K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2011, 16:36   #1
fynboen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
fynboen er ny på vejen
frokostpause når du er i flexjob?

Hej med jer.

Jeg har været ansat i snart 1 år på mit arbejde - 20 timer i flexjob om ugen. Igår fik jeg af vide, at jeg ikke har krav på frokostpause mere, da jeg ikke er der flere timer om ugen. Kan dette være rigtigt?

Mvh fynboen
fynboen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 17:03   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvad står der i overenskomsten....

Og ansættelseskontrakten...

Har de andre betalt frokostpause, eller skal de selv betale den.. dvs arbejdsdagen er den halve time længere.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 17:15   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis du møder fra 8 til 12, fem gange om ugen
så kan jeg faktisk godt forstå det

Men ja tjek hvad pip skriver
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 17:33   #4
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Hej

Når du har været i arbejdsprøvninger og hvis du klarede at arbejde 20 timer var det inkl pause eller uden pause.
hvis det var 20 timer inkl pause så du er helt sikker ansat med 20 timer inkl. pause.
jeg tror at din arbejdsgiver vil have dig op i timerne.
men tjek igen i kontrakt hvad det står..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 17:39   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal jo også huske på at du ikke er ansat i 20 timer..

Du er ansat i 37 og skal så af skånehensyn kun være der 20 timer...

Så hvis der i overenskomsten står at der er ret til betalt frokostpause, så vil jeg mene du har krav på det, hvis der ikke står andet i din ansættelsesaftale...

De kan ikke forvente at du så sidder og arbejder i frokostpausen, mens de andre spiser... så må de vælge at lægge din arbejdstid anderledes, så den ikke lapper ind over frokost.

Men hvis de andre ikke får løn i pausen, men er der en halv time længere, så gælder det også dig, at pausen blot forlænger arbejdsdagen.

Tjek din kontrakt.. se om der står om du følger overenskomsten på stedet.. eller der er lavet andre aftaler..

Hvis du stadig har en fagforening, så få dem til at kigge på det...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 17:56   #6
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Du skal jo også huske på at du ikke er ansat i 20 timer..

Du er ansat i 37 og skal så af skånehensyn kun være der 20 timer...

Så hvis der i overenskomsten står at der er ret til betalt frokostpause, så vil jeg mene du har krav på det, hvis der ikke står andet i din ansættelsesaftale...

De kan ikke forvente at du så sidder og arbejder i frokostpausen, mens de andre spiser... så må de vælge at lægge din arbejdstid anderledes, så den ikke lapper ind over frokost.

Men hvis de andre ikke får løn i pausen, men er der en halv time længere, så gælder det også dig, at pausen blot forlænger arbejdsdagen.

Tjek din kontrakt.. se om der står om du følger overenskomsten på stedet.. eller der er lavet andre aftaler..


Hvis du stadig har en fagforening, så få dem til at kigge på det...


hej


da min kæreste var i arbejdsprøvninger hun klarede at arbejde 3 timer om dagen med pauser og hun fik flexjob. hvor hun bliver ansat 3 timer om dagen i 5 dage 15 timer om ugen inkl pause ligesom da hun var i arbejdspøvninger.





men de andre medarbejder har ikke betalt pauserne.
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 18:21   #7
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Det hele afhænger af hvad der er aftalt og skrevet i kontrakten og ikke om de andre ansatte skal betale deres pauser eller ej.

"Men hvis de andre ikke får løn i pausen, men er der en halv time længere, så gælder det også dig, at pausen blot forlænger arbejdsdagen." Stemmer nu ikke helt Pip.


Eks. Du kan være ansat på 20 timer incl. tre pauser som JEG var, og de andre ansatte skulle selv betale deres frokost, var ansat fra 9-13


Derfor er det ikke ensbetydende med at med at jeg skulle betale min egen frokostpause og være der en halvtime oveni.

Så derfor husk nu at få aftalerne skrevet ordentligt ned på papir.
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 19:03   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af JJC Se meddelelser
Det hele afhænger af hvad der er aftalt og skrevet i kontrakten og ikke om de andre ansatte skal betale deres pauser eller ej.

"Men hvis de andre ikke får løn i pausen, men er der en halv time længere, så gælder det også dig, at pausen blot forlænger arbejdsdagen." Stemmer nu ikke helt Pip.


Eks. Du kan være ansat på 20 timer incl. tre pauser som JEG var, og de andre ansatte skulle selv betale deres frokost, var ansat fra 9-13


Derfor er det ikke ensbetydende med at med at jeg skulle betale min egen frokostpause og være der en halvtime oveni.

Så derfor husk nu at få aftalerne skrevet ordentligt ned på papir.
Så var det heller ikke en betalt frokostpause du havde... så var det pauser skrevet ind i din ansættelseskontrakt af skånehensyn... så når de andre holdt frokostpause, holdt du skånepause... og spiste frokost i den.

Normalt hører man vel under den overenskomst der gælder for det pågældende arbejde det pågældende sted..

Og så er der skrevet skånehensyn ind.. f.eks nedsat tid og pauser...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 19:11   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af fynboen Se meddelelser
Hej med jer.

Jeg har været ansat i snart 1 år på mit arbejde - 20 timer i flexjob om ugen. Igår fik jeg af vide, at jeg ikke har krav på frokostpause mere, da jeg ikke er der flere timer om ugen. Kan dette være rigtigt?

Mvh fynboen
Hvis der ikke står noget om pauser i din kontrakt, men de selv har givet dig en halv time hver dag, og forventer at du nu kan klare 4 timer non-stop... så skal du have fat i fagforeningen eller kommunens jobkonsulent.

Det svarer jo til at du har arbejdet 1 år med 20 timer incl ½ times daglig pause, og nu vil de bare ændre det uden videre... selvom de i et år har erkendt at du kun kunne arbejde 4 timer hver dag incl ½ times pause.

Det er jo slet ikke sikkert du kan det...

Så må jobkonsulenten hjælpe dig med at få lagt en halv times pause ind som skånehensyn.. det er da meget at skulle arbejde 4 timer helt uden pause.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2011, 23:40   #10
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Ah nu ved du nu ikke hvad der var skrevet ind i min kontrakt
Jeg havde pause samme længde og tid som de andre og det var min spisepause, de to andre pauser var hvil/skånepauser.

Hvor har jeg skrevet de var betalt?? jeg var månedslønnet og aftalt en løn som både arbedsgiver og jeg var tilfredse med.

Ud af en given mdr løn på xxxxxx kr hvor kan du så se om den er betalt eller ej????

Nu er det jo ikke alle arbejdsgiver der går i små sko, hvis jeg trængte til en ekstra hvil, var der såmænd ingen vrøvl over dette.

Fynboen:
Men få kigget din kontrakt efter og jobkonsulent indover som Pip skriver.
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frokostpause i fleksjob dorthe76 Spørgsmål ang fleksjob 11 08-03-2013 12:18
Frokostpause i flexjob Zastrow Spørgsmål ang fleksjob 2 02-12-2008 17:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension