K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-09-2011, 21:01   #1
Jette91
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 68
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Jette91 er ny på vejen
Angry Sygdagpenge & Jobprøvning.

Hej allesammen er ny herinde.
Har lige et par spørgsmål jeg ville høre om i kunne svare på :-)

Hvor længe er det man kan være på sygedagpenge? Har den 1 Januar har jeg været sygmeldt i et år.

Har været i virksomhedspraktik i 2 dage nu men har allerede kraftige smerter og ingen kræfter i benet, selvom jeg sidder i kassen i en butik for at aflaste mit ben men mit ben hæver op og bliver blå/lilla. Har jeg lov til at melde mig syg?

Lægen på sygehuset kan ikke fortælle hvad der er galt for scanningen og røngten viser intet men foden sidder forkert, og hæver op op får misfarvinger vis jeg ikke ligger ned, er født med klumpfod men de kan ikke gøre mere nu. Hvad stiller jeg op over for kommunen nu når jeg ikke kan slippe for smerter i lægens øjne og lægen ikke kan gøre mere og jeg ikke engang kan klare 4 timer?

Min virksomheds konsulent siger at det jeg er ude i nu altså jobprøvning er en måde at se om jeg kan klare butiksarbejde ved kassen i fremtiden eller om vi skal over i noget helt andet hvor jeg kan aflaste mit ben, men min sagsbehandler mener bare det er praktik så jeg ikke ligger hjemme en hel dag men ingen afklaring som min virksomhedskonsulent mener og de skriver noget hver især i papirne. hvad skal jeg gøre der?

& til sidst kan jeg hente mine journaler fra sygehuset igennem min læge ved lægehuset? Har prøvet at sige til sygehuset jeg gerne ville have dem og de sku nok sende dem men fik dem aldrig? For er ikke helt sikker på hvad der står i dem?

Håber i vil svare på mine spørgsmål selvom der er mange men aner slet ikke hvad jeg skal gøre. Er så træt af det hele lige for tiden ..

Sidst redigeret af Jette91; 25-09-2011 kl. 21:27.
Jette91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 21:16   #2
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej Jette91

Forstår godt at du er træt og frustreret. Meningen med arbejdsprøvningen er at finde ud af hvor mange timer du kan klare. Derfor er det vigtigt at du møder op hver dag . hvis det overhovedet er muligt for dig - men at du så også siger fra og går hjem - inden dine ben siger helt fra.

det er jo meningen at du skal kunne klare både job og familie/fritidsliv.

Håber det bedste for dig
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 21:27   #3
Jette91
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-09 2011
Indlæg: 68
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Jette91 er ny på vejen
Kom til at skrive forkert var virksomhedspraktik jeg var røget i og ikke jobprøvning må du meget undskylde men er det, det samme og der står i de papir virksomhedskonsulenten har skrevet til mig at" formålet med praktikforløbet er optræning efter langvarig sygmelding samt afprøvning af butiksarbejde" Hvordan skal den forståes :-)
Jette91 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 21:58   #4
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Den skal nok tolkes som, praktik med henblik på tilbagevenden til ordinær beskæftigelse.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 22:07   #5
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej igen jette91

Jeg ved ikke om der er forskel - men jeg var også i praktik hvor formålet var genoptæning og afklaring af arbejdsevnen.

Kommunen skrev at det var med henblik på selvforsørgelse.

Jeg mødte op og forsøgte så godt jeg kunne , men sagde fra når jeg kunne mærke at nu blev jeg for træt (jeg fik hovedpine) - så gik jeg hjem.

Jeg var der i 3 mdr. og havde kun en sygedag.

Efter de 3 mdr. hvor det viste sig at jeg kunne arbejde 3 - 4 timer pr. uge - blev jeg indstillet til pension - og den fik jeg.

Det jeg mener med det er - at du skal gøre hvad du kan - men heller ikke mere - det er ikke meningen at du skal ha`ødelagt dit liv med at arbejde.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 22:13   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Mit forslag vil være, at du må kontakte din læge om situationen. Måske allerede i morgen mellem kl. 8-9. Ofte har lægerne selv telefontid tidlig morgen.... Så kan lægen sygemelde dig. Selv synes jeg, du bør sygemelde dig, men det bør være op til din egen beslutning.
Din læge kan også kontakte kommunen for hvilke type arbejdsfunktioner som ikke bør afprøves i dit tilfælde. (lægen kan ringe/eller skrive brev.)

Det lyder ikke særlig rart, at din fod hæver, når du sidder ved kassen. Jeg håber, at dit kredsløb (blodomløb) i benene/fødderne er undersøgt. Det er ofte her, at de kan hæve, hvis der er dårligt blodomløb. Nogle har også lymfødem, hvor foden kan hæve... Du skriver, at din fod sidder forkert, her tænkte jeg på, om der kan være noget i klemme, som man ikke ser på et almindeligt røntgen? Det var bare min tanke, da jeg kender til sygdommen lymfødem fra mit arbejde.

Mon det kan tænkes at du bør have en arbejdsfunktion, hvor du kan få bevæget dig istedet for at sidde i en bestemt stilling? Det kunne være en slags tanke, som du kan i samarbejde med din læge finde ud af. Og kommunen SKAL tage hensyn til dine skånehensyn, for det må ikke skade dig yderligere (forværre dit helbred)

Du har ret til journaludskrift fra hospitalet... Du kan rykke i dem igen og sig, at det er vigtigt og at du skal have dem i forbindelse med din sag fra kommunen (det kan være der så nogen, der vågner op der.. haha)... Det kan dog godt være, at din egen læge også ligger inde med oplysninger derfra, så du måske kan få oplysningerne fra egen læge.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 22:51   #7
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej Jette91

Du burde kunne se din hospitals journal på sundhed.dk, der logger du ind på "min e-journal" med dit NEM-ID.

Der kan jeg i hvert fald se alt fra hospitalerne.

MVH.

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 23:28   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal dog være opmærksom på, at det er vigtigt at din arbejdsevne bliver afklaret, inden sygedagpengeudløb!

Som Curls skriver, kontakt lægen, for hvordan videre arbejdsmæssigt.

Kan du komme tilbage til alm. fuldtids arbejde?

Alternativt, skal du måske have afklaring af din arbejdsevne på et Reav-center?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 14:19   #9
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Kære popiae
nu har jeg læst så mange gange her inde at du skriver at det er vigtigt at blive afklaret omkring arbejdsevne på et reav-center ?

Det blev jeg selv i 2008
et forløb der skulle vare i 8 mdr. men efter ca. 3 mdr med mange sygemeldinger og kun 3 timer pr. dag måske efter plan 6 timer måtte jeg sygemelde mig via egen læge

min rp blev skrevet og i høring men fik sygedagpenge stop
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 23:14   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kort, fordi vi er i anden tråd, men du kan lave din egen!

Forstår ikke at du ikke blev sat NED i timer, istedet for sygemeldning!
Det er altid vigtigt i afklaring af arbejdsevne, at timerne og skånebehov, lander det rigtige sted.

Dette har de normalt fagpersonale til at tilpasse, evt i samarbejde med læger/speciallæger.
Forstår derfor IKKE dit forløb!

Heller ikke normalt at skulle afklares over 8 mdr. 8-12 uger er normalt. Dog kan ved fleksjob tilkendelse, være nødvendig med ekstern praktik på en rigtig arbejdsplads.
Men det er jo det man evt finder ud af hen ad vejen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skadet under jobprøvning Jonsson3400 Alt det andet 11 23-05-2012 16:28
Jobprøvning Jonsson3400 Alt det andet 4 07-10-2011 11:07
jobprøvning på sygedagpenge guldbjerg Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 29-09-2011 08:57
Jobprøvning. asse Spørgsmål ang fleksjob 5 02-10-2010 10:19
sigr fra ved jobprøvning hva så? aladdin Alt det andet 19 06-02-2008 14:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension