K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2010, 20:22   #71
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
har kun et at sige umiddelbart.

tyv tror hvermand stjæler desværre


at få førtidspension i dagens danmark er ikke noget man baaaaaaaaaare lige får, tror ikke på man kan snyde sig til denne da man skal igennem en hel del
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 20:29   #72
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis, og til dem der BLIVER VED med at hævde man bare kan snyde sig til pensionen, skulle tage og læse alle de tråde vi har herinde under 'afslag på førtidspension'....hvor sagerne er så groteske, at man bliver møghamrende irriteret når folk gentagende gange siger at 'alle' kan snyde sig til pension - ikke engang de alvorligt syge kan få deres pension, hvordan dælen kan de raske så????

@Zuza, helt enig. Fin vinkel iøvrigt, den giver stof til eftertanke!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 22:17   #73
JJC
Hvor skulle jeg ellers være
 
JJCs avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-01 2008
Lokation: Holsted
Indlæg: 150
Styrke: 17
JJC er ny på vejen
Hej Jailbird

Det er helt fint du har dine holdninger og meninger

Hvad skal vi dine halvgamle links

Misundelse er en grim ting i dagens danmark

Kan kun tilslutte mig Zuza og Helenekr hørt hørt

Mvh en der næsten ikke tør lave noget, sæt nu naboen opdagede jeg lavede noget
JJC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 22:23   #74
Loppen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2009
Indlæg: 69
Styrke: 16
Loppen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jailbird Se meddelelser
alt snak om at så ender det med at en pensionist ikke tør gå til mortion eller lave andet, er i den sammen hæng hen i vejret. for selvføglelig skal pensionister også have et liv og gerne et indholdsrigt liv for den enkelte. men at betale til en medborger der vælger at bosætte sig i udlandet eller have så mange løntimer at vedkomne kunne varetage en ex deltidsstilling er ikke ok.
Er lidt nysgerrig, må man spørge hvorfor du har ondt i popo'en over, at de syge bosætter sig i udlandet?
Loppen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2010, 22:49   #75
frisøren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Esbjerg
Alder: 70
Indlæg: 7
Styrke: 0
frisøren er ny på vejen
Nu skriver du ikke hvor din veninde kommer fra, men jeg tro at det er fra et lille samfund hvor alle kender alle,og så kommer det der misundelse frem,jeg boer i en forholds lille by men frygter også lidt det der ,jeg arbejder også på pension og har også det i tankerne hvad kan jeg nu tør lave hvis det går i orden.

Folk snakker ,møder jeg noget i byen jeg kender så siger mange ,uhh hvor ser du godt ud hvordan har du det og så er det jo at man har lyst til at skrige, for der er jo ingen der kan se hvor mange smerter jeg har.

Jeg tror ikke at de problemer så ment opstår i de større byer hvor man ikke sådan kender hinanden, men hvor er det sørgeligt at det her forekommer, men vi lever desværre i en tid hvor misundelsen er utrolig høj.............sørgeligt sørgeligt

Jeg håber for din veninde at hun får at vide at hun kan gå hjem og være ganske tryk og dyrke hendes motion som hun plejer, ønsk hende held og lykke.
kh frisøren.


Til frupia1
Jeg forstår ikke helt det du skriver,det lyder som en lille smule misundelse,kender du ikke din søster så meget,vi kan jo alle få det bedre,vi er jo ikke ens noget kan lære at takle sin sygdom bedre end andre,det kan jo være du også får det bedre med tiden.
Glæd dig over at det går din søster godt,håber for dig at du også får det bedre.
kh.frisøren
frisøren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 00:04   #76
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
Præcis, og til dem der BLIVER VED med at hævde man bare kan snyde sig til pensionen, skulle tage og læse alle de tråde vi har herinde under 'afslag på førtidspension
kan du ikke klare at det er sket og du ikke ved om det som vi nok alle her idne har sagt alle kan komme med eksempler osv på det modatte ja noget har våret igennem et helved for at få fp flex osv kender sgu selv folk der sider i kørestol miste det ene ben osv hvor meget de har slos med komunerne men kender også nogen der sådan set fik fp fra den ene dag til den anden men også dem der har snydt sådan er livet alle kan ikke vide noget om alt om jeg har været heldig skal jeg ikke kunne sige men ved det er sket længer er den ikke om du vil tro på det eller ej ikke mit prob ved bare det er 100% sandt tro eller lad være kan godt forstå det er svært at forstå tro eller hvad man skal kalde det eller min sygehuset sagde de ikke ville opera en veninde af mine forde hun røg forde du ikke har læst om hende for står ingen steder listen er lang hvis det er den vej vi skal tage eller folk som skriver her inde de har være igennem helved står måske ingen steder skal vi også mistro dem nej vi må håbe bede på folk taler sandt

Sidst redigeret af superkok; 21-09-2010 kl. 00:18.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 00:04   #77
SoLost
Afhængigheds tegn af K10
 
SoLosts avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-10 2009
Alder: 34
Indlæg: 318
Styrke: 15
SoLost er ny på vejen
Citat:
og dem på ny ordning er så stramt tildelt at de har en arbejdsevne på under 5 timer om ugen
Det passer altså ikke, man kan godt have en erhversevne på f.eks. 10 timer om ugen og være berettiget til en pension.
SoLost er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 00:13   #78
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jailbird Se meddelelser
jeg vælger igen at besvare de seneste indlæg samlet. enkelstående sager er for helheden mig uintersant, men med en voksende gruppe af overførelseindkomster og en fremtid der byder på færre til at dele regningen imellen er det nødvendigt vi ser på de faktiske forhold og revuderer . for på intet tidspunkt har jeg skrevet jeg ikke er for en velfærdsstat der også kan tilbyde pension.
mine link skal ses som ex på hvad jeg mener samfundet og dermed os alle bør være på vagt over. linkene er i øvrigt taget bredt i dagpressen.

Hvergang der tilkendes en pension i danmark pålægger vi samfundet en byrde. Andre samfundsborgere skal via skat betale denne pension. derfor er der kun rimeligt at det er de mennesker de vitterlig ikke kan forsørge sig selv der tildeles dette. men de borgere der ex for år tilbage fik tildelt pension og nu er kommet sig så meget at de kan varetage en stilling i så mange timer at de kan være selvforsørgende , bør være selvforsørgende og fratages pensionen.

alt snak om at så ender det med at en pensionist ikke tør gå til mortion eller lave andet, er i den sammen hæng hen i vejret. for selvføglelig skal pensionister også have et liv og gerne et indholdsrigt liv for den enkelte. men at betale til en medborger der vælger at bosætte sig i udlandet eller have så mange løntimer at vedkomne kunne varetage en ex deltidsstilling er ikke ok.

og lige til sibt...lidt selvrensagelse er aldrig af vejen. for ellers kunne ethvert forum ende med at være for ensidigt og navlebeskuende



http://www.avisen.dk/aeldre-svindler...ion_11090.aspx
Selvransagelse er bestemt aldrig af vejen, hvad du så end mener præcis med dèt. Jeg kender ingen der snyder, og jeg snyder ikke selv - så hvad du mener med selvransagelse får stå hen i det uvisse.

Der er bestemt heller ikke fare for at k10 som forum, ender med at blive for ensidigt og navlebeskuende. Denne tråd og dine indlæg i denne tråd, viser med tydelighed at på k10 er der plads til alle og alles meninger.

Der mangler stadigvæk link til selveste beviset på snyderi - dine links er højest beviser på netop intollerance og snæversynethed.

Måske man for alvor skal overveje udlandet
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 00:22   #79
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af SoLost Se meddelelser
Det passer altså ikke, man kan godt have en erhversevne på f.eks. 10 timer om ugen og være berettiget til en pension.
Ja ifølge reglerne og loven er det muligt... vil ikke afvise det er sket i enkelte tilfælde at muligheden er udnyttet... men generelt tildeler kommunerne ikke pension til 10 timers arbejsevne der bliver det flexjob...

For ikke længe siden var der en tråd her på k10 hvor der var tildelt fleksjob til 4 timers ugentligt arbejdsevne...

Forøvrigt er det ikke sådan at du kan sige du er berettiget til noget det er i hvert enkelt tilfælde kommunen der bestemmer hvor skillelinien er mellem Fleks og pension... og der har også været mange tilfælde med arbejdsevne på mellem 5 og 10 timer hvor der er givet afslag på både pension og fleksjob... det de kalder for rask til pension og for syg til fleksjob... og herefter henvist til kontanthjælp eller ingenting...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2010, 00:24   #80
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
Citat:
og der har også været mange tilfælde med arbejdsevne på mellem 5 og 10 timer hvor der er givet afslag på både pension og fleksjob... det de kalder for rask til pension og for syg til fleksjob... og herefter henvist til kontanthjælp eller ingenting...
eller du er 18 eller jammen du er jo så ung ja sidst jeg tjekkede havde alderen intet med noget at gøre
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
DUKHs tema "Mødet mellem borger og systemet" phhmw Alt det andet 2 03-01-2010 13:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension