K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2013, 22:29   #1
sylle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Indlæg: 30
Styrke: 12
sylle er ny på vejen
Hvis ankenævnet afviser, hvad så?

Min sag blev revurderet i tirsdags og idag har jeg fået brev om at den ikke giver anledning til at ændre afgørelsen. Den er jo så sendt videre til Beskæftigelsesankenævnet, og der en lang ventetid har jeg ladet for fortælle. Men hvad sker der hvis de også afviser?? Skal jeg så være på kontanthjælp resten af mit liv, kan de ta den fra mig, eller hvad kan eller skal der så ske??
sylle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 00:11   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Du gør det mega svært at svare dig fordi din sag ligger i mange forskellige tråde, så vi skal side og rode rundt for at finde den og finde hvilke svar på hvilke spørgsmål du allerede har fået.

Er du ikke sød at holde dig til en tråd, eller opsummere inden skriftligt eller henvise til samtlige tråde er handler om din sag i fremtiden?

Men den tråd jeg lige umidelbart kunne finde som fortæller en evt svare mest er hvor du startede med at skrive:
Citat:
Jeg har idag fået afslag på min ansøgning, og deres begrundelse forstår jeg slet ikke
I august/sep 2012 var jeg i arbejdsprøvning via AM-projekt, og de valgte at give mig placere mig i det mest skånsome arbejde de havde pga smerterne. Det var i en butik/kiosk hvor jeg skulle sælge billettter og være en "lidt højre hånd art"
Jeg var også i et tidligere AM-projekt i 2010 som jeg ikke gennemførte - igen pga smerter og dengang vidste de ikke hvad de skulle sætte mig til.
Men den sidste viste så, at jeg kunne arbejde ca 1 time om dagen hveranden dag med pause. Nu skriver de så, at den sidste arbejdsprøvning hos AM-projekt, gennemført i aug/sep 2012, peger på muligheder på det rummelige arbejdsmarket Er det mon fordi jeg kun var et sted og det ville have været bedre hvis jeg havde været forskellige steder? Det kunne jeg forstå hvis det var gået fint, så kunne jeg har taget nogle arbejdsopgaver der var en tand hårdere, men det kunne jeg jo ikke her...
http://www.k10.dk/showthread.php?t=25878

Yder mere kan jeg oplyse at der er søgt FÅ den 20 dec 2012, og sagen derfor skal behandles efter de gamle regler.

Din egen SB´er mener ikke din seneste arbejdsprøvning er dækkende nok, hvorfor kan jeg af gode grunde ikke vide, men et godt bud er at du ikke er afprøvet inden for ALLE fag, og efter som man skal have en ubetydelig arbejdsevne inden for ALLE fag for at kunne tilkendes FP, har du jo så et problem, for det er ikke bevist, det er kun bevist at din arbejdsevne er lav inden for det du har afprøvet.

At de tidligere er gået i vasken (sikkert fordi du ikke er mødt op hver dag... jeg gætter... hvilket du jo så ikke er pga sygdom, men det betyder ingen vurdering) tæller ikke, fordi manglende fremmøde ikke kan vurderes der er man værgen eller, det tolkes nærmere som et ønske om IKKE at blive afklaret, desværre men sådan ER det (til gengel kan det sagtens vurderes hvis man møder op for at gå ind og sige at man tager hjem igen med det samme, også selv om at det kun er 2 min mødetid)

BAN er meget lang tid om det ja alt efter hvor man bor 6-9 måneder, og nogle gange også over 1 år... Den tid er ren ventetid.

Det korte svar er nej, før eller siden bliver du folkepensionist, der vil du skifte ydelse

Hvis BAN fastholder afgørelsen kan du anke videre, der ser de så på om de mener sagen er principel er den ikke afviser de at se på den.

Ved et afslag skal man afklares videre på KHJ ydelse, sagen vil ikke bare stoppe her. I dit tilfælde, vil det ud fra hvad du selv har skrevet din SB´er har sagt være endnu en arbejdsprøvning (noget tilsvarende) og der vil du samtidig overgå til de nye regler så du skal også lige i gennem mindst et udviklingsforløb, før du kan kalde dig selv for FP´er.

MEN for mig at se har de afgjort din ansøgning efter nuværende regler og ikke efter de gamle som din sag høre til under, fordi de nye går en hel del på udviklingsmuligheder også over tid, og derfor vil jeg GÆTTE på at din sag vil blive hjemvist til fornyet vurdering (efter gamle regler)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2013, 06:12   #3
sylle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Indlæg: 30
Styrke: 12
sylle er ny på vejen
Ok tak for svar
sylle er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvad nu hvis..... mette Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 20-08-2013 12:25
hvad nu hvis?? nielsen17 Alt det andet 2 18-01-2013 09:06
Ankenævnet har tilkendt mig FTP - hvad så nu? Nabokone Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 29-12-2009 16:49
Hvad nu hvis.... Ragdoll Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 24-06-2009 20:08
hvad gør jeg hvis ljg Spørgsmål ang fleksjob 0 18-08-2008 09:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension