K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-02-2014, 23:22   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Så skal du da sende dem en ansøgning om det på skrift...hvis du mener at du skulle have haft det tillæg udbetalt...

Men jeg ville stadig søge om den §27a i aktivloven...men det er selvfølgelig op til dig...

Men hvorfor søgte du om at få din pension genoptaget imens du var på sygedagpenge..

Citat:
Jeg søgte om pension og Udbetaling Danmark har genoptaget min pension med 9/40. Sygedagpenge er ophørt på grund af tilkendelse af pension fra 31. jan 2014.
Eller det er måske ikke dig der har søgt om at få den genoptaget som du skriver..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 23:22   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Njaaaa, det er nu også borgerens pligt at gøre opmærksom på, hvis en regel ikke fungerer, eller en udbetaling mangler - fejl sker, og kommunen er mestre i at begå dem
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 23:32   #13
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Kommune har ikke nogen mod til at supplere op til kontanthjælp. Men vil enten have op til sygedagpenge eller vende tilbage til der hvor jeg var. Jeg vil også have fleks job. Men jeg vil ikke nøjes med kontanthjælpordung. Problemet er, A kasse ASE har udmeldt mig fordi jeg har fået social pension.
Kommune har idag fremlagt sagen til Center for jura. Men jeg er ikke så optimistik. Har jeg mulighed til fleksjob?
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 23:44   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Kender ikke din sag, men du kan da forelægge ideen for jobcenteret - førtidspensionister over 40 år, har jo krav på 3 individuelle (job)samtaler.....

Er du under 40, tager de dig nok ind alligevel....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-02-2014, 23:56   #15
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Forresten, kommune har opgraderet min pension til mellemste fra alm. forhøjet som jeg fik tilkendt i 1999. Jeg er 45 år
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 00:33   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Har du en arbejdsevne så kan du vel søge om at komme på fleksjob...det er bare at søge dem...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 14:20   #17
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Jeg har idag været i jobcentret og søgt fleksjob.
På den anden side har Center for Jura meddelt, at de vil afgøre sagen inden 7/03/2013.
Min klage handler ikke om brøkpension men det handler hvorvidt, en myndighed kan nedsætte en igangværende ydelse uden at grundlag stadig eksisterende eller forbedret. Kan man blive straffet uden at lave forkert?
Jeg vil gerne høre jeres meninger om det
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 17:15   #18
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Jeg fik tilkendt førtidspension i 1999 og brøk beregning var 9/40. Men jeg valgte senere at komme i arbejdsmarked og lad pension hvilende. Jeg har siden Oktober 2013 været sygemeldt og fik 3908 kr/uge udbetalt og der svarer til 203.000/år. Jeg søgte om pension og Udbetaling Danmark har genoptaget min pension med 9/40. Sygedagpenge er ophørt på grund af tilkendelse af pension fra 31. jan 2014. Ellers havde jeg varighedsgrænse til okt 2014.
Nu får jeg ydelse meget mindre end min sygdagpenge. Kan det være mening at kommune kan straffe mig ved at erstatte en ydelse med en lav ydelse når grundlag er forbedret? Hvis det ikke var pension kunne godt forsætte med sygdagpenge. Jeg mener, at min pension skal suppleres mindst det svarer til sygedagpenge. Sygedagpenge har jeg optjent gennem min A Kasse.
Har ikke jeg ret til at få udbetalt mindst det beløb som jeg plejede at få?
Grundet at jeg igen blev syg er et arbejdsskade.
Der er nogle ting jeg ikke kan se sammenhængen i?

Hvor længe var du i job?
Var du i a-kasse mens du var i job?
- du siger du optjente sygedagpenge igennem a-kasse.
Hvorfor søgte du pension igen?
- det er vel indlysende at du mister sygedagpengene når du får din pension igen.
- at du søger pension igen svarer vel til at du raskmelder dig i forhold til det du blev sygemeldt på.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Alle kan ikke være på sygedagpenge. Man skal arbejde mindst 1 år, være medlem af kasse, lade pension hvilende.
Man var på en ydelse som var optjent. Jeg har ikke mistet rettighed til det.
Nu prøver jeg en udvej til fleksydelse og lade pension igen hvilende. Kan det lad sig at gøre? Kun hvis kommune ikke vil supplere til det ydelse jeg fik. Jeg har ikke nogen mod at arbejde lidt
Fleksydelse svarer til efterløn, det kan du tidligst få når du opnår efterlønsalderen. I dit tilfælde når du er 62-63 år

Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
De sige til mig, at jeg får invalidetydelse hvis jeg gøre min pension hvilende uanset hvad jeg laver eller tjener. Den regler trædte i kraft i 2005. Men jeg fik aldrig en eneste kr. fra år 2000. Kan man søge om det ydelse i tilbagevirkningskraft fra 2005?
Almindelig forældelsesfrist er 3 år. Spørg evt. Retshjælpen hvordan du står.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Forresten, kommune har opgraderet min pension til mellemste fra alm. forhøjet som jeg fik tilkendt i 1999. Jeg er 45 år
Hvornår fik du pensionen opgraderet?
Det er vel godt nok eller?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Jeg har idag været i jobcentret og søgt fleksjob.
På den anden side har Center for Jura meddelt, at de vil afgøre sagen inden 7/03/2013.
Min klage handler ikke om brøkpension men det handler hvorvidt, en myndighed kan nedsætte en igangværende ydelse uden at grundlag stadig eksisterende eller forbedret. Kan man blive straffet uden at lave forkert?
Jeg vil gerne høre jeres meninger om det
Hvad er Center for Jura?
Hvem er det du spørger om kan straffes? Dig eller kommunen?
Hvad er det egentlig du vil? Vil du have pension på sygedagpengeniveau?
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 17:34   #19
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Center for jura er en afdeling for jura. Sagsbehandler har fremlagt sagen til jurister
fordi hun ikke kunne afgøre sagen.
Jeg vil ikke have pension på kontanthjælp
niveau, det skal være mindst sygedagpenge niveu.
Kommune må ikke straffe mig fordi jeg blev mere syg.
Kommune har opgraderet pension i forbindelse med genoptagelse af hvilende pension
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2014, 18:27   #20
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tror at det folk ikke forstår det er at DU SELV har søgt om at få genoptaget din pension og dermed egentlig selv sørge for at du ryger af sygedagpengene..

Men det er svært at få hoved og hale på med de få oplysninger..

Feks sidder der en masse mennesker herinde som ikke aner at Center for jura en en afd på din kommune...

Man har nemlig ikke disse i alle kommuner..

Så der kan hurtigt opstår en masse misforståelser..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension