K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-03-2008, 13:41   #1
sanne52
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2007
Lokation: aalborg
Indlæg: 58
Styrke: 17
sanne52 er ny på vejen
så har jeg fået lavet

En speciellægeerklæring og den gik godt, selv om jeg var meget nervøs, da det var kommunen der havde sagt de ville have den,men jeg fik nogle gode råd herinde, så jeg var lidt rustet
Speciallægen skrev bla. at patientens samlede helbredsproblemer gør det ikke muligt for undertegnede, at pege på noget som helst erhverv, som hun vil kunne magte på kort eller lang sigt.Hvis trætheden kan afhjælpes vil dette primært have betydning for livskvaliteten ig udholdenheden, men ikke på smerter og fysisk formåen i øvrigt. Så jeg var jo glad og troede at nu ville det blive nemt for mig at få pension.MIn fagforening ringede også for at sige at det var oplagt at jeg skulle have den.
Men men nu er jeg blevet ringet op af min sagsbehandler at hun vil tage min sag med på et teammøde på Torsdag,hvor de så vil finde ud af om det bliver som jeg gerne vil (hendes ord) eller om de mener jeg kan klare et fleksjob. Så nu kan jeg igen vente og spekulere, og tænke jamen hvorfor ville de så have den erklæring foretaget, hvis de alligevel ikke vil lytte til den.Men det er måske bare mig der har været for optimistisk.Min fagforening siger at jeg skal tage det stille og roligt,men alligevel er jeg nervøs,og bander over systemet
Jeg troede også min sagsbehandler var mere på min side, men jeg synes hun er noget vattet
mener jeg har læst herinde at sagsbehandlere hjælper noget mere, når sagen ligesom er "lidt" oplagt.
sanne52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 13:49   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pyha... jeg kan godt forstå, du har det sådan.

Man aner jo ikke, om man er købt eller solgt. Men det er godt, du har både speciallæge og fagforening til at støtte dig.

Nu husker jeg ikke, om du har søgt pension efter §18, men HVIS du får afslag, så SKAL kommunen skrive nogle helt KONKRETE arbejdsopgaver, du kan klare.

Og det bliver temmelig svært for kommunen at beskrive, når din speciallæge har skrevet sådan, ikke?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 14:09   #3
sanne52
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2007
Lokation: aalborg
Indlæg: 58
Styrke: 17
sanne52 er ny på vejen
Hej Zuza. Der er ikke startet noget endnu.Jeg har gået sygemeldt i 1 år nu,og kommunen ville at jeg skulle prøve at arbejde i 12 timer om ugen, for at se om jeg kunne holde til det. Jeg har været på fleks før jeg blev sygemeldt. Jeg tror ikke at jeg kan holde til at arbejde, selv 12 timer,og jeg kontaktede min fagforening (efter råd herinde fra ) Og da jeg så fortalte min sagsbehandler at jeg havde kontaktet min fagforening, så var det at kommunen ville have den erklæring nu.Den har jeg gerne ville have lavet hele tiden, da jeg jo ved hvad jeg kan og ikke kan men nej det ville de ikke have før jeg sagde det med fagf. Jeg kan heller ikke søge pension efter § 18 hvis ikke min sagbehandler vil vel ? Men kan godt finde på at søge efter § 17 hvis de vil have mig ud at arbejde. MIn læge har jeg med mig heldigvis.Jeg ved godt min sag ikke er et særtilfælde, men for pokker da systemet er trægt
sanne52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 14:40   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Godt, du nævnte det med fagforening. Så kommer der måske mere skred i din sag.

Husk den med KONKRETE ARBEJDSOPGAVER. Den er meget vigtig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2008, 23:36   #5
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
Hej Sanne

Du må ikke forvente at det bare kommer af sig selv nu..

I 2004 havde jeg
2 arbejdsprøvninger,
2 speciallægeerklæringer,
fagforening,
det daværende sociale nævn,
advokat
læge
smerteklinik

alle pegede på en pension

jeg mistede mine sygedagpenge i 3 år.....

i november 2007 fik jeg endelig den pension, som jeg skulle ha haft i 2004

så hold hovedet højt og kryds fingre for at din sag ikke bliver trukket i langdrag..

held og lykke..

Kitter
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 12:09   #6
sanne52
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2007
Lokation: aalborg
Indlæg: 58
Styrke: 17
sanne52 er ny på vejen
Hej Kitter. Hold da op Ja jeg kan da blive lidt nervøs, for min sagsbehandler ringede i sidste uge og sagde at det skulle på Teammøde i går Torsdag, der skulle de så finde ud af om de mente en pension var berettiget eller at de ville finde ud af noget med noget arbejde.Jeg har nok været for optimistisk, i og med at min fagforening og min læge og nemlig speciallægen ikke mener jeg kan arbejde mere

Men men hun ringede ikke i går som hun havde sagt, og hun er ikke til at træffe om Fredagen, så det er bare fedt at gå weekenden i møde, og ikke få noget af vide.
Jeg kan da også tænke på om min sag skal trækkes i langdrag,og det er utroligt hvad man som syg borger skal udsættes for,hvis man ikke er syg så bliver man det da af at spekulere .Men alligevel tillykke med at din pension endelig gik igennem
jeg skal prøve at holde hovedet højt og tak for din opbakning
Sanne
sanne52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 15:59   #7
kitter
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2008
Lokation: Assens
Indlæg: 95
Styrke: 17
kitter er ny på vejen
Hej Sanne

Det var ikke for at pille dig ned, at jeg skrev

men lidt sortseerer jeg mht mundlige aftaler, jeg er blevet god til at få alt på papir, efter flere års kamp

Du skulle bare lige vide, at de finder på alt muligt, lige til de segner

Så når brevet kommer og det står sort på hvidt, at du har fået din pension, så skal vi juble sammen

Jeg er selv blevet skuffet så mange gange og det knækker en til sidst, så
du må ikke forvente for meget velvilje fra kommunernes side, det er jo deres pengekasse der værnes om i stor stil...

Jeg håber inderligt for dig, at det lykkes uden de store ar, for de er længe om at forsvinde..

jeg har netop idag modtaget de sidste akter fra beskæftigelsesankenævnet, så nu skal min mand, min mor og jeg igang med at gennemgå alt, det ser nemlig ud til at min sagsbehandler har 'glemt' temlig mange relevante bilag, der gavner mig...

Så sagen skal nok til at gå om....

Havde jeg ikke min mand og min mor og denne vidunderlige side, så var jeg stået af for længe siden

Kan du have en rigtig god weekend.

Kitter
kitter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 16:50   #8
sanne52
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2007
Lokation: aalborg
Indlæg: 58
Styrke: 17
sanne52 er ny på vejen
Hej Kitter. Det må du endelig heller ikke tro at du gjorde, der skal mere til , men jo altid rart at få tilbagemeldninger fra andrer der har prøvet det samme, eller noget lignende.
Jeg har modtaget brev fra min sagsbehandler i dag, men intet har hun skrevet om det møde i går, det er bare notater,fra de gange vi har talt i tlf , jeg blev ellers så glad da jeg så brevet. Jeg har sendt en mail til hende, men den har hun ikke svaret på

Men jeg vil prøve at tage det stille og roligt her i weekenden og så ringe til hende på Mandag.

Jeg håber da virkelig også det bedste for dig
men som du skriver så rammende,ens familie er guld værd og dette forum
Også rigtig god weekend til dig.
Sanne
sanne52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-03-2008, 23:21   #9
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Jeg føler bare så meget med dig..jeg sidder i venteposition..har udfyuldt mine papirer til kontanthjælp...( historien står her inde ) og jeg kan først komme til møde den 25.3 så lige nu aner jeg ikke engang om jeg får penge fremover..eller om vi skal bo ude i skoven..smiler lidt...
Ja og sagsbehandlerne tænker slet ikke over at vi sidder og venter og får det meget mere dårlig..det er jo vores eksistens og ikke deres...knus og god weekend til dig og jer andre
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2008, 11:52   #10
sanne52
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2007
Lokation: aalborg
Indlæg: 58
Styrke: 17
sanne52 er ny på vejen
Tak skal du have Lunamaria ja det venteri kan da virkelig tære på en,og den uvished med ens fremtid er skrækkelig, men de har jo deres på det tørre
også rigtig god weekend til dig og alle andre
sanne52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvem af jer har fået lavet to stivgørende operationer ? puttenu Alt det andet 3 02-02-2012 23:34
Er mit job også lavet forkert... Susanne2412 Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 2 24-02-2009 12:25
Hvem har lavet din ressourceprofil? zuza Skal kommuner ikke overholde loven? 29 26-01-2009 17:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension