
http://www.ast.dk/publikationer/stat...on/default.asp

Her er lidt statistik..

Men du bliver bare skør af at gå og spekulere.. det er en forfærdelig ventetid.

Hvis du får afslag, kommer det lidt an på hvor afslaget kommer, hvad der så sker.

Nævnet kan vælge ikke at ville rejse sagen, fordi der mangler afklaring eller behandling eller andet de lige fantaserer sig til.. og så er det op til sagsbehandleren at få de huller fyldt ud, inden den rejses påny.

Hvis kommunen mener at du kan afklares færdig indenfor et halvt år, og at din erhvervsevne er dokumenteret så lavt at det er fleks eller pension, kan du forlænges, hvis du ikke allerede har brugt den forlængelse.
Men den skal vist ansøges inden den udløber.. kender ikke helt reglerne der.

Pensionsnævnet må jo gerne bruge tre måneder på at behandle, og i den periode er du sikret sygedagpenge til afgørelsen falder, hvis de rejser sagen inden sygedagpengenes udløb.

Hvis de vælger at rejse sagen, men alligevel ikke tilkender pension, siger Helsingør-dommen at det så må blive fleks.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bevilling af førtidspension petersenmia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 24-09-2013 23:00
Kommunernes bevilling af førtidspension til personer med en psykisk lidelse Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 15 21-11-2012 14:54
Afslag på førtidspension - Hjælp til afslag FTP ansøger Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 27-10-2011 12:36
Bevilling af førtidspension ? Lost10 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 10-12-2010 15:01
Bevilling af Førtidspension Lost10 Din historie 22 13-07-2010 17:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension