K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

 
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2011, 10:17   #1
guldbjerg
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Indlæg: 9
Styrke: 0
guldbjerg er ny på vejen
jobprøvning på sygedagpenge

Hej
jeg har et spørgsmål omkring jobprøvning, når man er under sygedagpenge.

jeg er pt i en jobprøvning, og har kæmpet med at være der i 10 timer her de første 3 uger, (dette er min 3 jobprøvning). stedet er rigtig godt og jeg har fornemmelsen af at hvis jeg fik tid og ro, så ville det kunne give pote i form at et antal timer og en positiv afklarings forløb. det lagde kommunen også op til i starten.
men nu havde vi så vores første møde i går om hvordan det går !!
og jeg fik en kniv forstuben med det samme. de var ikke tilfredse med at jeg ikke var oppe på 15 timer. de ti timer som jeg virkelig kæmper med at komme op på vil blive set på som værende at jeg ikke er samarbejdtsvillig. jeg skal i de næste 14 dage op på de 15 timer ellers ryger pengene. som min jobkonsulent siger : citat "din elastik skal strækkes til den springer ".
mine 52 uger udløber her til Januar, og de gjorde klart at jeg ikke får en forlængelse af dem, derfor havde de travlt for jeg skulle passe ned i kassen inden.
mit spørgsmål er : må de godt presse tingende sådan at det er nærmest er formålsløst at forsætte.. jeg har kroniske smerter i hele kroppen, fibromyalgi.
har meget svært med stress, pres osv. og er jo lige nu skubbet et skridt nærmer afgrunden.
kan ikke forstå retorikken i at jeg bare skal være til stede i 15 timer, om jeg så står på hovedet eller sover. de er ligeglade. jeg skal vise villighed og det kan jeg kun gøre i form af at komme så hurtigt som muligt op på 37 timer og ud af systemet.
hvordan pokke kan det være en afklaring !!! jeg forstår ikke systemet her.
som en lille ting til sidst : kommunens egen afklaringsenhed anbefaler en pension. men kommunen har mundtligt over for mig udtalt at en person på min alder (37) giver de ikke pension og et flexjob kan vi heller ikke tale om. færdig slut.. og det kunne der ikke snakkes om, færdig.
jeg er træt og har egentligt lyst til bare at gå nu.. jeg mister jo dagpengene alligevel til januar. men et eller andet sted føler jeg ikke at det kan være rigtigt at de på den måde bare afgøre med dem selv at jeg er en person som ikke gider og arbejde og derfor skal trynes alt den kan. jeg har siddet i systemet i snart 6 år. ja fandme for dårligt man ikke er afklaret endnu. men endelig efter alle de år, er jeg i en afklaring, såm måske kunne give et positivt udfald og så bliver de usamarbejdtsvillige, p.g.a deres egen tidspres.
håber der er nogle som ved noget om lovgivningen, som kan hjælpe mig i om jeg kan gøre noget for, at de gør dette ordentligt og ikke bare japper det igennem for at skrive den konklusion som de sidder med allerede.
guldbjerg er ikke logget ind   Besvar med citat
 


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobprøvning Jonsson3400 Alt det andet 4 07-10-2011 11:07
afklaring/jobprøvning dasq Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 01-02-2011 20:14
Jobprøvning. asse Spørgsmål ang fleksjob 5 02-10-2010 10:19
Venter på jobprøvning lea Spørgsmål ang fleksjob 2 08-10-2008 15:07
Sidste dag i jobprøvning... Kjersti Spørgsmål ang fleksjob 13 08-08-2008 00:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:27.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension